Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

X20DTH distributieset?

Hallo iedereen,

Weer een keertje pech met de omega (alsof het iemand verbaast?)

Ditmaal uiteraard weer in een vakantieperiode en op zaterdag, altijd gelegen zo'n autopech.

Krukaspoelie is doorgescheurd, riem gaan lopen, geen alternator meer, geen servopomp, aircopomp... niet meer mee te rijden, ad kant gezet en de wegenwacht gebeld.

Auto staat nu bij de VOD die natuurlijk pas 6/01 terug is van vakantie.

Heb even geen foto omdat toevallig vandaag ook m'n Iphone het begeven heeft (waterschade gehad op vakantie en liep al maanden bergaf)

Nu mijn vraag,
de auto heeft 235.000km, is inmiddels 15j oud, ik heb de laatste maanden geregeld wat last van eea, laatste dagen weer geregeld MM lampje aan, af en toe noodloop (nochtans geen MM lampje toen de krukaspoelie erdoor vloog dus ik vermoed dat dat nog een ander probleem is wat zich binnenkort gaat stellen)

Ik vroeg me dus af of het financieel nog interessant is om de auto te laten maken, dus wat zijn de kosten ongeveer? Ik vermoed dat alle poelies, spanrollen en de riem vervangen zal moeten worden, ik vermoed ook dat de waterpomp dus ook vervangen zal moeten worden.
Iemand enig idee wat dit alles zal kosten?

Vindt de omega nog steeds een fantastische wagen om mee te rijden, echter heb ik de laatste weken/maanden een beetje het "alfa-gevoel" waarbij de auto fantastisch rijdt...van en naar de garage.
 
R

Ralph

Gast
volgens mijn gegevens heeft deze motor een ketting dus gaat nog wel even mee.
noodloop word veelal veroorzaakt door een te hoge voordruk turbo, dus nalaten stellen.
de riemschijf heb ik hier nog nieuw in doos. een dergelijke schijf bij de dealer kost een hoop.
een total check is niet weg.

de poelie heeft een vervangingsinterval i.v.m. uitdrogen rubber, de ketting gaat min. 4k mee.
 
ketting laten checken zou ik altijd doen dit jaar al 4 autos gezien met een ketting die brak heb nu ook een zafira hier staan die helemaal aan puin is omdat de ketting is gebroken bij 260duizend
 
Ralph zei:
dat klopt, de 2.2 zafira staat er bekend om.
klopt maar ook deze zafira is een 2.0dth . De goede olie is enorm bepalend voor de leeftijd van een ketting . Bij peugeot citroen bmw en mini knallen de kettingen er tegenwoordig lustig op los honda hebben we op het werk ook al vervangen bij 60.000 ik zou het zekere voor het onzekere nemen en het controleren die kosten zijn een fractie van een schade . Grtz henri
 
Bovenaan