Joep
Verbannen
Hallo allemaal,
Recent heb ik bij de veerpoten van m'n verlagingsset de veerpootlagers vervangen omdat de oude niet meer deugde. Hier het versleten lager met de veerschotel erop gelegd, hiertussen zit VEELS te veel ruimte waardoor de veerpoot na verloop van tijd door de veerschotel heen wil in gemonteerde toestand:
Nu is het weer zo:
Wel een monsterwerkje want je hebt alle kracht nodig om de boel los te krijgen omdat het zo vast zit na dik 10 jaar.
De reden dat ik ze dus heb vervangen was omdat de rubbers gescheurd waren door uitdroging en de kogeltjes in het veerpootlager los lagen. Nu gelukkig weer opgelost en Sean rijdt er nu al dik een maand volle bak mee rond.
Anyway, hieronder de how-to:
Men neemt 2 veerspanners, deze zet je tegenover elkaar vast, op de foto zit er 1 op, andere moest nog.:
Vervolgens draai je voorzichtig gelijkmatig de 2 veerspanners naar elkaar toe, zodat de veer ''ingeveerd'' staat. LET WEL OP dat je die veerspanners goed om de veer klikt want schiet het los dan kan dat nare gevolgen hebben!!!
Daarna kun je met sleutel 24 de moer die bovenop je veerpoot zit losdraaien en pak je zo het lager eraf. Zie inleiding voor foto's van de betreffende moer:
Als je goed kijkt zie je onder het gat de scheur zitten:
Hier de 2 veerpootrubbers met lagers naast elkaar, met links oud, en rechts het vervangende lager:
Raadzaam is om lagervet toe te passen als je de boel toch los hebt, eenmaal vast lukt dat niet meer.
Als je het nieuwe of vervangende lager terugplaatst, eerst de moer weer vastdraaien VOORDAT je de veerspanners ''ontspand''!!! Als je de moer weer vast hebt gedraaid kun je rustig de veerspanners weer gelijkmatig terugdraaien en ben je klaar en ziet het er zo uit:
Voor vragen kun je ze altijd stellen. Ik ben NIET aansprakelijk voor eventuele gebreken of ongelukken bij het uitvoeren van deze How-to!
Succes!
Recent heb ik bij de veerpoten van m'n verlagingsset de veerpootlagers vervangen omdat de oude niet meer deugde. Hier het versleten lager met de veerschotel erop gelegd, hiertussen zit VEELS te veel ruimte waardoor de veerpoot na verloop van tijd door de veerschotel heen wil in gemonteerde toestand:



Nu is het weer zo:



Wel een monsterwerkje want je hebt alle kracht nodig om de boel los te krijgen omdat het zo vast zit na dik 10 jaar.
De reden dat ik ze dus heb vervangen was omdat de rubbers gescheurd waren door uitdroging en de kogeltjes in het veerpootlager los lagen. Nu gelukkig weer opgelost en Sean rijdt er nu al dik een maand volle bak mee rond.
Anyway, hieronder de how-to:
Men neemt 2 veerspanners, deze zet je tegenover elkaar vast, op de foto zit er 1 op, andere moest nog.:

Vervolgens draai je voorzichtig gelijkmatig de 2 veerspanners naar elkaar toe, zodat de veer ''ingeveerd'' staat. LET WEL OP dat je die veerspanners goed om de veer klikt want schiet het los dan kan dat nare gevolgen hebben!!!
Daarna kun je met sleutel 24 de moer die bovenop je veerpoot zit losdraaien en pak je zo het lager eraf. Zie inleiding voor foto's van de betreffende moer:

Als je goed kijkt zie je onder het gat de scheur zitten:

Hier de 2 veerpootrubbers met lagers naast elkaar, met links oud, en rechts het vervangende lager:

Raadzaam is om lagervet toe te passen als je de boel toch los hebt, eenmaal vast lukt dat niet meer.
Als je het nieuwe of vervangende lager terugplaatst, eerst de moer weer vastdraaien VOORDAT je de veerspanners ''ontspand''!!! Als je de moer weer vast hebt gedraaid kun je rustig de veerspanners weer gelijkmatig terugdraaien en ben je klaar en ziet het er zo uit:

Voor vragen kun je ze altijd stellen. Ik ben NIET aansprakelijk voor eventuele gebreken of ongelukken bij het uitvoeren van deze How-to!
Succes!
