Hallo allen!
Net eigenaar geworden van een prachtige, zeer goed onderhouden liefhebberswagen, een Omega 3.2V6 executive met nog geen 150.000 op de klok... voor mooi prijsje kunnen hebben MAAR er is wel een motorstoring ergens
De vorige eigenaar heeft vorig jaar enorm veel laten vervangen maar het probleem blijft maar terug keren: soms loopt hij niet op 6 cilinders en brandt het lampje van de motorstoring. Dit kan soms bij koude start al zijn (stationair) of anders start hij normaal maar komt het lampje later als de motor warm staat.
Bij het naar huis rijden bij het starten niets gemerkt; maar eens hij op temperatuur kwam wel. Ze hebben echt al veel vervangen maar volgens mij wist de garage het zelf niet en hebben ze de vorige eigenaar maar wat wijsgemaakt. Laatst kwamen ze af dat het de motor computer zou zijn...Die mens zag het uiteindelijk niet meer zitten en heeft de wagen dus verkocht in deze staat.
Oja, de cruise control laat het soms ook afweten.
Wat er recent dus al allemaal is vervangen:
-gasklephuis (na foutmelding P1523)
-accu & alternator
-remblokken & uitlaat, en nog wat mechanisch spul
-Bobijn cilinder 2-4-6 (wagen gaf foutmeldingen: P0571(, P0302(1), P0304(1), P0306( en P0300(1) )
-Benzinepomp
- Lambdasonde gemeten en gewisseld van plaats na fout P0420(1),..
-Katalysator cilinders 1-3-5 rechts vervangen
-enz...
Dus; wat zou het kunnen zijn? Bougiekabels, bobijn, LMM of toch nog iets anders?
Bedankt alvast voor jullie hulp!
Net eigenaar geworden van een prachtige, zeer goed onderhouden liefhebberswagen, een Omega 3.2V6 executive met nog geen 150.000 op de klok... voor mooi prijsje kunnen hebben MAAR er is wel een motorstoring ergens
De vorige eigenaar heeft vorig jaar enorm veel laten vervangen maar het probleem blijft maar terug keren: soms loopt hij niet op 6 cilinders en brandt het lampje van de motorstoring. Dit kan soms bij koude start al zijn (stationair) of anders start hij normaal maar komt het lampje later als de motor warm staat.
Bij het naar huis rijden bij het starten niets gemerkt; maar eens hij op temperatuur kwam wel. Ze hebben echt al veel vervangen maar volgens mij wist de garage het zelf niet en hebben ze de vorige eigenaar maar wat wijsgemaakt. Laatst kwamen ze af dat het de motor computer zou zijn...Die mens zag het uiteindelijk niet meer zitten en heeft de wagen dus verkocht in deze staat.
Oja, de cruise control laat het soms ook afweten.
Wat er recent dus al allemaal is vervangen:
-gasklephuis (na foutmelding P1523)
-accu & alternator
-remblokken & uitlaat, en nog wat mechanisch spul
-Bobijn cilinder 2-4-6 (wagen gaf foutmeldingen: P0571(, P0302(1), P0304(1), P0306( en P0300(1) )
-Benzinepomp
- Lambdasonde gemeten en gewisseld van plaats na fout P0420(1),..
-Katalysator cilinders 1-3-5 rechts vervangen
-enz...
Dus; wat zou het kunnen zijn? Bougiekabels, bobijn, LMM of toch nog iets anders?
Bedankt alvast voor jullie hulp!