Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Zekering Remlicht probleem

Joep

Verbannen
Hallo,

Vandaag de witte achterlichtunits vervangen door donkere achterlichtunits. Maar na het terugplaatsen van de lampjes en het reservewiel wou ik starten, en normaal krijg je dus remlichtcontrol, dus ik trap de rem even in en hoor daarna de zekering springen. In de boordcomputer verscheen ook gelijk de melding ''zekering remlicht''

De lampen zelf heb ik niet los gehad, enkel alleen de zwarte houders die aan de lampenunits vast zitten. Wellicht heb ik met het terugplaatsen van het reservewiel wat bekabeling geraakt, maar het lijkt me erg sterk.

Nu heb ik 3x de zekering vervangen en 1 achterlicht/remlicht maar de zekering blijft (hoorbaar) springen na het intrappen van het rempedaal.

Wat is de oorzaak en hoe los ik dit op?

Graag snel een reactie want alle achterlichten en ook de cruisecontrol werken niet meer! Niet erg veilig dus... :(

Alvast bedankt! :)
 
Klote kerel! :( Helaas kan ik je hier ook niet mee helpen, misschien een stomme vraag, maar je nieuwe achterlichten, verbruiken die hetzelfde wattage?
 

Joep

Verbannen
IN2thaDO zei:
Klote kerel! :( Helaas kan ik je hier ook niet mee helpen, misschien een stomme vraag, maar je nieuwe achterlichten, verbruiken die hetzelfde wattage?
De achterlichten zelf zijn niks veranderd, heb enkel en alleen nieuwe units voor de buitenkant.
 
Wat gebeurt er als je de zwarte lamphouder weer uit de achterlichten haalt? En dan nog eens proberen. of haal de stekkers los van lampen. knapt dan de zekkering weer dan zit het probleem in de draaden. ga staps gewijs te werk.
Mvg, jan Wieger,
 
R

Ralph

Gast
stekker er omgdraaid opgezet, de meeste lukt het niet maar jij krijg alles voor elkaar :)
hij is flauw maar wel leuk.
 

Joep

Verbannen
Ralph zei:
stekker er omgdraaid opgezet, de meeste lukt het niet maar jij krijg alles voor elkaar :)
hij is flauw maar wel leuk.
Ik heb de stekkers niet los gehad Ralph, dus het is een vaag verhaal dit.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Heb je de lampjes nagekeken, zijn die nog heel en zitten ze nog goed in de fittingen?

Wat gebeurt er met de zekering als je de stekkers van de lamphouders haalt, blijft die dan heel?

Bij een automaat als de zekering kapot is krijg je de Omega niet meer gestart.
 

Joep

Verbannen
jack-omegax3.0xe zei:
En wat gebeurde toen je de stekkers loshad????
Nogmaals... De stekkers heb ik NIET los gehad. Enkel en alleen die zwarte houders waar de lampen zelf in zitten heb ik uit de lampenunits gehaald.

1 lamp heb ik vervangen want die leek me kapot, de andere lamp nog niet. Dat zal ik vanavond na het werk even doen. Kan me niet voorstellen dat die lamp kapot is gegaan met het wisselen van de lampenunits.

Ik zal het eerst eens proberen met de zwarte lamphouders uit de lampunit te halen en dan starten en de rem indrukken.

Ik zal ook eens de stekkers eruit halen en dan kijken of ie nog springt.

Bedankt! :)
 
denk dat er toch iets met het terug plaatsen is mis gegaan heb je neit perongeluk een kabel afgekneld /beschadigd met de lamp units vast schroeven

ps de midden arm steun past mooi moet alleen een nieuwe stekker zoeken voor de stroom plug bij de onze zat een sigarette aansteker in ff kjken of ik die evt nog kan over zetten
 

Joep

Verbannen
henri zei:
denk dat er toch iets met het terug plaatsen is mis gegaan heb je neit perongeluk een kabel afgekneld /beschadigd met de lamp units vast schroeven

ps de midden arm steun past mooi moet alleen een nieuwe stekker zoeken voor de stroom plug bij de onze zat een sigarette aansteker in ff kjken of ik die evt nog kan over zetten
Ik zal eens kijken. Bedankt!

Gelukkig ben je er blij mee Henri!

-- 09 aug 2012 13:13 --

Kan dicht, het is opgelost. Per ongeluk een stukje draad achter die boutjes vastgeschroeft... dat maakte sluiting, nu dus losgedraait en de draad opnieuw met tape gesealed.
 
Bovenaan