Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Astra ingeruild, toch wel waardige opvolger

Xedrah

Donateur 2024
Tis helaas geen Omega geworden maar wel een andere fijne bak..

Nu het nog kan en niet alle auto's maar 3 cilinders hebben of op accu's rijden! O:)

Is een 3.5 V6 op LPG3. Heerlijke wagen!!

34y3btd.jpg


2rwalq1.jpg


2wozn60.jpg


14kjr48.jpg


15dkuhf.jpg
 

richard66

500.000+
Tja dat is inderdaad een leuk speeltje :9~ d:)b

Alleen mijn voor keur gaat wel naar een V8 5,7 maar dat is voor mijn hier in belgie maar een droom ( niet te betalen ) :+

Ik ben zelf nog met een diesel bezig geweest maar dat is zelfs nog te duur :X

Gr. Richard. :b
 
David,

Daar kan in mijn ogen geen Omega tegenop ! gelukkig heb je de eerste _/-\o_ 300C _/-\o_ gekocht en niet de ge-facelifte !

Helemaal d:)b d:)b d:)b heel veel plezier er mee

(de volgende een V8 5.7 met Hemi motor ? ;) )
 

Xedrah

Donateur 2024
Hahaha, dank jullie wel.

Een veel te dikke wagen inderdaad, voel me de koning op de weg, veel koppies die omdraaien. :) Maar ik loop niet naast me schoenen hoor, tis gewoon een lekkere wagen.

Alles bij elkaar vallen de kosten redelijk mee. MRB is 147 per maand, die hakt erin, verzekeren lukt me voor 30 euro per maand WA+. Onderdelen zijn wat ik nu zie ongeveer gelijk aan die van een Omega, dus tja. Verbruik is hoog natuurlijk, weet nog niet hoeveel, want hij staat hier pas net. De ringtank kan meer dan 40 liter hebben ben ik al wel achter.

En die bekerhouders vielen me ook in positieve zin op! Voor de Astra niet eens los verkrijgbaar en hier voor en achter dubbel! 8)

Volgende zou best eens een Hemi kunnen worden of de SRT. Maar eerst deze maar eens 2 of 3 jaar rijden. d:)b
 
Gave bak David ! rijden erg lekker, lekker stil ook !
Heb je het optionele Boston Acoustics Soundsysteem erin ?!

tonboy zei:
1 ding kan je zeker van zijn : die amerikaanse wagens hebben genoeg bekerhouders d:)b


Dat hebben ze zeker ! zelfs mijn Cadillac Catera heeft er veel voor Omega begrippen _O-




Groetkes,
Sjors
 

Xedrah

Donateur 2024
Dank heren! Rijdt erg lekker inderdaad. Erg blij ermee. Morgen gaat hij voor een beurt weg. Even controleren of de distributie vervangen moet (om de 170000).Gelijk ook de automaat spoelen. En ik wil er nieuwe schokdempers op zetten, want die zijn nog origineel en niet erg fris meer. Verbruik valt me alleszins mee, de retour Zeist gisteren in de harde tegenwind leverde een nette 1 op 7,25 op. Prima hoor, das gelijk aan de Omega station 2.016V en de sedan 3.2 (alledrie op gas). Er gaat trouwens een liter of 42-45 in de ringtank. Wel vaak tanken dus. De audio is subliem Sjors, inderdaad het Boston systeem! Je hoort/leest inderdaad de opmerking over het plastic interieur wel eens, nou, die beleving heb ik niet. Enkele delen zijn van hard plastic, maar dat zie je in praktisch elke auto wel. Merendeel is strak en alles zit zeer solide in elkaar. Geweldig is de sleutel (bestuurder) herkenning en daarmee het automatische herstel van de instellingen van tegelijkertijd de pedalen, stoel, spiegels, radioinstellingen en het stuur. Het plan is verder nog om de velgen te laten coaten, want die oxideren her en der een beetje. En het overspuiten van de kap, want die heeft wat oxidatie aan de rand bij de koplampen, dit komt door kruipend vocht in de velsnaad aan de onderkant. Na dit customizen wordt hij steeds een beetje meer mijn eigendom he. Flinke investeringen dus maar de relatief lage aanschafprijs maakt dit helemaal goed.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat audiosysteem is erg fraai inderdaad, leuk dat je dat er ook in hebt zitten. Zo'n concertzaaltje hoort ook gewoon in een auto als deze te zitten.

Behalve het onderhoud heb je er vast nog wel wat plannen mee / voor? >:)
 

tonboy

Verbannen
Xedrah zei:
Verbruik valt me alleszins mee, de retour Zeist gisteren in de harde tegenwind leverde een nette 1 op 7,25 op.
Wees blij dat je geen 5.7 hebt, die verbruikt wel wat meer.
Ben in 2010 met mijn Grand Cherokee 5.2 een keer op en neer naar Florence gereden... geweldig rijden maar wel 1:4 km, bij 3200 km v.v. slaat dat er aardig in.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het scheelt dat er in een 5.7 Hemi geen jaren 80 techniek meer zit, die schakelt 4 cilinders uit als hij ze niet nodig heeft.
 
Hemi motoren waren er al in de 50er jaren maar net als met bijv. hybride auto's word er wel eens gedacht dat het allemaal recent is uit gevonden ;)
 
Bovenaan