Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Welke merk cd's in de CCRT 2008

A

Anonymous

Gast
Hallo

Wie weet er welke merk cd's er in een cd/radio type CCRT 2008 afgespeeld kunnen worden. Bij mijn radio/cd speler, spelen alleen maar originele cd's.
Zodra ik een zelfgemaakte cd van het merk Philips gebruik doet de cdspeler niets.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hoe brand je ze? Op full speed? Probeer het in dat geval eens op de laagst mogelijke snelheid die je brander aankan. Dat scheelt al een hoop.

Philips schijfjes werken hier prima.
 
A

Anonymous

Gast
Mijn brander kan niet lager dan 16x

Wil jij eens aangeven welk type cd's jij dan gebruik. Ik ga ervan uit dat je exact de zelfde radio/cd speler hebt, toch?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Nee, ik heb een 2013 en 2015 in m'n B2 (gehad). Maar die wisselaar is hetzelfde.

Je schijfjes kunnen wellicht niet lager dan 8x. Die brander moet dat wel kunnen. Met welk programma bak je ze?

Ik gebruikte gewoon de normale Philips CD-R's die tot max. 52x gaan, geen specifieke uitvoering. Ik bak ze op 8x, en heb er geen problemen mee buiten de laser zelf om die schoongemaakt moet worden. Als bij jou de normale cd's wel werken lijkt me dat niet het probleem. Dan zou ik eerder aan een brander denken die slecht werk aflevert. Heb je de mogelijkheid om met een andere pc of brander te testen?

Nu die Philips dingen op zijn gebruik ik schijfjes van Nashua, gaat ook goed.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
tarzanen zei:
Mijn brander kan niet lager dan 16x

Wil jij eens aangeven welk type cd's jij dan gebruik. Ik ga ervan uit dat je exact de zelfde radio/cd speler hebt, toch?

Hangt puur van je software af...
Bij mijn Plextors kan ik nog steeds minimum 4x kiezen, dacht zelfs de oudste 1x.
Dat zijn de PX-W1210 IDE(32x oud beestje),
PX-716A(max 48x)
en de PX-608AL(24x laptop)
(toch niet allemaal oude beestjes...)
 
A

Anonymous

Gast
Hallo,

Inmiddels de mp3 bestanden geript naar wav bestanden. Vervolgens deze wav bestanden gebrand met nero naar audio cd op maximaal 16 speed.
In de autoradio speelt erar en toe een nummer met ook af en toe overslaan en gekraak in de muziek. Ik heb dit ook herhaald met windows media player. Ook zonder succes.

Als ik er originele cd in stopt doe de cd speler het wel.

Ook op maimaal 10x als snelheid branden levert geen succes op.


Wie weet er raad.
 
tarzanen zei:
Hallo,

Inmiddels de mp3 bestanden geript naar wav bestanden. Vervolgens deze wav bestanden gebrand met nero naar audio cd op maximaal 16 speed.
In de autoradio speelt erar en toe een nummer met ook af en toe overslaan en gekraak in de muziek. Ik heb dit ook herhaald met windows media player. Ook zonder succes.

Als ik er originele cd in stopt doe de cd speler het wel.

Ook op maimaal 10x als snelheid branden levert geen succes op.


Wie weet er raad.


Ligt toch echt aan de gebruikte cd's. Ik had eerst cd's die ik bij Primera kocht en die waren speciaal voor Primera door Samsung gemaakt. Stonden ook helemaal vol met Samsung logo's en spelen perfect in de auto. Primera levert die cd's nu niet meer, en ipv daar van zijn het nu Imation cd's. Bij die heb ik ook wel vaker overslaan en gekraak in de auto. Nu gebruik ik Nashua cd's en het probleem is weg.
 
Ik gebruik hier echte MEDION schijfjes die geen drol kosten :P Wat ik doe is gewoon: lege schijf in je branderd, Met Windows Mediaplayer> Tabblad 'branden'> de nummers die je wilt branden naar het rechter vak slepen> branden starten! Dan staat bij mij alle instellingen op standaard... En owja dan komt er bij mij dus wel goeie muziek af :P Zal zo nog even een verduidelijkend screenshotj toevoegen ...




n
91kyfp.jpg


Kwaliteit van 't plaatje is beetje slecht, als je alles gedaan hebt natuurlijk ''branden Starten'' aanklikken he... 8)7
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Media Player gebruik ik niet, die brand geen goede kwaliteit muziek. Ik fik alles met Nero, dat werkt het beste tot nu toe i.c.m. m'n Bose geluidje.
 
Media Player kan anders ook gewoon op goede kwaliteit branden hoor, licht er aan watvoor bestanden je er in propt... :>
 
warhamstr zei:
Ik gebruik hier echte MEDION schijfjes die geen drol kosten :P Wat ik doe is gewoon: lege schijf in je branderd, Met Windows Mediaplayer> Tabblad 'branden'> de nummers die je wilt branden naar het rechter vak slepen> branden starten! Dan staat bij mij alle instellingen op standaard... En owja dan komt er bij mij dus wel goeie muziek af :P Zal zo nog even een verduidelijkend screenshotj toevoegen ...

Het is sowieso maar wat je goede muziek vindt. Persoonlijk vindt ik de kwaliteit die mediaplayer brandt 20x niks. Verschil met nero is immens!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
warhamstr zei:
Media Player kan anders ook gewoon op goede kwaliteit branden hoor, licht er aan watvoor bestanden je er in propt... :>

Minimaal 320kbps, alles daar beneden klinkt een stuk minder @ Bose.

Het maakt helemaal niet zoveel uit wat voor kwaliteit je met MP brand, het eindresultaat is stukken minder.
 
Goed, ik zal mijn achterwerk ook eens in deze discussie draaien... dit is mijn vakgebied :Y

Regel 1: wil je een cd bakken voor jouw geliefde Omega, doe dat nooit met een brandsnelheid hoger dan 2x !
De moderne cd-/dvd branders staan er om bekend dat ze niet langzamer dan bvb 8-speed of zelfs 16-speed kunnen branden.
Wat je dan ook probeert met software; de hardware zal dit corrigeren !

Regel 2: er is wel degelijk verschil in kwaliteit van cd's.
Imation, Maxell en Verbatim zijn erg goeie merken voor dit werk. Hoewel de Philips en Traxdata ook prima kunnen voldoen. Let wel: dit is geen ongeschreven wet, maar louter mijn ervaringen (en door de jaren heen heb ik best wel wat op gedaan :P)

Regel 3: Kopieer liever een cd van origineel dan MP3's te converteren.
Een geconverteerde cd klinkt gewoon anders dan het origineel. Dat is heel simpel omdat bij iedere 'bewerking' wel een stukje data verloren gaat.
Heb je geen origineel, probeer dan een versie te pakken te krijgen die losless is geripped of in een zo hoog mogelijke bitrate.

Regel 4: ga NOOIT en te nimmer aan de slag met een 'schoonmaak cd' in de cd-speler van je geliefde 4-wieler.
Dit weet ik ook, helaasch, uit eigen ervaring. Een dergelijk schoonmaak cd'tje maakt meer stuk dan je lief is.
We hebben een mooie beschrijving hoe je jouw cd-lezers schoon kunt maken. Kost wel even wat tijd en geduld, maar hier heb je echt veel meer plezier aan.

Regel 5: indien een cd niet gelezen kan worden door jouw cd-lezert in de Omega, wil dat nog niet zeggen dat de cd onbruikbaar is.
De cd-spelers in de Omega zijn heel erg gevoelig en kieskeurig. Vandaar ook de voorgaande, opgestelde regels.

Regel 6: dit zal vast niet de laatste regel zijn... maar ik ben even uitverzonnen voor dit huidige tijdstip :>
 
A

Anonymous

Gast
Hallo allemaal,

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp. Het is mij gelukt om de cd's te branden met 8x speed. *O* :f _/-\o_
 
Dan heb je een goeie brander en goeie cd's.
Het kán overigens nog steeds gebeuren dat ze, over een tijdje, niet meer gelezen worden... dan moet je echt op een lagere snelheid bakken.
 
A

Anonymous

Gast
Inmiddels een paar weken later!! En ja hoor Ruud de cd's doen het niet meer. 8x speed was dus geen optie.

Nog geprobeerd op de laptop, helaas niet lager dan 10x speed met branden dus dat schiet lekker op.

Iemand hier een oplossing om op 2x speed te branden!! Met de apparatuur hier gaat het in elk geval niet lukken. Overigens originele cd's spelen zonder problemen. _/-\o_
 
Bovenaan