Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2e Omega erbij; dat wordt sleutelen!

Sinds vorige week ben ik eigenaar van een tweede Omega 2.5DT!
Deze heb ik gekocht met een defecte (automatische) versnellingsbak en het wordt mijn 'project' Omega. Ik heb reeds een 2e hands automatische bak aangeschaft (van een forumlid hier!) en deze heb ik gedeeltelijk gedemonteerd om iig de kunststof ring in de bak te vervangen door een bronzen. En omdat ik de bak toch aan het demonteren ben, vervang ik ook de pakkingen en o-ringen.

De 'nieuwe' Omega is een zilveren 'edition 100' uit 1999 met vrijwel alle opties, behalve lederen bekleding. Hij is zeer goed onderhouden, heeft ongeveer 270d km gelopen en verkeerd goede conditie. Hij heeft o.a. een originele Bose installatie :-)
De bedoeling is om deze auto op mijn gemak weer rijklaar te maken en ondertussen alles weer in top-conditie te brengen. Ik zal de gehele wielophanging nakijken, rubbers en bussen vervangen waar nodig, remmen, motor, interieur en exterieur aanpakken waar nodig en dan hoop ik in of na de zomer een z.g.a.n. Omega uit 1999 te gaan rijden!

Ik zal vanmiddag even wat foto's maken van de bak nu die uit elkaar ligt; misschien wel leuk om te zien....
 
Ooooh wacht even Jaap.... dit schreeuwt om een eigen omgeving in de ShowRoom :Y
Uiteraard willen we van al deze plannen en uitvoering een (zeer) uitgebreid verslag zien, inclusief de nodige foto's... dat snap je natuurlijk wel :P
Altijd leuk om te lezen (en zien) dat een Omega van de sloop wordt behoedt en weer in originele glorie wordt terug gebracht d:)b
 
Nou, ik moet zeggen dat hij er een stuk beter uitziet van buiten en binnen dan mijn huidige Omega. De vorige eigenaar was een niet-roker, de auto is van binnen erg proper gehouden en heeft hem regelmatig gewassen. De nieuwe is zilver, heeft sportvelgen en is van binnen uitgerust met vrijwel alle extra's; automatische dimmende binnenspiegel, radiobediening op het stuur, Bose geluidsysteem, donker stoffen interieur, koplamp sproeiers, electr. ramen achter, 3e remlicht etc. Dat heeft mijn huidige 2.5TD niet.

Ik ga nu even wat foto's maken van de 'nieuwe' versnellingsbak, die ligt hier in mijn schuurtje. Die foto's post ik zometeen even.
De auto zelf zal vanaf komende zondag op mijn erf staan, dan zal ik die ook fotograferen.. Die moet eerst hierheen getransporteerd worden.

Als dit topic zo leuk/interessant wordt als jullie verwachten, dan kan hem gerust na het weekeinde verplaatsen naar de showroom...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Gaaf, een echt project. En nog een 100-edition ook, daar wordt ik persoonlijk ook wel blij van. :D Zo te zien is het een Centennial. Die had wel xenon en geen leder. Bij de Onyx was het precies andersom.

Ik stem voor de showroom en een mooie reportage t.z.t.
 
Ik heb even een kleine presentatie van de foto's van de automatische bak gemaakt in Google Docs; je kan de presentatie 'slide-show' via de volgende link bekijken:

<a class="postlink" href="http://docs.google.com/present/view?id=dcmd68rh_6dbt3q8dk&autoStart=true" onclick="window.open(this.href);return false;">http://docs.google.com/present/view?id= ... Start=true</a>

Hier vast een paar foto's:

1275073426_1_FT14131_omega_0011_.jpg

De automatische AR25 bak zonder carter pannen en zonder bellhousing

1275073426_1_FT14131_omega_0006_.jpg

De kunststof ring is hier vervangen door het bronzen glijlager; de reden van de reparatie

1275073426_1_FT14131_omega_0010_.jpg

De pompbehuizing. In het midden komen de tandwielen van de pomp.
 
Dit wordt een prachtig project om te volgen. Is hier al eerder gezegd; het zou inderdaad erg leuk zijn wanneer je in de showroom een topic aanmaakt waarin we met z'n allen de vorderingen kunnen zien.

Goede actie trouwens om deze Omega van de sloop te redden. Na de "operatie" kan hij er vast weer jaren tegenaan d:)b .

Groet,

Walter
 
Dat is wel de bedoeling om de auto te 'redden'... Het zou zo zonde zijn om dit pracht exemplaar te laten slopen alleen vanwege de defecte bak. En bovendien vind ik het ook wel leuk om te doen.

Ik sleutel normaal aan model auto's, die kleine radiografisch bestuurde autootjes met 3,5cc nitro motoren. Ik rij namelijk als hobby wedstrijden (NK-niveau). En geloof het of niet; het is vrijwel hetzelfde alleen een factor 8 groter. Ook in de modelbouw gebruiken we automatische 2-versnellingsbakken, shimringen, pakkingen, tandwieltjes en weet ik veel wat. En de gebruiksaanwijzingen, bouwtekeningen en schema's zijn eigenlijk ook 1 op 1 te vergelijken, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken!

Als je wat over mijn andere hobby wil weten, kan je altijd mijn eigen website <a class="postlink" href="http://www.RC-Junkies.com" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.RC-Junkies.com</a> eens bezoeken, of de website van onze club ModelBouwClub Friesland: <a class="postlink" href="http://www.mbcfriesland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.mbcfriesland.nl</a>
 

yoyo

The UK brothers
Ja je moet gewoon een eigen showroom hebben, want de vorige uitgebreidde projecten zijn zo goed als af (Sjors A2 en Jack V6).
Dus weer tijd voor wat nieuws.

Peter ik zeg .....doen! :Y :Y
 

Vega

Medewerker
Administrator
yoyo zei:
Ja je moet gewoon een eigen showroom hebben, want de vorige uitgebreidde projecten zijn zo goed als af (Sjors A2 en Jack V6).
Dus weer tijd voor wat nieuws.

Peter ik zeg .....doen! :Y :Y

Dat hadden jij Aart en Jack ook al moeten doen een eigen showroom.
Jullie zijn ook allebei lekker bezig.
 
Dan komt automatisch mijn volgende vraag: hóe wil je jouw showroom ingedeeld hebben?
Zoals Vega dat heeft gedaan, waarbij hij een vaste categorie heeft voor al zijn upgrades en waar mijn vragen kan stellen in een andere categorie, of zoals ik het bijvoorbeeld heb gedaan, waarbij men rechtstreeks kan reageren in het draadje van de betreffende upgrade?

Dit moet ik van te voren weten, omdat de (technische) opbouw en instellen van rechten anders is :)

:w Ruud
 

yoyo

The UK brothers
euh.......ik ben bijna uit gebadged.(dus moet nog even kijken hoe of wat voor een eigen garage hoek alhier)
Enne...ik hoop niet dat er nog meer gekkigheid aan den voiture gebeurt (in de vorm van defecten).

Maar ik ga eerst alles eens op een rijtje zetten (vind het jammer dat ik niet overal een foto van genomen heb.)
maar op sommige momenten had ik er liever een bijl ingezet.

(maar goed dat ik dat niet gedaan heb want we hebben inmiddels al weer veel fijne probleemvrije km's achter de rug. d:)b
 
Bovenaan