Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Welk onderdeelnummer van pakking?

Morgen ga ik de stijgbuis schoonmaken en ontdoen van aangekoekte olie resten.

Er zit een pakking onder die buis die naar het Carter gaat zoals te zien op de onderstaande foto:

9sv141.png


Welke pakking moet ik bestellen? Ik kan het niet vinden...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dat zou 90500571 / 6 56 842 GASKET, FLANGE TO CYLINDER BLOCK moeten zijn.

25j8i1c.jpg

Nummer 12
 
Vega zei:
Dat zou 90500571 / 6 56 842 GASKET, FLANGE TO CYLINDER BLOCK moeten zijn.

25j8i1c.jpg

Nummer 12


Super!

Alleen vreemd dat dit onderdeel niet zo makkelijk te vinden is op het internet. Alleen via buitenlandse websites.

Volgens mij is het een stalen pakking die hergebruikt kan worden.

Thanks!
 
Driver1980 zei:
Vega zei:
Dat zou 90500571 / 6 56 842 GASKET, FLANGE TO CYLINDER BLOCK moeten zijn.

25j8i1c.jpg

Nummer 12


Super!

Alleen vreemd dat dit onderdeel niet zo makkelijk te vinden is op het internet. Alleen via buitenlandse websites.

Volgens mij is het een stalen pakking die hergebruikt kan worden.

Thanks!

zou je dat wel doen hergebruiken. een stalen pakking vervormd toch ook met moment aandraaien. ik zou het persoonlijk niet doen. zo'n pakking kost toch ook de kop niet
 
Driver1980 zei:
....vreemd dat dit onderdeel niet zo makkelijk te vinden is op het internet. Alleen via buitenlandse websites...

Ik had hem toen bij de VOD gehaald. Was geloof ik twee euro ofzo...
 

tonboy

Verbannen
is een stalen pakking vanwege de temperatuur. Een lik siliconendichtingspasta doet wonderen. Uiteraard ben ik het er mee eens dat een nieuwe pakking altijd beter is
 
altemo zei:
Driver1980 zei:
Vega zei:
Dat zou 90500571 / 6 56 842 GASKET, FLANGE TO CYLINDER BLOCK moeten zijn.

25j8i1c.jpg

Nummer 12


Super!

Alleen vreemd dat dit onderdeel niet zo makkelijk te vinden is op het internet. Alleen via buitenlandse websites.

Volgens mij is het een stalen pakking die hergebruikt kan worden.

Thanks!

zou je dat wel doen hergebruiken. een stalen pakking vervormd toch ook met moment aandraaien. ik zou het persoonlijk niet doen. zo'n pakking kost toch ook de kop niet

Nee, hergebruiken doe ik ook niet hoor, het was maar een opmerking omdat ik niet zeker wist of dit wel zo zou zijn.
Ik heb deze pakking al besteld en kan ik morgen gaan ophalen bij de VOD.
 
Bovenaan