Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1+B2] Koplamp modificatie

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
ik ben bang dat ik hier ook slachtoffer van ben geworden :F

vraagje,

welke kit heb je hier voor nodig

en hoelang moet de kit dan drogen als deze is aangebracht, voordat ik de lamp weer kan monteren in de omega?

ik was de stadslicht lampjes en xenon aan het vervangen en drukte de fitting terug, nu ligt de reflector los in de behuizing, ik heb niet echt kracht gebruikt maar ging toch los :h

tiepisch gevalletje denk ik van deze modificatie |:(


grt. Hans
 
R

Ralph

Gast
womi kit droogtijd 24 uur, 2 componenten lijm plastic 45 minuten uithard tijd.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Lijmen gaat niet lukken, die nokjes zijn gemaakt van kwalitatief uitermate teleurstellend kunststof dus dat is over.

Via Ruud/Peter kun je aluminium nokjes bestellen.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Heb ze hier ook afgebroken,moest ook een lampie vervangen ....drukte hem er in en knap :(
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
inderdaad balen Berry,

je denkt doe ik ff.............. en voor je het weet kan je 24uur niet meer rijden in de omega :h


grt. Hans
 

Berry

OOP Huisleverancier
Dat dacht ik ook Hans,hij moest eigenlijk voor de apk en toen zag ik dat het stadslichtje het niet deed ......
 

Vega

Medewerker
Administrator
Voor APK maakt het niet echt uit, zien ze toch niet tenzij ze de meter ervoor zetten dan klopt de zijdelingse instelling niet meer.
Zelf heb ik zeer lang met kapotte koplampen gereden en er heeft nooit iemand wat van gezegd.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is wel een APK punt. Wellicht stond hij bij jou wel nog goed zodat het niet opviel?
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
bij mij valt het ook niet op net als bij Peter

de licht lijnen op de muur kloppen gewoon, alleen ligt de reflector nu naar voren, tegen het andere metalen deel aan

zelfs de hoogte regeling doet het nog


grt. Hans
 

Maurice

OOP Chef de cuisine
Bij mij heeft zelfs de RDW, inclusief APK-keuring het niet gezien toen ik mijn Omega heb ingevoerd !!!


:w
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ik moet er donderdag voor bij de apk,maar met remmen en optrekken schuift ie lekker heen en weer,dus hoop dat ze het niet zien O-)
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
succes dan Berry

ik zag bij mij dat de lamp iets verder naar rechts schijnt, de hoogte is goed, mooi een lijn met de goede lamp, uiteraard wel berm verlichting hoor 8)

repareren komt wel een keer als het goed weer wordt 8) hahahahaha


grt. Hans
 
Hey Berry kan het ook zijn dat hij uit zijn bevestiging is geschoten? Met het plaatsen van de nieuwe lamp? Dat heb ik ook al eens gehad. En anders heb jij op zolder toch nog wel een paar liggen?? Toch??? O-)

Mvg, JW Smedinga.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Nee Jw hij is in een paar stykje gebroken ....en alles wat ik heb liggen is kapot 7(8)7
 
Ik heb het ook zitten bij de nieuwe occasie lamp die ik in Mildam heb laten inzetten. Op de keuring(APK) afgelopen vrijdag omega afgekeurd :h, de nieuwe lamp toont niks op de lichtmeter :F. Hij verlicht mooi mn bumper en lampsproeier. Ik naar garage om lichten te laten regelen waar ze me zeiden dat ze dit niet kunnen doen bij die eene omdat het binnenwerk er gewoon los in ligt. Nu oude lamp die gebarsten is deze week er weer in monteren, is een barst aan de onderkant en zit geen vocht in dus zal die wel hiermee door de APK komen(hoop ik).
Dan eens tijd maken om de kappen te verwisselen, eerst eens kijken hoe ik deze het best afneem(met haardroger of verfbrander) en zien of je ook met tec7 dit weer kunt vastkitten. En vooral eerst eens van die modificatie dingen aanschaffen. d:)b
 

Berry

OOP Huisleverancier
Zo mijn omega is naar jaren van stilstand weer door de apk met afgebroken koplampies :)
IMAG1251_zpsd6c610e5.jpg

IMAG1250_zpsfdfd6cdd.jpg

Wat rijd dat lekker relaxt maar wat is zo'n 2.2 heerlijk traag .... 8)7
 
Bovenaan