Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Mening gevraagd ivm vochtprobleem

Illuminat0r

KnuffelBelg
Hmm, ramen die wat vettig zijn is idd soms een probleem.
Heb ze overlaatst ook Moéten kuisen omdat onze pa niet beter gevonden had dan 's morgens met een handdoek de binnenkant van de voorruit te ontwasemen...
Achteraf gingen de ramen veel beter clean.
 
Sinds ik de ramen gepoetst heb heeft hij het nog één keer gehad.
Ik was al ruim een uur aan het rijden toen het plots terug opkwam. Maar het was ook direkt terug weg toen ik de verwarming op ontwasemen zette.
 
Wat voor een weer was het toen, Michel ?
Was het vochtig buiten, koud, droog ?
Ik vraag mij namelijk nog steeds af of het nou van buiten de auto komt of iets dat binnen ín de auto niet goed functioneert...
 
De airco is een klein half jaartje geleden volledig nagezien, gevuld en goedgekeurd.

Vorige week heeft hij bijvoorbeeld de ganse dag op het werk in de regen gestaan.Toen ik 's avonds terug vertrok waren er helemaal
geen problemen met het beslaan van de ramen.
Toen deed hij het voorbeeldig.

Buiten die ene keer heb ik er geen problemen meer mee gehad en ik ben geneigd dit door de vingers te zien zolang het zo blijft. ;)
 
Wij hebben precies dit probleem gehad bij onze Omega B2. Bleek uiteindelijk dat de bak onder het interieurfilter soms verstopt raakte en deze door beweging gescheurd was (extreem dun scheurtje) Als deze dan volliep dan liep al het water het voetengat van de bijrijder in. Wij hebben toen een buisje klem gezet onder in die bak en waren van de problemen af
 

Joep

Verbannen
Jouw regengoot bovenop het dak, daar hoort het water langsaf te lopen door de plastic strip die langs jou raamstijl loopt. Ik heb dit ook gehad, en die kit van die strip was uitgedroogd en losgelaten en liet dus water door, in combinatie met een deurrubber wat niet goed was aangedrukt, kwam het water ongezien binnen. Heel de kant van de bestuurder was op de vloer zeiknat, tot achter aan toe (er kwamen zelfs paddestoelen naar boven...)

Ik heb het simpel op kunnen lossen door die strip los te halen en opnieuw te kitten, en nu, na eerst alle stoffen vloerdelen eruit te hebben gesneden, is het weer kurkdroog binnen.
 
Dat zal ik eens nakijken mocht ik er nog eens last van krijgen.
Alvast bedankt voor de tip. d:)b

-- 06 dec 2011 11:12 --

Deze morgend een ritje gemaakt en de ramen besloegen weer helemaal in een mum van tijd. :(

Ik heb, eenmaal terug thuis, de interieurfilterbak eens open gehad om te checken op een eventuele verstopping.
Dit was niet het geval.

Bleek dat bij het starten van de auto de klep voor de ventilator helemaal sloot !!??
Bij het verlagen van de ingestelde temperatuur ging ze terug open.
Nu lijkt me het niet meer dan logisch dat hij helemaal aandampt als hij geen verse lucht binnenpakt.

Toen heb ik de auto eens stilgelegd => klep terug open
Auto terug starten => klep weer dicht

Na dit een paar keer gedaan te hebben bleef ze bij de start open.

Heeft er iemand een idee of dit zo hoort?
 
Bovenaan