Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Astra ingeruild, toch wel waardige opvolger

B-Buster

Medewerker
Administrator
P.H. zei:
Hemi motoren waren er al in de 50er jaren maar net als met bijv. hybride auto's word er wel eens gedacht dat het allemaal recent is uit gevonden ;)

Dat wordt nergens gesteld. Wel dat de hedendaagse Hemi niet meer die van vroeger is. Ook zoiets gaat met de tijd mee. Er zijn echter mensen die denken dat het allemaal blijft zoals het ooit was. ;)
 
Wat een auto zeg, ik vind het geweldige bakken. Groot en sterk en een beetje gemeen uitziend.
Heel mooi, succes met deze machine.

Gr Rob vK
 
Bijzondere aanwinst !
Niet het eerste wat ik zelf zou overwegen maar apart is hij wel !

Ik lees veel verschillende ervaringen, ben benieuwd hoe je het zelf gaat ervaren.


Veel plezier ermee !


Groetjes

Lars
 

Xedrah

Donateur 2024
Hij staat nu bij de spuiter, wordt rondom goed aangepakt. Op 5 maart groot onderhoud, dus schokdempers en remmen enzo.
 

Xedrah

Donateur 2024
Beste Omega- en autoliefhebbers, even een korte update.
De 300C bevalt erg goed, maar heb er al een haat liefde verhouding mee opgebouwd.. ;) Onderhoud was gewoon een flinke tegenvaller, vooral omdat ik alles perfect wil hebben. Dat werd dus een dure.. Wat is er allemaal gedaan? Distributie met waterpomp, LPG bougies, schokdempers voor, remmen voorzijde 2 keer, heel veel delen van de wielophanging voor, keerring differentieel achter, uitlijnen drie keer, achterkleplifters, motorkaplifters, olie en filterwissel, automaatbak twee keer spoelen, koppelomvormer vervangen, katalysatoren links en rechts vervangen, lambdasondes 4x, velgen gecoat, waterthermostaat 2 keer, LPG beurtje, een nieuwe grille en wielspacers achter en natuurlijk spuitwerk. Rondom spuitwerk, want je ziet overal wel wat als je zoekt, dus veel delen zijn gespoten. Kost veel tijd ook en geld natuurlijk om alles naar het zin te krijgen...

Gevolg is wel dat er nu een heel fijn rijdende en mooie auto op de oprit staat. Ik ben er erg blij mee! :*) Verbruik is altijd boven de 1:7 en van de week boven de 1:8 op LPG. Prima waarden dus.
 
Dat is een aardige lijst in ongeveer een half jaar. En zeer herkenbaar. Wat je zegt, je hebt er een fijn rijdende auto voor.

Gr. Paul
 

yoyo

The UK brothers
Phoe sow hey,
David dat zijn geen geintjes meer, want je kan nu wel zeggen dat het heerlijk rijdt, maar dat mag ook wel eigenlijk.
Ik heb altijd met een scheef oog naar de 300c gekeken, maar nu ik dit zo hoor moet ik toch de andere kant maar op kijken.

Natuurlijk snap ik dat de voorwiel ophanging aardig op zijn duvel krijg en zo ook de remschijven (dat is een beetje een drivers problem
denk ik, daarbij denkende aan eoa Frontera die ik geloof ik wel eens gezien heb ;( ) maar al die andere onderdelen en werkzaamheden....
ik ben blij voor je dat de bolide weer naar je zin is en hoop dan ook dat je er nog aardig wat km's mee mag rijden.
:w d:)b
 

tonboy

Verbannen
Xedrah zei:
Beste Omega- en autoliefhebbers, even een korte update.
De 300C bevalt erg goed, maar heb er al een haat liefde verhouding mee opgebouwd.. ;) Onderhoud was gewoon een flinke tegenvaller, vooral omdat ik alles perfect wil hebben. Dat werd dus een dure.. Wat is er allemaal gedaan? Distributie met waterpomp, LPG bougies, schokdempers voor, remmen voorzijde 2 keer, heel veel delen van de wielophanging voor, keerring differentieel achter, uitlijnen drie keer, achterkleplifters, motorkaplifters, olie en filterwissel, automaatbak twee keer spoelen, koppelomvormer vervangen, katalysatoren links en rechts vervangen, lambdasondes 4x, velgen gecoat, waterthermostaat 2 keer, LPG beurtje, een nieuwe grille en wielspacers achter en natuurlijk spuitwerk. Rondom spuitwerk, want je ziet overal wel wat als je zoekt, dus veel delen zijn gespoten. Kost veel tijd ook en geld natuurlijk om alles naar het zin te krijgen...

Gevolg is wel dat er nu een heel fijn rijdende en mooie auto op de oprit staat. Ik ben er erg blij mee! :*) Verbruik is altijd boven de 1:7 en van de week boven de 1:8 op LPG. Prima waarden dus.
Pff, dan liever toch maar Omega blijven rijden voor mij. Maar is zeker een mooie auto. Hoop dat je er veel plezier mee hebt.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Leuk weer wat van je te lezen David.

Xedrah zei:
Beste Omega- en autoliefhebbers, even een korte update.
Onderhoud was gewoon een flinke tegenvaller, vooral omdat ik alles perfect wil hebben. Dat werd dus een dure..

Ik denk dat daar de clue in zit. ;)

Herkenbaar wel, zo'n auto zou ik ook in optimale conditie willen rijden en dan is helaas de bankrekening daar de dupe van. Hopelijk kun je er nu wel ook het extra plezier van een als nieuw rijdende auto door ervaren.

Op die manier is het net een Omega, dus. _O-
 

Xedrah

Donateur 2024
Inderdaad Jacco! Ik wil te veel, moet als nieuw rijden, maar wil geen nieuwe auto kopen, kan ook niet natuurlijk. Maar goed, dan zit je wel met onderhoud.
Ja, dit is ook een beetje hobby hoor, niet alleen om van a naar b te komen... Maar dat is jullie wel duidelijk. :P
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat zijn keuzes, als je die kunt maken kun je mede doordat het ook hobby is er een hoop plezier mee hebben. Voor mij is de lol ook zeker de weg en het werk om zo'n apparaat te krijgen in de staat waarin ik hem wil hebben. Denk dat jij dat ook wel hebt. :)
 

Xedrah

Donateur 2024
En velen hier. Jazeker. Als autobezit en rijden toch geld moet kosten dan moet het ook maar leuk zijn. :)

Zal als het lukt morgen wat foto's maken. We hebben ook een bbq voor de verjaardag van mijn vrouw. Zie wel even hoe het loopt. Hoe dan ook mooi weer voor een bbq en/of een fotoshoot!

Goed weekend allemaal!
 

Joep

Verbannen
Lekker lijstje zeg! Maar ach, een hobby kost geld, autorijden ook dus samen maakt dat een erg dure aangelegenheid. :P

Fijne bbq.
 
Bovenaan