Klepdeksel pakkingen vervangen opel V6.
Voor deze klus heb je nodig:
Klepdeksel pakkingen 4x (2x set van2)
O-ringen 8x er kleppendeksel dus 16 totaal
6x O-ringen inlaatplenum/
Eventueel nieuwe slangenklemmen
Vloeibare pakking
Gereedschap:
Schroevendraaiers
Ratel met doppen en torx doppen.
Combinatie tang
Waterpomptang
Pakkingschaper
-Werkzaam heden uitvoeren met koude motor dit omdat de benzine leidingen losgehald moeten worden.
-Begin met het loshalen van de massa kabel van de accu.
-Laat het koelsysteem een beetje leeg zodat er geen vloeistof meer in de tank zit(meer hoeft er niet uit)
-Daarna maak je de lucht aanvoer buizen los van het dualram systeem en de inlaat plenum(rood) en neem deze weg.
-EGR Klep drie torx losdraaien (eentje op een beugel onder de klep)(paars)
Maak ook de flex aansluiting aan de onderkant los en leg de EGR klep aan de kant.
-Maak de twee slangetjes en klemmen (Geel) los Let op hier kan koelvloeistof uitlopen.
-Trek de stekker (groen) aan de voorkant van de inlaat op de stationairklep los
-Draai de vacuümslang van de rem bekrachtiger los(Blauw)(kijk uit dat er geen van de aftakkingen afbreekt).
-Koppel de gaskabel los en als van toepassing ook de kabel van de cc
-Draai nu de vier torxbouten boven op de inlaat plenum los en de twee torx boutjes een de bestuurderkant waar het kabel gootje aan zit, Duw het gootje aan de kant.
-Lucht nu de plnum iets op en trek hem voorzichtig naar voren(let op hier zitten 6 O-ringen onder.
-Nu kun je stekker (Groen) aan de achter zijde losmaken.
- Ook de 4 slangetjes op de achter zijde van de plenum (Let op de volgorde)
.
-Neem nu de inlaat plenum weg
-Nu zie je inlaat met injectie brug
-Schroef nu de benzine leidingen los (groen)(Let op: er kan benzine uitkomen,vandaar ook koude motor)
-Achter iedere poort zit een torxbout zijn er 6 totaal.
-Achter de brug zit een stekker. Maak deze los.
-Til voorzichtig de brug omhoog en kantel deze iets zodat hij tussen de twee cilinder koppen uitgehaald kan worden.
-Nu zie je een zwart opvulblok tussen de cilinders in zitten.
-Stop ieder gat goed dicht zodat er niks in de inlaat poorten kan vallen.
-Je ziet nu twee zwarte kappen links en rechts Dit zijn de klepdeksels.
-Draai alle torx boutjes los en licht de deksels voorzichtig op hier zitten nog kleine O-ringen onder. Zorg ervoor dat deze niet in de kop vallen.
-Verwijder nu de pakking resten ook de O-ringen rond de bout gaten en maak de deksels goed schoon.
-De vlakheid van de deksels kun je controleren door deze op een spiegel te leggen en met een lamp aan de achter zijde te schijnen.
-Als de deksels krom zijn kunnen ze vervangen worden door de originele deksel, maar de deksels van een vectra V6 passen ook en zijn ook nog van staal.
-Leg nu de nieuwe pakkingen in de gleuven (ik leg een dunne worm aan vloeibare pakking op de pakking vlakken van de cilinderkop)
- Doe een klein beetje vloeibare pakkingen aan de 16 O-ringen en leg ze vervolgens in de uitsparingen rond de bout gaten.
-Monteer vervolgens de deksels en draai de troxboutjes aan in slakhuis patroon.
-Haal de proppen uit de gaten en plaats de inlaat brug terug.
-Steek de stekker van de injectoren in.
-Draai de torx bouten vast.
-Sluit de benzine slangen aan.
-Leg de O-ringen op de inlaat brug.
-Sluit nu de stekker(groen) weer aan op de inlaat plenum net zoals de slangen.
-Plaats de inlaat plenum op de twee nokken.
-Draai de 4 torxbouten vast
-Monteer de vacuum(blauw), stekker(groen),koelslangen(geel),luchtslangen(rood)en de gas en cc kabel
-neem de EGR klep en maak deze schoon met remmenreiniger en laat deze goed drogen.
-Plaats de EGR klep.
-Vul het koelsysteem.
Sluit de accu aan.
de klepdeksels van een Vectra B X25XE dan alleen.
De rest is niet van staal. Daarbij is dat alleen voor de X25XE en de X30XE in de Omega van toepassing.
De rest van de V6-en (B2 voornamelijk) is met bobinebrug op de klepdeksels
U heeft uw kleppendeksels nu vervangen,.
De auteur is niet verantwoordelijk voor eender welke schade dan ook.
Veel sleutel plezier.
Gr Jack
Voor deze klus heb je nodig:
Klepdeksel pakkingen 4x (2x set van2)
O-ringen 8x er kleppendeksel dus 16 totaal
6x O-ringen inlaatplenum/
Eventueel nieuwe slangenklemmen
Vloeibare pakking
Gereedschap:
Schroevendraaiers
Ratel met doppen en torx doppen.
Combinatie tang
Waterpomptang
Pakkingschaper
-Werkzaam heden uitvoeren met koude motor dit omdat de benzine leidingen losgehald moeten worden.
-Begin met het loshalen van de massa kabel van de accu.
-Laat het koelsysteem een beetje leeg zodat er geen vloeistof meer in de tank zit(meer hoeft er niet uit)
-Daarna maak je de lucht aanvoer buizen los van het dualram systeem en de inlaat plenum(rood) en neem deze weg.
-EGR Klep drie torx losdraaien (eentje op een beugel onder de klep)(paars)
Maak ook de flex aansluiting aan de onderkant los en leg de EGR klep aan de kant.
-Maak de twee slangetjes en klemmen (Geel) los Let op hier kan koelvloeistof uitlopen.
-Trek de stekker (groen) aan de voorkant van de inlaat op de stationairklep los
-Draai de vacuümslang van de rem bekrachtiger los(Blauw)(kijk uit dat er geen van de aftakkingen afbreekt).
-Koppel de gaskabel los en als van toepassing ook de kabel van de cc
-Draai nu de vier torxbouten boven op de inlaat plenum los en de twee torx boutjes een de bestuurderkant waar het kabel gootje aan zit, Duw het gootje aan de kant.
-Lucht nu de plnum iets op en trek hem voorzichtig naar voren(let op hier zitten 6 O-ringen onder.
-Nu kun je stekker (Groen) aan de achter zijde losmaken.
- Ook de 4 slangetjes op de achter zijde van de plenum (Let op de volgorde)
.
-Neem nu de inlaat plenum weg
-Nu zie je inlaat met injectie brug
-Schroef nu de benzine leidingen los (groen)(Let op: er kan benzine uitkomen,vandaar ook koude motor)
-Achter iedere poort zit een torxbout zijn er 6 totaal.
-Achter de brug zit een stekker. Maak deze los.
-Til voorzichtig de brug omhoog en kantel deze iets zodat hij tussen de twee cilinder koppen uitgehaald kan worden.
-Nu zie je een zwart opvulblok tussen de cilinders in zitten.
-Stop ieder gat goed dicht zodat er niks in de inlaat poorten kan vallen.
-Je ziet nu twee zwarte kappen links en rechts Dit zijn de klepdeksels.
-Draai alle torx boutjes los en licht de deksels voorzichtig op hier zitten nog kleine O-ringen onder. Zorg ervoor dat deze niet in de kop vallen.
-Verwijder nu de pakking resten ook de O-ringen rond de bout gaten en maak de deksels goed schoon.
-De vlakheid van de deksels kun je controleren door deze op een spiegel te leggen en met een lamp aan de achter zijde te schijnen.
-Als de deksels krom zijn kunnen ze vervangen worden door de originele deksel, maar de deksels van een vectra V6 passen ook en zijn ook nog van staal.
-Leg nu de nieuwe pakkingen in de gleuven (ik leg een dunne worm aan vloeibare pakking op de pakking vlakken van de cilinderkop)
- Doe een klein beetje vloeibare pakkingen aan de 16 O-ringen en leg ze vervolgens in de uitsparingen rond de bout gaten.
-Monteer vervolgens de deksels en draai de troxboutjes aan in slakhuis patroon.
-Haal de proppen uit de gaten en plaats de inlaat brug terug.
-Steek de stekker van de injectoren in.
-Draai de torx bouten vast.
-Sluit de benzine slangen aan.
-Leg de O-ringen op de inlaat brug.
-Sluit nu de stekker(groen) weer aan op de inlaat plenum net zoals de slangen.
-Plaats de inlaat plenum op de twee nokken.
-Draai de 4 torxbouten vast
-Monteer de vacuum(blauw), stekker(groen),koelslangen(geel),luchtslangen(rood)en de gas en cc kabel
-neem de EGR klep en maak deze schoon met remmenreiniger en laat deze goed drogen.
-Plaats de EGR klep.
-Vul het koelsysteem.
Sluit de accu aan.
de klepdeksels van een Vectra B X25XE dan alleen.
De rest is niet van staal. Daarbij is dat alleen voor de X25XE en de X30XE in de Omega van toepassing.
De rest van de V6-en (B2 voornamelijk) is met bobinebrug op de klepdeksels
U heeft uw kleppendeksels nu vervangen,.
De auteur is niet verantwoordelijk voor eender welke schade dan ook.
Veel sleutel plezier.
Gr Jack