[B1 + B2] Alarm inbouwen

Discussie in 'Interieur' gestart door MetalRush, 3 mrt 2012.

  1. MetalRush

    MetalRush Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Ruud
    Hierbij het verslag / How to... van Tarzanen.
    Bij deze even gekopieerd naar de How to...-afdeling, van ons forum.
    Dank voor deze verduidelijkende beelden, René d:)b

    Vorige week het originele Opel/GM alarm ingebouwd met dank aan Sjors. Het alarm is twee/drie weken geleden besteld door Peter en vanavond aan de Tech2 bij hem om nog even de foutmeldingen uit het alarm te halen, met dank aan Peter. Fijn ook zo'n lege kofferruimte :+

    Hieronder een klein fotoverslagje van het gebeuren, veel lees en kijk plezier 8) .


    [​IMG]

    Dit zijn dan de onderdelen die de hoofdrol spelen in dit fotoverslagje. De alarmschakelaar voor in het dashboard en de interieurverlichtingsunit met alarmsensoren had ik al enkele dagen eerder in de Omega gemonteerd.




    [​IMG]

    Hier wordt de bevestiging gemaakt voor de alarmschakelaar met beugel die dienst doet onder de motorkap.




    [​IMG]

    Met uiterste precisie en dito gereedschap komt hier de beugel voor de motorkapschakelaar. Alles origineel Opel/GM en dat past altijd lekker, let maar op later in dit verslag 8)




    [​IMG]

    Prettig is ook wel dat Opel/GM de bekabeling al voorbereid heeft. Pak de stekker en sluit het aan, Plug en play _/-\o_ Jammer alleen dat ze het alarm er dan weer niet gelijk in gemonteerd hebben :'(




    [​IMG]

    En aldus heeft ook de schakelaar zijn plekje gevonden in de Omega.




    [​IMG]

    Om de schakelaar van daarnet ook nog enig nut te laten hebben, moet er dus ook een toeter(t)/alarmsirene gemonteerd worden, en jawel ook hier weer de voorbereiding. Prettig al die kabels :) En ook al zou je het aan de foto niet zeggen/zien, zijn we inmiddels aan de linkerzijde van de Omega aanbeland _O-




    [​IMG]

    Hier zie je de bevestigingspunten voor de beugels en de toeter(t)/alarmsirene. Zoals eerder al vermeld Origineel Opel/Gm, past altijd.




    [​IMG]

    Beugel monteren en dan is dat ook weer gebeurt, zo gezegd zo gedaan :P




    [​IMG]

    Huh, wat zie ik nou!!!!! Originele beugel Opel/GM past altijd!!!! Waarom die streepjes...... 8)7




    [​IMG]

    Een boormachine, een priem, zelfs een hamer. Warum Original Opel / GM-Teile - lekker plug en play 7(8)7




    [​IMG]

    [​IMG]

    Nou niet dus. Dit is de reden van enig gereedschap wat ervoor gezorgd heeft dat ook deze originele Opel/Gm beugel gewoon past. Simpel toch, de gaten zaten er als voorbeeld, alleen nog wel even zelf boren a.u.b. :X




    [​IMG]

    Rechtsonderin aan de binnenkant van de Omega wordt de module verwisseld/vervangen door één waarbij op de printplaat het extra alarmgedeelte zit. Hier zie je nog de standaard module op de foto.




    [​IMG]

    Standaard printplaat zonder alarm




    [​IMG]

    Nieuwe en oude module naast elkaar. Ook bij het verwisselen is het een kwestie van stekker los, andere module erin en de stekker weer vastmaken :O. O ja, ff niet vergeten de module zelf ook vast te maken, rammelt zo slordig onderweg _O-




    [​IMG]

    [​IMG]

    Op deze printplaat, van de andere/nieuwe alarm module, zie je duidelijk het verschil met de vorige printplaat van de standaard module. d:)b


    Tot zover mijn fotoverslagje voor wat betreft alarm inbouw. :)
     
  2. jack-omegax3.0xe

    jack-omegax3.0xe

    Voornaam:
    Jack
    Model Omega:
    Previous:opel omega station MV6 X3.0XE, Huidige B2 2.5dti onyx (21_,22_,23_)
    Even een kleine aanvulling voor de b1. Hier zit de alarmschakelaar tegen veerpoot aan de bestuurderskant

    [​IMG]

    Deze zit tegen de pot van de stuurbekrachtiging aan.
     
  3. roekenest

    roekenest

    Voornaam:
    roelof
    Model Omega:
    b1 2.0 16v cdx
    hier ook
     
  4. yoyo

    yoyo The UK brothers

    Voornaam:
    Aart
    Model Omega:
    2.2 - B2 - 2003 - g3 - automaat - z158- Onyx.
    Deze kwam van een Vauxhall dus......Links. :Z _O-

    ;)
     
  5. Vega

    Vega Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Peter
    Model Omega:
    Opel Omega Sedan 3.2 Executive | B2 | 2003 | Automaat | Z20R
    Tot 2001 zit de schakelaar aan het potje van de stuurbekrachtiging vast, vanaf 2001 is die naar de andere kant verhuist.
     
  6. jacques

    jacques

    Voornaam:
    Jacques
    Model Omega:
    Omega 3.2i station executive bwjr sept 2001
    sorry vega even verbeteren de mijne is van sept 2001 en daar zit hij ook links, en zit er af fabriek in.
     
  7. Vega

    Vega Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Peter
    Model Omega:
    Opel Omega Sedan 3.2 Executive | B2 | 2003 | Automaat | Z20R
    Ach ja, er zullen altijd wel uitzonderingen zijn.
     
  8. MetalRush

    MetalRush Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Ruud
    @ Jacques, hangt er vanaf wanneer ie van de band is gerold... niet wanneer ie op kenteken is gezet :P
    Er zijn ook Omega's die 2004 op kenteken hebben staan, terwijl we allemaal weten dat productie in 2003 is gestaakt ;)
     
  9. jacques

    jacques

    Voornaam:
    Jacques
    Model Omega:
    Omega 3.2i station executive bwjr sept 2001
    Sorry Peter voor het vooroordeel bij mij zit de schakelaar wel rechts ik was met iets anders in de war
     
  10. kenneth_otu

    kenneth_otu

    Voornaam:
    Kenneth
    Model Omega:
    Omega B2 Sedan Executive 2.5 V6
    2 vraagjes hierbij.

    ik zie dat je een ronde claxon hebt liggen en een zwarte sirene, moet je deze allebei hebben of is het 1 van de 2?
    en waar zou die zwarte komen? dat zie ik even niet terug...

    Ik zou alles hiervoor uit een station kunnen halen, ikzelf heb een sedan, gaat dit lukken of zou de stuurmodule lastig kunnen doen?
    of zou de kofferopening op de AB niet meer werken hierdoor?
     
  11. Illuminat0r

    Illuminat0r KnuffelBelg

    Voornaam:
    Stijn
    Model Omega:
    B2 Caravan 2.5DTI Executive
    Is normaal om te programmeren als je de toegangscodes hebt.
    Heb het ook gedaan (peter heeft geprogrammeerd)

    Claxon komt links onder parafaan.stekker ligt er normaal.
    Voor de zwarte (powersounder) zou je een andere stekker moeten hebben.
     
  12. kenneth_otu

    kenneth_otu

    Voornaam:
    Kenneth
    Model Omega:
    Omega B2 Sedan Executive 2.5 V6
    Is het dan ofwel de claxon ofwel de powersounder die je nodig hebt? Of allebei?
    Zodat ik me niet te pletter zoek naar iets wat ik niet ga vinden...
     
  13. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Powersounder is een extra, niet noodzakeiljk. Die zorgt ervoor dat er ook herrie gemaakt kan worden als de accu niet meer in de stroomvoorziening voorziet.
     
  14. Vega

    Vega Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Peter
    Model Omega:
    Opel Omega Sedan 3.2 Executive | B2 | 2003 | Automaat | Z20R
    Powersounder niet inbouwen, deze zijn oorzaak van spontane afgebrande omega's.
    De accu die erin zitten gaan op den duur kapot en kunnen door lekken en kortsluiting brand veroorzaken.
     
  15. kenneth_otu

    kenneth_otu

    Voornaam:
    Kenneth
    Model Omega:
    Omega B2 Sedan Executive 2.5 V6
    Oke
    Dank voor de tips.
     
  16. Omega-B2

    Omega-B2

    Voornaam:
    Dennis
    Model Omega:
    B2 2.5 V6 Executive (Volledige Irmscher Uitvoering)
    Ik heb vandaag ook het origineel alarm ingebouwd, echter had ik er een compleet andere steun bij voor de sirene. Deze pastte ook perfect op de reeds aanwezige tapeinden, dus er zijn nogal wat variaties in geweest.
     

Deel Deze Pagina