Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Xenon

dolf24v

Donateur 2024
Iemand hier ervaring met Philips Xtreme Vision lampen. Zouden tot 50% meer licht op straat moeten geven. Ben niet echt tevreden met lichtopbrengst van OEM xenon. ;(
Alle input welkom !
 

Vega

Medewerker
Administrator
Die standaard lenzen zijn door de jaren heen vies geworden.
Om er meer licht uit te krijgen zal de lampunits uit elkaar moeten halen en de lenzen schoon moeten maken, niet aan de chromen reflector zitten want dan poets je zo het chroom eraf.
Je krijgt dan een iets betere lichtopbrengst.
Een betere optie is voor de Bi-Xenon mod te gaan, kost meer en is ingewikkelder maar de lichtopbrengst is geweldig.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Heeft de vorige eigenaar er wellicht een paar goedkope xenon lampjes in gestoken die een waardeloze lichtopbrengst hebben? Ik zag zaterdagnacht een Vectra B2 Sport rijden, die heeft standaard Xenon en het had de kleur, maar niet de lichtopbrengst. Ander voorbeeld, Sjors heeft voor de MV6 destijds een of andere Philips lamp die voor een BMW bedoeld was besteld, iets meer blauw maar ook meer lichtopbrengst dan de nog redelijk verse Philips lampen in mijn B2, die volgens originele specs vervangen zijn.

Goede lampen hoeven helemaal de kop niet te kosten, maar dan moet je wel de juiste kopen. Voordat je geld uit gaat geven wellicht de moeite om even te controleren wat er nu precies in steekt.

Uiteraard ervan uitgaand dat de huidige lampunits niet dof zijn geworden, indien wel even wetsanden en als je een stapje verder wilt gaan, doen wat Vega aangeeft. Scheelt ook een hoop.
 

dolf24v

Donateur 2024
Zitten nu Philips Xenon 4300K in. 35Watt, en zijn half jaar geleden 2x nieuw gezet.
Die lenzen die vuil kunnen zijn, vormen die een onderdeel van de Xenon projector ? (Glazen "bol"?)
 

Vega

Medewerker
Administrator
dolf24v zei:
Die lenzen die vuil kunnen zijn, vormen die een onderdeel van de Xenon projector ? (Glazen "bol"?)

Inderdaad de glazenbol die in de unit zit, die zijn vies en daardoor heb je ook minder lichtopbrengst. Je moet natuurlijk niet verwachten dat als je ze schoonmaakt dat je ineens drie keer zoveel licht hebt.
 

yoyo

The UK brothers
Bi-Xenon.....één van de beste mods, ik geniet er elke keer weer van.
Wat een klap licht! :Y _/-\o_
 
wat zit er standaard in? en hoeveel k waarde kan er max in. denk dat vorige eigenaar ook iets raars heeft gedaan. bij het aanzetten zijn ze beide blauwig
maar bij het opwarmen word eentje wit. dus vermoed dat mijn beide lampen een andere k waarde hebben.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Marco omega zei:
wat zit er standaard in?

Philips 4300K 85122+

Zelf heb ik 5000K en dat vind ik een mooie kleur, niet te geel zoals 4300K en niet blauw zoals al begint bij 6000K
 

yoyo

The UK brothers
Peter, kijk nu even uit wat je zegt, (6000k begint blauw te worden) daar heb ik bijna een keer oorlog door gehad om dat te zeggen.
;) _O- _O- _O-

Hier zit ook 5000k in met 50 Watt ipv 35 Watt
Ik vraag mij echter af of met deze xenon 50 W bulbs er een daadwerkelijk beter beeld verkregen wordt tov de 35 W versie?
 

dolf24v

Donateur 2024
Philips Xtreme Vision zou K4700 (of 4800 weet niet zeker meer) hebben, maar begrijp dat niemand deze al eens heeft gemonteerd?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Aart, onze morimoto 50W lampen zijn na ettelijke maanden niet meer zo goed als de Philips + reeks.
Ik heb ook al heel wat minder licht van mijn 50W spul.

(Echter wel gecompenseerd op grootlicht met de H7-d2s mod :p)

Ik heb toen aan de OEM 4300K gehouden, maar zou nu voor 35W 5000K gaan zoals Peter zegt.

Desalniettemin tevreden over de ondertussen "quad-xenon" :)
 
Bovenaan