Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

wie weet hoe ik de bpm kan berekenen?

Berry

OOP Huisleverancier
Er is mij een omega aangeboden en dat is een duitse auto,dus er komt nog bpm over heen bij het invoeren.
Ik kom er niet uit heb uiteraard de belastingdienst gebeld en die willen het co2 uitstoot en het energie uitstoot weten en dat weet ik ook niet,rdw wist het ook niet.
Het gaat om een omega a 3.0 sedan.
Wie weet raad?
gr b
 
Daar is vrij weinig van te vinden.
Op de site van DAS
http://www.dasautoimport.nl/bpm-co2-uitstoot
Staat wel het volgende over Co2 uitstoot:

Heeft de RDW bij het importeren geen CO2-uitstoot kunnen bepalen voor de auto? Dan wordt de CO2-uitstoot vastgesteld op 350 gr/km voor een auto met benzine of 302 gr/km voor een diesel. Dat maakt de te betalen BPM bij import in veel gevallen een stuk hoger.

Dus je zou RDW kunnen melden dat het om een auto met 350 gr/km gaat,en daar de berekening op loslaten
En met energie uitstoot bedoelen ze waarschijnlijk het aantal KW's denk ik..
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als het een A is is ie waarschijnlijk zo oud dat daar geen BPM meer overheen komt. Je mag nog steeds kiezen tussen de oude formule (o.b.v. economische waardebepaling) of o.b.v. CO2 uitstoot.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Enig idee hoeveel het bedrag is Jacco ....volgens de rdw is het juist een aanzienlijk bedrag omdat het zo'n milieu vervuilde oude auto is.
 
op een a zit niks meer na 21 jaar ofzo en co2 hoef lid niet hanteren je kan ook de rest bpm bepalen via een reken module maar dat is niet van toepassing op deze auto ,
 
Bovenaan