Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

airco

tonboy

Verbannen
B-Buster zei:
Gezien de tarieven die een VOD ervoor vraagt zou ik een aircoboer opzoeken.
Ben ik het niet mee eens. Laatst geleegd, gespoeld, op druk getest en opnieuw gevuld voor € 95,00 , bij de VOD in Tiel.
Ik weet zeker dat de aircoboer niet goedkoper dit werk doet of hij moet het spoelen "vergeten"
 
Bij m'n vorige auto was het gratis in de garage op m'n werk, met splinternieuwe kast. Maar bij rond informeren in de buurt kwam ik elke keer op zo'n €80.

Gr. Paul
 

renepaul

Donateur 2024
Zal eerdaags eens een afspraak met de VOD maken,
Ik zag dat er wat acties zijn, en heb verder wel een goede relatie met hun.
je kan er op wachten, en kan ik een beetje rondkijken in de showroom. ;)
 
Heb de airco hier bij de dorps garage laten maken en was voor een nieuwe pomp, incl reinigen en opnieuw vullen € 680,00 kwijt, Weet niet of dat een beetje schappelijk is, maar ik ben er blij mee. Het is weer heerlijk koud in de auto.

Mis alleen me gekoelde dashboard kastje wat ik in de b1 wel had.
 
Was ook gelijk m,n vakantie geld, maar of het nu een Omega of wat anders is, als de airco onderhoud nodig heeft kost het altijd een bom duiten.
 

tonboy

Verbannen
remutr zei:
Heb de airco hier bij de dorps garage laten maken en was voor een nieuwe pomp, incl reinigen en opnieuw vullen € 680,00 kwijt, Weet niet of dat een beetje schappelijk is, maar ik ben er blij mee. Het is weer heerlijk koud in de auto.

Mis alleen me gekoelde dashboard kastje wat ik in de b1 wel had.
Wouw, heb via ebay € 135 euro betaald voor een nieuwe pomp van Frans fabrikaat, en in totaal € 95 bij opel voor legen, spoelen en weer vullen.
Heb ook gelijk een nieuw filter en condensor gemonteerd (kosten € 80,00).
Kijk, het helpt enorm als je zelf een beetje handig bent.
 
680 is een hoop geld. Maar ja ik en nog wat mensen hier kunnen het zelf en dat drukt de kosten natuurlijk aanzienlijk vooral als je ook nog beschikt over een airco apparaat.

Maar goed de hoofdzaak is dat je nu weer met een goed werkende airco rond rijd. :)
 
Ton, had je dat voor mijn Omega ook niet willen doen haha.

Helaas kom ik zelf niet verder dan een fiets repareren en voor de Vectra een kleine onderhoudsbeurt. De v6 durf ik zelf niet aan te komen.
 

tonboy

Verbannen
remutr zei:
Ton, had je dat voor mijn Omega ook niet willen doen haha.

Helaas kom ik zelf niet verder dan een fiets repareren en voor de Vectra een kleine onderhoudsbeurt. De v6 durf ik zelf niet aan te komen.

Vooropgesteld, sleutelen is voor mij een hobby en een vorm van ontspanning.
Als ik leden kan helpen doe ik dat graag. Niet alleen met woord maar ook met daad.
 
Bovenaan