Hallo allemaal,
Na weer een tijdje probleemloos gereden te hebben was het toch ineens weer tijd voor wat problemen. Sinds vorige week maandag doet ze weer heel vervelend. Omdat ik haast had heb ik de Omi op haar staart getrapt en dat is iedere keer weer heel fijn rijden. Maar deze keer eindigde het even wat minder. Na een kilometer of 35 begon de auto tussen de 80 en 100 km/h heel erg te trillen, raakte ik vermogen kwijt en klonk de auto als een V8. Het verbruik was ook vergelijkbaar met een V8. Bij aankomst op de eindbestemming een vriend even onder de motorkap en onder de auto laten kijken en al snel bleek dat er een gat in de uitlaat zat. Moest alleen nog even uitzoeken waar, later blijkt deze aan de voorkant van de einddemper te zitten.
Om helemaal zeker te zijn of dit inderdaad het probleem is de auto nog even op de brug gezet. Daar kwamen nog twee dingetjes aan het licht: namelijk het aanzuigen van lucht ergens in de motor en een roffelend geluid rondom de automaat bak. Het aanzuigen van lucht werd veroorzaakt door een gescheurd slangetje op de bovenkant van het blok vlak achter het Opel/ECO Tech logo waar 1 van de 4 slangetjes dus gescheurd was. Dat is opgelost en heb nu weer iets vermogen terug. Maar nog niet geheel en het brandstof verbruik is nog steeds aanzienlijk hoog, gem. 8,3 km/l bij een constante snelheid van 100 km/h op de CC terwijl dit normaal gesproken rond de 12,5 zit. Daarnaast trilt de auto in stilstand heel erg, alsof ze op een trilplaat staat. En een ander probleempje is dat de snelheidsmeter en de toerenteller af en toe wegvallen, de kilometerteller en de dagteller doen het dan wel gewoon evenals de CC. Heb de ABS pomp nog niet zo lang geleden laten vervangen en ben eigenlijk bang dat deze het al weer begeven heeft.
Heeft iemand enig idee of de genoemde problemen een samenliggend probleem vormen of dat het aparte problemen zijn? Ik zou daar erg mee geholpen worden.
Met vriendelijke groet,
Benjamin
Na weer een tijdje probleemloos gereden te hebben was het toch ineens weer tijd voor wat problemen. Sinds vorige week maandag doet ze weer heel vervelend. Omdat ik haast had heb ik de Omi op haar staart getrapt en dat is iedere keer weer heel fijn rijden. Maar deze keer eindigde het even wat minder. Na een kilometer of 35 begon de auto tussen de 80 en 100 km/h heel erg te trillen, raakte ik vermogen kwijt en klonk de auto als een V8. Het verbruik was ook vergelijkbaar met een V8. Bij aankomst op de eindbestemming een vriend even onder de motorkap en onder de auto laten kijken en al snel bleek dat er een gat in de uitlaat zat. Moest alleen nog even uitzoeken waar, later blijkt deze aan de voorkant van de einddemper te zitten.
Om helemaal zeker te zijn of dit inderdaad het probleem is de auto nog even op de brug gezet. Daar kwamen nog twee dingetjes aan het licht: namelijk het aanzuigen van lucht ergens in de motor en een roffelend geluid rondom de automaat bak. Het aanzuigen van lucht werd veroorzaakt door een gescheurd slangetje op de bovenkant van het blok vlak achter het Opel/ECO Tech logo waar 1 van de 4 slangetjes dus gescheurd was. Dat is opgelost en heb nu weer iets vermogen terug. Maar nog niet geheel en het brandstof verbruik is nog steeds aanzienlijk hoog, gem. 8,3 km/l bij een constante snelheid van 100 km/h op de CC terwijl dit normaal gesproken rond de 12,5 zit. Daarnaast trilt de auto in stilstand heel erg, alsof ze op een trilplaat staat. En een ander probleempje is dat de snelheidsmeter en de toerenteller af en toe wegvallen, de kilometerteller en de dagteller doen het dan wel gewoon evenals de CC. Heb de ABS pomp nog niet zo lang geleden laten vervangen en ben eigenlijk bang dat deze het al weer begeven heeft.
Heeft iemand enig idee of de genoemde problemen een samenliggend probleem vormen of dat het aparte problemen zijn? Ik zou daar erg mee geholpen worden.
Met vriendelijke groet,
Benjamin