Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Welke onderdelen Y32SE

Joep

Verbannen
Hallo allen,

Welke koppakkingen zijn het beste voor een 3.2?
Welke klepseals kan ik het beste pakken?
Welke distributieset heb ik nodig? (Heb 2 sets van Gates gezien maar het prijsverschil is erg groot 175,-/256,-) dus vandaar de vraag.

Mijn Duits is niet zo heel goed dus op Ebay ben ik snel uitgezocht en met een vertaler wordt ik niet wijzer.

Ik ben namelijk een 3.2 motor aan het opknappen met een maatje van me en onder de vele V6 rijders hier zal vast deze expertise wel aanwezig zijn. :P

Ik ga gelijk voor alles nieuw en wil daarbij geen troep gebruiken. Ik vervang ook meteen de warmtewisselaar en de driewegklep want daar kom je anders heel moeilijk bij.

Peter heeft het meeste laatst nog bij zijn 3.2 gedaan dus misschien ligt het nog vers in het geheugen? :)

Kopbouten hoeveel NM aandraaien?

Ik hoop dat jullie mij verder op weg kunnen helpen.
Als ik meer vragen heb dan stel ik ze hier wel.

Bedankt alvast!
 

Joep

Verbannen
Kijk, das nuttig! Mister auto had ik ook gekeken inderdaad, hebben bijna alles.
Bedankt Pieter.
 
Ik kan wel goed Duits (ook technisch, schuim nogal veel ebay.de af haha) dus als ik met iets te vertalen ofzo kan helpen... ;)
 

Joep

Verbannen
Ik vind dat Mister auto maar een vage site af en toe.
Bij sommige sets staat: vereist aantal stuks: 2. Mij lijkt dat als je de complete set besteld, dat je dan compleet bent en niet 2 sets hoeft te bestellen. Of rekenen ze daar per cilinderkop?

Heb nu via Ebay 24 nieuwe klepstoters en 2 nieuwe koppakkingen met kopbouten besteld. Rest volgt nog. :)
 

Joep

Verbannen
Net ook nog een orginele warmtewisselaar met pakkingen besteld en 24 nieuwe klepseals.
Vooral die warmtewisselaar is een dure jongen maar rondom zit al witte aanslag dus het is nodig.
 
Ze rekenen per cylinderkop en daar zit dan bij in klepseals, nokkenaspakkingen, alle pakkingen tbv de inlaat, uitlaatpakkingen wat je dus nu allemaal los hebt besteld
 

Joep

Verbannen
Zoiets dacht ik inderdaad al. Wel handig als ze dat er duidelijker bij zetten.

Vraag me wel af waarom de ene distributieset van Gates zoveel duurder is als de andere van Gates.
Misschien de een met plastic geleiderollen en de ander met aluminium ofzo?
 

Joep

Verbannen
Topic kan dicht, alle benodigde onderdelen heb ik via Ebay besteld en intussen ook al binnen.

Bedankt voor het meedenken.

Verschil in de 2 distributie sets is dat je bij de ene set meerdere verstelbare geleiders hebt en bij de andere set niet. Deze laatste zitten op de 2.5 en 3.0.

Ik zal na de meeting een mooi topic maken van de nieuwe aanwinst en diens operatie. :)
 
Ik zou een pakkingset van elring aanraden. Ik werk bij een motorenrevise bedrijf en wij gebruiken dit merk als eerste montage en vrijwel alle pakkingsets zijn aardig compleet
 
Bovenaan