Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Zonnerollo smeren?

A

Anonymous

Gast
Beste Omega rijders,

Ik heb even een vraagje over m'n zonnerollo. Als ik de zonnerollo uitklap dan blijft die op 1/3 van ondere steken, (geukkig niet altijd). Als ik hem vervolgens met de hand begeleidt dan gaat die verder naar boven.
Zou het kunnen zijn dat ik de zonnerollo moet smeren, misschien dat hij dan ook beter oprolt en er niet een heel klein stukje doek uitsteekt als die ingeklapt zit.

Waar moet ik de zonnerollo smeren en waarmee :s
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Heb ik ook eens moeten doen. Destijds wat WD40 voor gebruikt ik de rails bovenaan. Ik zou er ook even met een borsteltje doorheen gaan, wellicht zitten er wat vliegjes lijken in de weg. :D
 
A

Anonymous

Gast
Had jij de zelfde klachten?
Ik heb de rails schoongemaakt met een oude tandenborstel, en straks even de rails inspuiten met wat WD50. Er kwam overigens maar weinig "troep" van de rails af.
 

yoyo

The UK brothers
tarzanen zei:
Ik heb de rails schoongemaakt met een oude tandenborstel

Ik hoop niet dat er nog kukident (ofzoiets) opzat. dat plakt nogal vertelde ze mij. >:)

Maar even serieus ...als je de rollo bedient maakt hij dan ook een ratelend geluid als hij blijft hangen?
Want dat had ik ook voordat hij(het motortje) de geest gaf.
Toen een andere rollo (waarvan het motortje wel goed was en de rest niet zo) genomen en toen heeft Vega
deze van twee gammele een goeie gemaakt.
Die zit nu bij Hugo in zijn Bolide en werkt nog steeds (hoop ik) :Y
 

yoyo

The UK brothers
Dat schoonmaken en eventueel smeren eerst proberen anders........... de plank eruit en kijken of de armpjes niet ergens tegenaan lopen
(misschien iets verbogen zijn) het heeft niet veel nodig om vast te lopen.

Deed de rollo het wel goed toen hij nog los van de auto was?
 
Mijn rollo loopt als een zonnetje zonder bijgeluiden, ik heb ter preventie het gootje boven in de rollo iets ingevet met vaseline.

gr Hugo
 
Bovenaan