Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Binnen verlichting

yoyo

The UK brothers
Hi ,
Ik heb in de uk een setje binnenverlichting gekocht met aan de kabel boom één stekker en een deurschakelaar voor de binnenverlichting in de achterzijde van de auto.
Ook zit er aan deze kabelboom een unit voor het orginele ultrasoon alarm (komt boven in de B-stijl ,ovaalachtige vorm)

Mijn vraag is nu wat moet ik precies doen om dit allemaal in te kunnen bouwen?
(dat ultrasoon komt er wel in ,maar wordt niet aangesloten omdat er al een alarm in de auto zit) 8)

Maar hoe krijg ik dit alles erin en hoe moet ik dit aansluiten ? :S

Kan iemand mij dit step by step uitleggen bitte? _/-\o_
gr,
Aart
:w
 
Dag Aart,

Die sensoren kan je er in klikken, zal idd puur show zijn, jou Ultra soons zitten in je binnen verlichting voor :)


Onderin de B Stijl t.h.v. de bevestiging Gordel ligt een stekker waar je jouw kabelboom op aan kan klikken ! je moet je dorpel afdekking demonteren en de 2 panelen van de B Stijl, ik zal vanavond even wat uitgebreider verhaaltje typen, (als Vega dat niet al gedaan heeft :Y )




Groetjes,

Sjors
 

yoyo

The UK brothers
Ok Sjors,

En dan moet de bestaande schakelaar verwijderd worden zeker?

Affin ik hoor het wel.

Gr,
Aart
 

Vega

Medewerker
Administrator
Oké Sjors, aanvullen of aanpassen daar waar nodig *O*

Je moet beginnen met de dorpelbekleding los te maken en dan beginnen bij de achterzitting en dan naar voren werken, je moet eigenlijk alleen een beetje ruimte hebben op de B-Stijl, als je de hele dorpelbekleding eraf haalt dan moet je ook het zijpaneel bij de A-Stijl (passagiers voeten) losmaken.

Je moet de gordels los maken, hierna kan je de bekleding van de B-Stijl losmaken, de hulphandgreep achterpassagier verwijderen.

Kabelboom plaatsen in de B-Stijl bij de dorpel ligt een stekker daar kan deze in, tevens deurschakelaar vervangen (als dat nodig is) en de kabelboom naar de hulphandgreep voeren.

De ultrasoonsensoren zitten bij een B2 in de interieurverlichting, en in de B-Stijl zal bij jouw voor de ultrasoonsensoren geen bedrading zitten. Omdat die naar de interieurverlichting gaan.
 

yoyo

The UK brothers
hmmmmmmmmmmm.....het is een kompleet geheel die boom, dwz ultrasoonsensor, verlichting deurschakelaar en dan daar komt het één stekker!

Ik heb zo'n idee dat deze stekker dus weer niet gaat passen omdat je al zegt dat de ultrasoonsensor bij een b2 in de binnenverlichting zit.
mede daarom denk ik dat ik (alweer ) een andere stekker heb!(dat gelazer ook met verschillende stekkers was ook al met die rollo) ;(

In deze boom zit een 9 polige stekker.

ZUCHT!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Bij de achteruitkijkspiegel Jack

!B,emrwQBGk~$(KGrHgoOKkYEjlLmbku,BKrpNZNQIQ~~_12.JPG
 

Vega

Medewerker
Administrator
yoyo zei:
hmmmmmmmmmmm.....het is een kompleet geheel die boom, dwz ultrasoonsensor, verlichting deurschakelaar en dan daar komt het één stekker!

Ik heb zo'n idee dat deze stekker dus weer niet gaat passen omdat je al zegt dat de ultrasoonsensor bij een b2 in de binnenverlichting zit.
mede daarom denk ik dat ik (alweer ) een andere stekker heb!(dat gelazer ook met verschillende stekkers was ook al met die rollo) ;(

In deze boom zit een 9 polige stekker.

ZUCHT!

Voortaan eerst de experts raadplegen 8)7

2yvtnxg.jpg

i1e6p2.jpg


Zit er zo'n stekker aan, ik zelf even niet welke, vandaar allebei.
Veel van Opel is gelukkig universeel uitgevoerd, deze stekkers worden veel gebruikt.

Ik denk dat het wel mee valt d:)b

Ik zie wel weer hier _O-
 

yoyo

The UK brothers
Klopt helemaal Peter,

De bovenste zit aan de boom.
Gelukkig want ik schrok alweer.

Als ik vrij ben ga ik eens verder kiken hoe het eea zit en hoe los te krijgen.

@ Jack die binnen verlichting waar ik het over heb zit idd bij de handgreep boven de achterdeuren.

Aart
 

yoyo

The UK brothers
Oke alles gedaan volgens de beschrijving behalve die veiligheidsriem die heb ik niet verwijdert kon prima werken zonder hem te verwijderen
Deze zit helemaal ondaraan de stijl vast en kan verdraait worden zodat je de dorpelbekleding erzo langs omhoog kan halen.

Voor de rest doet hij het zoals hij het moet doen.
(alleen zou ik het wel leuk vinden om ze te koppelen met de verlichting aan de voorzijde zodat voor én achter aangaan als ik de auto ontgrendel,kan dat?).

Aart
 
Ja Aart, dat kan. Heb ik ook zo laten doen.
Als ik nu dus mijn (bestuurders-)portier los trek, gaat alle verlichting binnen branden; ook achterin.
Zelfs de verlichting ín de deuren.
Ik zal Sjors eens lief vragen of hij hier een 'How to...' van wil maken. :)

Sjohooors.... :> _O-
 

yoyo

The UK brothers
Oke Ruud,

Ben best wel benieuwd hoe :Y .....en Sjors als je dit leest hoe zit dat bij Ruud zijn voetruimte daar kan je ook zien of je in de shit getrapt heb of niet.(goed verlichte voetruimte)
Hoe en waar is dat aangesloten? :?

mazzelsssss,
Aart
:w
 
Ik heb bij Xedrah ook twee lampjes mee genomen om in de handgrepen te monteren.
Er liggen natuurlijk geen kabels. Kan iemand zeggen welke van de pinnen ik moet hebben als ik alleen de lampjes wil aansluiten?
Dan leg ik zelf wel twee kabeltjes voor het lampje, want alarm heb ik toch niet dus sensoren hebben niet zo veel zin :D
 

Vega

Medewerker
Administrator
Xedrah zei:
Meen je dat nou? :? Had ik echt niet verwacht. De meeste kabels liggen er meestal wel standaard.

Ze liggen tot aan onderaan de B-Stijl daar ligt een stekker, de rest is optioneel wat er aan die stekker kan.
 
Ach met slecht twee draadjes is dat ook geen probleem, ik moet alleen weten welke pinnen ik moet gebruiken.
Dam moet het vast wel lukken.
 
Moet die deur schakelaar dan ook nog in die stekker geplugt worden of zit die reeds voor de stekker in de boom.

Volgens mij ben ik warrig. Om het anders te vragen wat wordt er op de stekker aangesloten, het lampje, de sensor, maar ook de deur schakelaar of niet?
 
ronny zei:
Ach met slecht twee draadjes is dat ook geen probleem, ik moet alleen weten welke pinnen ik moet gebruiken.
Dam moet het vast wel lukken.


3 draadjes !

* Massa constant
* Massa geschakeld
* Plus constant

Bruin, Rood, Grijs/Wit
 
Bovenaan