Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wie kan er voor mij mijn ABS computer uitbouwen

Heren,

Ik kamp nog steeds met het probleem dat mijn ABS/TC lampje brand en mijn KM teller het niet doet. Ik kom er helaas niet aan toe door gezondheid klachten (ziekenhuis opname) om de Omega naar een goede garage te brengen. Daar er hier geen goede garages zijn in de buurt en de VOD de hoofdprijs vraagd voor het uit bouwen en een nieuwe ABS met ECU. Ben ik op zoek naar een alternatief.

Is er iemand in de buurt van Ede die de ABS kan uit bouwen deze laten reviseren en weer kan inbouwen. Uiteraard hoefd dit niet gratis.
Een tip met een goede garage is ook altijd welkom.

Het betreft hier een B2 3.0 V6

Ik heb namelijk ook zo'n idee door het uitval dat de auto meer gaat verbruiken maar dit kan ook bedrog zijn

Gr.

Martijn
 
Dat jouw Omi meer gaat gebruiken ligt dan eerder aan jouw rechter voetje ;)

Ik heb zelf ook dit probleem gehad met mijn vorige Omi.
Kosten van een 2e hands ABS-unit: 60 euro @ eBay.
In- en uitbouwen was (uiteraard) het duurst.
Je kunt vragen wat ze bij jouw VOD hier voor vragen. Ik zal vanavond even zoeken of ik mijn rekening nog terug kan vinden.
Ik heb namelijk gewoon de ABS-unit aan hen gegeven en gevraagd of ze die wilden inbouwen (wat geen probleem was).
Als ik moet gokken, verwacht ik niet meer dan 2 tot 3 uur werk à 70 euro per uur, dus ben je zo max. rond de 300 euro totaal kwijt.
Dennis zou dit moeten kunnen bevestigen dan wel ontkrachten...
 
Ruud

dank je voor de info. De VOD hier in Ede wilde blijkbaar liever een nieuwe unit verkopen dan een 2e hands erin schroeven. Nieuwe unit € 1.400,00 helaas.

Idd een goede tip te kijken op E bay. Echter wat voor type moet ik dan hebben zie er een aantal staan van een 2.5 V6 heb zelf een 3.0 V6 of zijn deze het zelfde?

Kosten vallen dan idd mee.

Gr.

Martijn
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik weet niet of het mogelijk is, maar kijk even naar de ABS unit en kijk of je een twee letter code ziet staan.
Aan de hand van deze letter code kan je de juiste zoeken op Ebay.
Of PM me je VIN dan kan ik het misschien opzoeken in de EPC.

Het uit en inbouwen van een ABS unit is veel werk, dit komt omdat je er heel slecht bij kan, het is te doen maar je moet geduld hebben.
 
Of die van een 2.5 en een 3.0 hetzelfde zijn moeten 1 van de heren technici kunnen vertellen.
Misschien dat Vega het ook zo uit de EPC kan halen... maar die is nog niet thuis, dus daar moet je even geduld voor hebben.
Ik zou er niet zomaar een ander model onder/in hangen :N

PS: zoek ook op eBay.de. Die advertentie's staan niet altijd op de .nl website.

Ook kun je bij Bedo Opel demontage informeren.
Vermeldt dan wel even dat je via ons komt. Met een beetje mazzel krijg je al korting. Ik zit nog in de ondehandelingen :)

/edit:
Hey Vega :w


_O-


Nee, wij hebben zelf geen leven :')
 
Ruud,

Ik heb Bedo Opel Demontage een E mail gestuurd en vermeld dat ik via dit forum bij hun terecht ben gekomen.

Ben nu in afwachting van een reactie.

Gr.

Martijn

ps bedankt voor de tip
 
Heren

Sorry voor de late reactie. Net terug uit het ziekenhuis. Bedo opel demontage had de unit niet helaas. Ben nog zoekende. Ik zie wel wat getallen opstaan maar kan het niet goed lezen.

Ik wil hem tegelijk met mijn distributie snaar vervangen ligt toch de helft open van het blok.

Als iemand nog een goede tegenkomt hoor ik het graag.

Gr.

martijn
 
geef me de nr's van je abs eens, heb hier nog genoeg abs units liggen, en weet nog een hoop (helaas) omega's te staan. in bouwen is te doen.gr,martijn
 
Heren,

Net nog even gekeken. Van bovenaf gekeken zie ik in het aluminium gegoten de volgende cijfers staan.

0265220427

050 (met een cirkel eromheen)

084/ 4 / 90249255 (tussen de / / tekens is de cijfer 4 niet zeker)

09-127952

Groet,

Martijn
 
Martijn Stakenburg zei:
Heren,

Net nog even gekeken. Van bovenaf gekeken zie ik in het aluminium gegoten de volgende cijfers staan.

0265220427

050 (met een cirkel eromheen)

084/ 4 / 90249255 (tussen de / / tekens is de cijfer 4 niet zeker)

09-127952

Groet,

Martijn


martijn ik mis de 2 dik gedrukte letters op een gele sticker die zijn nog het belangrijkst, ff een voorbeeld is: XD,DX,DF, enz
deze staan bovenop de zwarte kap.
gr,martijn
 
heb je trouwens al eens de stekker los gehaald, deze wil wel eens corroderen met jou ommie der problemen als gevolg, of is daar al naar gekeken? relais op de pomp wil ook wel ens falen.dit komt vaker voor dan de pomp zelf. gr,martijn
 
Hoe naam Genoot.

Nee stekker is nog niet los geweest. Ik vermoed dat het de complete ECU met pomp is. Zo doet de ABS het goed geen lampjes in mijn dashboard die branden en km teller die het goed doet en zo valt km teller uit TC/ABS brand en is niet uit te lezen door een Tech2.

Ik dacht dat het 1 geheel was de ECU en pomp.

Gr.

Martijn
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hier een voorbeeld van een ABS pomp.

Let op de twee lettercode die is hier DY

2m7gdg0.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die is van een Omega met automaatbak, Martijn heeft een handbak. Volgens de advertentie maakt dat ook nog uit. Zegt de EPC of TIS daar nog wat over?
 
Bovenaan