Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Mening gevraagd ivm vochtprobleem

We hebben hem vandaag gesloopt. 't Is te hopen dat we hem nog terug in mekaar krijgen. 7(8)7
Nu heb ik een vraag bij de volgende foto.

mini-013bis.jpg


Bij de rode pijlen zie je het vak van de kachelradiator ( dit is wel de zijde van de bestuurder ).
Maar hij bleek nat in het rode cirkeltje ?!
Heeft iemand ook maar enig idee wat daar zit ??


Verder nog enkele sfeerbeelden.

mini-001.jpg


mini-005.jpg


mini-007.jpg


mini-011.jpg
 

Vega

Medewerker
Administrator
Slurpy zei:
We hebben hem vandaag gesloopt. 't Is te hopen dat we hem nog terug in mekaar krijgen. 7(8)7
Nu heb ik een vraag bij de volgende foto.

mini-013bis.jpg


Bij de rode pijlen zie je het vak van de kachelradiator ( dit is wel de zijde van de bestuurder ).
Maar hij bleek nat in het rode cirkeltje ?!
Heeft iemand ook maar enig idee wat daar zit ??

Ik heb even in de EPC gekeken en het enige wat overeenkomt is dat daar de verdamper zit van de airco.
Die slang die daar boven zit waar gaat die naar toe?
Je hebt daaronder ook nog twee waterafvoerslangen voor het condenswater, zijn die te zien, zo ja zijn ze gangbaar?
Er zitten schroefjes op het deksel, kan je ze losmaken en kijken wat daar precies achterzit.

Wat een werk zeg (een Zombie film is er niks bij), petje af _/-\o_
 
Allemachtig man, hoe verder ik je topic las hoe erger het werd. Echte horror. Petje af hoor. Ik hoop voor je dat je nu wel de oorzaak vindt anders is het wel erg triest zo.

Succes d:)b

Groet,

Walter
 
Vega zei:
Ik heb even in de EPC gekeken en het enige wat overeenkomt is dat daar de verdamper zit van de airco.
Die slang die daar boven zit waar gaat die naar toe?
Je hebt daaronder ook nog twee waterafvoerslangen voor het condenswater, zijn die te zien, zo ja zijn ze gangbaar?
Er zitten schroefjes op het deksel, kan je ze losmaken en kijken wat daar precies achterzit.

Wat een werk zeg (een Zombie film is er niks bij), petje af _/-\o_

Daar zit inderdaad de verdamper.
Die slang die daar zit gaat nog een centimeter of 25 omhoog en stopt daar. Ze is gewoon open en nergens op aangesloten ??!
We hebben het dekseltje eraf gehad en rondom zit een gleuf met kit waar ze bij GM bijzonder karig mee geweest zijn.
Dekseltje deftig afgekit en gemonteerd. Verder was daar niks te zien.

Wat betreft de condensafvoer. Die aan de bestuurders zijde hebben we aangepast zoals ik al eerder gedaan had aan de andere kant.
Daarna getest met de waterslang op de verdamper ( Daar konden we toch goed bij zonder kachelradiator :) ) en dan het dekseltje en omgeving nagekeken op lekken.
Niks te zien. Al het water netjes naar buiten door de twee condensafvoerpijpjes.

Morgen het nieuwe radiatortje monteren en stilletjes aan terug beginnen met de opbouw.
 
Enkele fotos van de wederopbouw.

Allereerst onze verbeterde versie van de originelen condensafvoer.

002.jpg


En dan de rest van de puzzel....

mini-004.jpg


mini-005-1.jpg


mini-006.jpg


mini-005.jpg


mini-010.jpg


mini-012.jpg



en moet je nu eens iets weten...
2 dagen gekloot voor niks, de ramen beslaan nog even vrolijk als voordien. :( :(
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat meen je.. |:(

Niet normaal zeg. Als je zo uitvoerig te werk bent gegaan mag je toch hopen dat het opgelost is. -O-
 

yoyo

The UK brothers
sh.t , ik dacht dat er nu zeker wel een einde aan je condens probleem was gekomen.
Dit kan toch niet???
 
Zijn er schemas voorhanden van de luchtstroom doorheen een omega ??
Misschien dat daar ergens iets schort. Hetgeen je erin blaast moet er natuurlijk ook terug uit ergens.
 
Ik denk dat het daar niet aan schort, Michel.
Mijn vermoeden is dat jouw ECC domweg zijn werk niet goed doet.
Nu is dat met deze kou (buiten) wat lastig te controleren... maar als jouw ECC/airco het goed doet, moet er vocht onder de auto vandaan komen (het vocht dat de ECC aan jouw interieur onttrekt). Dát gebeurt blijkbaar niet (altijd) goed...
 
Gisteren heb ik de auto en de off knoppen eens een tijdje samen ingedrukt om de boel te resetten. Ik weet niet of dit bij een B2 ook zo werkt, maar sindsdien heeft hij er geen last meer van gehad !!?
Ik heb de knop van de luchthercirculatie ook getest en je hoort dat de klep inderdaad verzet wordt, Dus deze werkt ook.

Nu viel mij gisteren ook op als ik de deur open, dat de ventilatie harder gaat draaien. Dus misschien heeft hij toch ergens problemen met één of andere ventilatieopening in de wagen.
Maar ik weet ze niet zitten. Ik dacht er ooit een schema van gezien te hebben waar de in- en uitgangen van de luchtstroom van de auto opstaan maar ik kan het niet meer vinden.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
jack-omegax3.0xe zei:
Deze zitten normaal gezien achter de achter bumper.

Gr Jack
Hmm dat zijn die rubber flapjes...
zie ik niet meteen een vocht probleem in... Hoewel...

Ik had in de week ook plots last van vochtige ramen, maar het weer was ook raar op dat moment.
Thuisgekomen toch maar eens de afvoeren gecontroleerd, waren ok, echter mijn kool filter hing los in de aanzuiging...
 
Ik zou het een aantal dagen aankijken, Michel.
Je hebt nu weer iets gewijzigd in deze problematiek. Dus even afwachten wat er nu (op termijn) gaat gebeuren.
Als ie wéér gaat aanslaan, moeten we aan andere oplossingen gaan denken...
 
Alle ramen eruit is ook een oplossing. :)
Wat er niet is kan ook niet beslaan maar das natuurlijk niet zo aangenaam in de winter. _O-
 
Ik was natuurlijk wel één van de belangrijkste dingen vergeten. De ramen schoonmaken aan de binnenzijde. :)(

Dus hebben we de vettige brij er eens deftig afgehaald en nog eens een nieuwe interieurfilter gestoken.
Voorlopig lijkt het probleem opgelost maar ik steek er m'n handen nog niet voor in het vuur.
 
Bovenaan