Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

zetel werkt niet

hallo
ik heb in mij mama haare omi nu een int met memory zetel
maar ik krijg diezetel niet aan het werken kan het zijn dat die niet werkt omdat de memory stekker niet insteekt die heb ik ook niet
de oude zetel met enkel hoogte regeling werkt wel en de bijrijderkant werkt ook
iemand een gedacht wat dit kan zijn
gr jona
 
Een van inze technische heren zou je het schema kunnen uitleggen, maar wat ik begrepen heb is dat er eea aan draden doorgelust moet worden om dit werkend te krijgen.

Bij mij was het plug & play, maar ik heb dan ook geen memory, wel volledig electrisch verder. Hebben de stoelen het voorheen wel gedaan?
 
R

Ralph

Gast
je moet een aantal draden doorlussen indeze, anders gaat het niet werken.
 
stoelen werkten voorheen prima.
Komen uit mijn omi.

Is het verder nog gelukt met de rest van het interieur?
 
ja nog dachboard en de kofferruimte en dan is ie klaar en ik moet zeggen ben jaloers
ja nu moet ik nog weten wellke draad ik moet lussen
gr jona
 
R

Ralph

Gast
jonna, de stekker aan de onderkant rood 1 kwadraat, rood 0.75 kwadraat en zwart bij elkaar.
de twee overige op de zelfde stekker zijn de massa ook bij elkaar.
 
design edition zei:
hallo
ik heb in mij mama haare omi nu een int met memory zetel
maar ik krijg diezetel niet aan het werken kan het zijn dat die niet werkt omdat de memory stekker niet insteekt die heb ik ook niet
de oude zetel met enkel hoogte regeling werkt wel en de bijrijderkant werkt ook
iemand een gedacht wat dit kan zijn
gr jona



Jona,


Het klopt dat het niet werkt, een gewone zetel met alleen elec. hoogte regeling of 8-voudige elec. bediening ZONDER memory mist één stekker, deze is cruciaal voor het laten functioneren van een zetel mét memory, Vandaar dat je bijrijders zetel (welke géén memory heeft) wél werkt ! die heeft die module niet.

Dit is een Grijze stekker met véél draadjes, deze stekker voedt de module welke jouw relais bediend, de spanning voor de motoren haalt deze direct uit de reeds aanwezige stekker.

In deze Grijze stekker zitten ook alle draden voor de spiegels en potentiometers, deze zijn niet nodig voor het laten functioneren van de zetel, wél moet je de rode draad en de bruine draad (0,75m) aansluiten op de voeding (kun je gewoon uit die andere dikke stekker halen) officieel moet je ook nog de grijs/witte draad aansluiten op je portier contact, zodat deze de module uitschakelt op het moment dat het contact uitgaat en je de deur gesloten hebt.



Groet,
Sjors
 
Bovenaan