Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2.5dti Carter ventilatie / olie verlies

Illuminat0r

KnuffelBelg
elrenegado zei:
...dat er ook nog een slang moet lopen ergens van de carterontluchting.

Kan iemand deze aanwijzen op de foto ? of vertellen waar die precies zit ?

Deze gaat ergens op het plastic kleppendeksel zitten, iets vóór de plaats waar die carterontluchtingsklep zit en loopt richting luchtmassameter.

Je het dus de carterontluchtingsklep gevonden :)
Dat hele doosje kost 50 euro ofzo, incl nieuw filter element.
Heb hem zelf ook nieuw liggen hier om te vervangen.

img4859.jpg

By illuminat0r at 2009-06-10

Links een goed werkende, rechts een verstopte, waardoor het filter vol geraakt en alles 'dumpt' in je aanzuigleiding:
img4857.jpg

By illuminat0r at 2009-06-10

De ontbrekende klep net links van de injectorbekabeling:
img4856.jpg

By illuminat0r at 2009-06-10

Om bij je turbo te geraken zal je andere toeren moeten uitzetten.
Kleppendeksel moet zowieso los als je boutjes wil loszetten van turbo, maar blok moet minimaal gekanteld om de turbo eruit te krijgen :( -O-
Wij hebben destijds de nieuwe turbo er "ingelegd" alvorens de cilinderkop werd opgebouwd, was anders niet mogelijk.
 
en klopt het dat dat slangetje vanaf het kleppendeksel aan de voorzijde rechts op dat ronde metalen ding uitkomt ??
zwart slangetje met blauwe streep....

Ik was niet van plan de turbo eruit te halen..
Enkel eens zien of ik bij de buizen kan en bekijken of daar olie in staat...<br /><br />-- 17 okt 2011 17:08 --<br /><br />Ok, nieuwe carterventilatie klep zit erin, incl nieuw filter.
Wel een humor momentje bij de BMW dealer als je zegt dat het voor een Opel is.
Carter ontluchtingsslang ook gevonden en doorgeblazen (zat verstopt)
Tevens het luchtinlaat gedeelte zo goed en zo kwaad als het ging gereinigd.

Auto gestart en na 15 minuten draaien nog steeds geen gesis als ik de vuldop losdraai..
Dus dat lijkt opgelost.

Ik heb geen proefrit gemaakt.
Want die 15 minuten draaien moest ik even weg, dus auto uit en klein uur later terug.
motor gestart...... vuldop eraf en ik hoorde een metalen getik/klonk zodra je die dop eraf haalt.

Misschien is het wel normaal bij een koude diesel....
Even vergeleken bij de golf van me vriendin, maar die was nog op bedrijfstemperatuur.
Vanavond nog maar eens vergelijken. (hoop niet dat het een zuiger of drijfstang oid is)
 
Nou vandaag een flinke rit mee gemaakt, en geen onderdruk probleem meer.
auto reed weer zoals voorheen.
Wat zo'n filter en rubber klepje al niet voor berg zooi kunnen veroorzaken zeg.... onderdeeltje van 5 tientjes.

(beetje jammer dat ik nu de omega moet gaan verkopen)
 
Gisteren hebben we op het werk er eens over gesproken, mijn baas is namelijk groot voorstander van youngtimers rijden voor de zaak (35% bijtelling over dagwaarde)
Hij bood me aan om een youngtimer te gaan zoeken en die als bedrijfsauto te krijgen.

Dan is het aanhouden van de Omega een beetje zonde van het geld(wegenbelasting e.d.)
 
Jouw baas weet ook wat het onderhoud van een kudde youngtimers gaat kosten ?
Ik wens hem een grote zak geld toe... maar vrees dat ie hier nog wel op terug gaat komen.
 
Hij rijd al een tijd zelf een BMW 750 il, daarnaast had hij een 530 (v8) welke naar zijn ex is gegaan in de scheiding.
Als "spare" heeft ie een seat ibiza eco shit (waar ik dus in rij als de omega niet beschikbaar was)

Hij heeft ook dat wetsvoorstel er deels zelf doorgedrukt en mede aan geschreven, dus hij weet wel wat ie doet lijkt mij.
(<a class="postlink" href="http://www.autobelangen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">www.autobelangen.nl</a> & <a class="postlink" href="http://www.bijtellingyoungtimer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">www.bijtellingyoungtimer.nl</a> )

Zelfs als je bv 5000,- per jaar uittrekt voor het onderhoud van de auto ben je nog goedkoper uit met een youngtimer.
de exacte rekensom kan ik je niet geven, maar hij heeft het ook voor diverse klanten al helemaal uitgespit.
1 rijd biijvoorbeeld nu een chrysler grand voyager.
Als die over zou stappen naar een BMW 740i incl 6000,- onderhoud per jaar scheeld het hem alsnog een flink bedrag, puur vanwege de bijtelling die niet meer over de nieuwwaarde gaat.
 
alleen is mijn omega uit 2003, dus die kan niet op naam van de zaak..althans, dan ga ik bijtelling betalen over de nieuwwaarde, en das nou net niet de bedoeling...
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Sorry Lars

Ik dacht het al op forum geplaatst te hebben, maar is in PM box blijven steken :(

Opel prijs is 48.05 zonder BTW
bestelnummer:5607500 ofwel 5607497, is mij niet meer heel duidelijk
Op het doosje staat de 500, maar op factuur staat er en 497 bij...

Ik zie net dat het GM stickertje over dat van "BMW group" geplakt is _O-
Als je bij BMW vraagt moet je de E39 525d hebben van 163pk ;)

grtz
Stijn

Wie dit bij BMW haalt ook graag ook daar even het bestelnummer en een richtprijs posten.
Qua prijs zou dit wel eens een stuk goedkoper kunnen zijn, haha.
 
Super Stijn !

Ga er mee bezig, zal de prijs hier ook neerzetten.
Wil gelijk eens kijken wat een oliefilter, brandstoffilter etc daar moeten kosten ;)


Groetjes

Lars
 
Ik heb dat ding gewoon bij de BMW dealer gehaald, erbij gezegdt dat het voor een M57 motor uit een 525 / 530 d is.
Hij pakte in 1x de goeie en heb er 51,15 incl btw voor betaald bij Ekris in Utrecht.

-- 24 okt 2011 13:00 --

288.png


11 Ontluchtingseenheid 11127793163
$64.68
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Duidelijker kan niet.
Die BMW nummer zou hier ook wel eens onder het GM stickertje kunnen staan als ik hem zo vergelijk ;)
 
Bovenaan