Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Xenon inbouwen B1

Hallo,

Heb van Berry ook Xenon koplampen gekocht!
Berry heeft me verteld dat de gele draad die nu gewoon in mijn stekker zit naar de balast van de Xenon toe moet.
En er een massa draad heen moet.
Nu is mijn vraag op welke pin moet de gele draad op en welke pin de massa draad ?
Of maakt het niets uit in welke ze komen (wil dit graag weten om kortsluiting te voorkomen!)

Heb er foto's van bij gedaan.
Foto 2 is van de linker koplamp en foto 3 van de rechter.

gr Wybe





 

yoyo

The UK brothers
Als je de juiste plug bij hebt, kan hij er maar op één manier in.
Maar ik neem aan dat je er die niet bij heb, en dan zou ik het zo niet 1, 2,..3 weten.

Vraag het anders Berry even om te kijken.
 
Heb Berry gevraagd maar hij wist het ook niet, hij heeft ook geen stekkers meer!
Maar heb het op internet gevonden na lang zoeken! :)

De + komt aan de onderkant zo op de foto en de massa boven.
Ga het vanmiddag inbouwen en plaats dan vanavond even wat foto's. ;)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Kan je met de multimeter niet nameten welke de massa-pin is bij de ballast?

Als ik mij niet vergis is die verbonden met de behuizing, de + uiteraard niet...
 
Illuminat0r zei:
Kan je met de multimeter niet nameten welke de massa-pin is bij de ballast?

Als ik mij niet vergis is die verbonden met de behuizing, de + uiteraard niet...

Daar zit idd wat in!
Ga het sws eerst even meten!
 
Je kunt het idd meten op weerstand!

Heb het ingebouwd en werkt perfect meteen even afgesteld hier bij de dealer!

gr Wybe





 

yoyo

The UK brothers
Leuke dingen die sproeiers.......ik heb de stekker los gekoppeld in de zomer.
Als je die gebruikt is je mooi gepoetste motorkap in één keer een ondergespoten puinhoop.

Zomer was ik de koplampen zelf wel , maar s' winters staan ze wel gekoppeld (troep op de
weg zoals pekel en andere rommel die je lichtbeeld behoorlijk beïnvloeden in slechte zin.
Dan mogen ze van mij wel meedoen
 

tonboy

Verbannen
Sproeiers op de koplampen werken toch alleen als de lichten aanstaan? Daar zit een speciaal relais voor.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan komt er vanzelf een moment dat niemand er last van heeft dat het even 3 sec donker is om mij heen.
 
Van mijn linker koplamp is de xenon mooi wit maar van de rechter is hij wat geler.
Nu zet ik er toch maar nieuwe lampen in wil van philips de 6000K Bluevision Ultra.
Tenminste die leken me wel mooi wit met een blauw gloed erin.

Vraagje in Omega zit de D2S lamp toch ?

gr Wybe.
 

tonboy

Verbannen
Had net geleerd op de laatste meeting dat je als je echt wit licht wilt beter voor rond de 5000K kan gaan, die 6000K is eerder blauw
 
Standaard is 4300 of 4600K wat in onze Omega's zit.
Ik heb die er ook in zitten.
Dit is eigenlijk het beste licht maar ik vind 6000 ook wel wat mooier eigenlijk.

Maar dat is voor de volgende keer :)
 
Bovenaan