Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wegvallen in toeren en uitvallen

Hallo medeforumers,

Hier een vraag, sinds de laatste week doet mijn Omega MV6 uit 99 raar. Vorige week na het wassen (ongeveer 5 minuten) na het buiten zetten (motor op temperatuur) viel mijn motor uit het niks uit. Na een kleine 10 minuten deed deze het weer en heeft de ANWB nog even de stappenmotor gereinigd. Deze week op de sloop een andere Bosch stappenmotor gehaald ( zelfde onderdeelnummer) volledig gereinigd met EGR cleaner en gemonteerd. Eerste instantie geen probleem tot vanavond. Na even thuis te zijn geweest ik de motor gestart en gelijk uitvallen. Na een tweede keer starten liep hij alleen schommelde hij wel in ze toeren. Een kleine kilometer verderop viel hij uit en na een keer of 10 kreeg ik heb aan de praat met 1 voet op de rem en de ander op het gas. Na ongeveer 5 minuten stilstaan liep de motor weer als nieuw zonder problemen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn aangezien dit geen prettige storing is.. :(
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het plotseling uitvallen en na een x tijdje weer kunnen starten is vaak te wijten aan een slecht wordende krukassensor.
Maar het zou ook iets anders kunnen zijn, bobine, bougies, brandstofpomp enz.
 
Bougies en bougiekabels zijn een kleine 2 maanden geleden vervangen. Het probleem doet zich pas de afgelopen week voor en hier is niet een bepaald moment voor..

Komt een krukassensor vaak voor en is er nog een manier om achter te komen?
 
ANWB is geweest en heeft de krukassensor gemeten en meet 0,0 spanning volgens de beste mijn zou hij met de spanningszoeker als hij uit staat gemiddeld 200 a 300 ohm moeten meten maar hier niks. Volgens hem zou het idd aan de spoel moeten liggen dat als deze te warm word er mee stopt en als hij afkoelt weer normaal functioneert. Maandag dus maar een nieuwe bestellen en hopen dat het over is. Iemand enig idee wat deze bij de Opel Dealer kost?
 
Vandaag bij de Opel Dealer geweest en op mijn kenteken komen 2 krukassensoren naar voeren. De een is een vierkante 3 poot en de andere een ronde 3 poot. En wat blijkt beide passen niet op mijn auto.. ik heb een ronde 2 potige. Iemand een idee welk onderdeelnummer of iets dergelijks dit zou moeten zijn?

ums32sypbws.jpg

ytagrxyeqow.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is niet je krukassensor. Die zit achterop je blok rechts (als je voor de auto staat). Volg je plenum langs de rechter rand naar achteren, dan kom je hem tegen.

Inderdaad even opletten of je de ronde of hoekige versie nodig hebt.
 
R

Ralph

Gast
hij heeft de klopzender te pakken. in jou geval de ronde stekker heb je nodig.
net boven de onstekingsmodule hangt deze.
 
Vorige week de Krukassensor van mijn Omega vervangen voor een nieuwe originele Boschsensor en tot net geen problemen. Net tijdens het rijden weer uitvallen en weer niet starten behalve met veel gas geven. Na het uitlezen kwam weer de foutcode toerentalsingaal onjuist. Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Las hierboven al eens iets over een brandstofpomp maar hoe kan ik er achter komen of dit het is..
 
Zojuist nogmaals het probleem gehad en kreeg toen deze foutcode met uitlezen:
https:/
xoivhyu8svn.jpg

Zit er ook een toerentalsingaal in de nokassensor?
 
R

Ralph

Gast
31 is normaal, auto staat uit.
stationair regelaar is ook een veroorzaker.
 
Inmiddels is het probleem van het uitvallen achterhaalt, dit bleek de luchtmassameter te zijn. Echter heeft inmiddels de temperatuursensor het begeven waardoor mijn auto soms uit het niks aangeeft dat de koelvloeistof 21 garden of iets dergelijks is waardoor de automatische choke inschakelt en hij hoog in zijn toeren schiet. Ondanks dit werkt de vin en dergelijke nog wel gewoon en blijft de temperatuurmeter op het dashboard gewoon tussenn de 93 en 97 graden aangeven. Iemand enig idee waar de temperatuursensor zit?
 
Bovenaan