Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Binnen verlichting

yoyo

The UK brothers
En hoe kunnen deze worden aangesloten als ik de gehele binnen verlichting wil laten branden bij het
(ongeacht welke) openen van een deur?
 
Is het dan ook mogelijk om maar 1 pool aan te sluiten om de 2 polige schakelaar?
Ik heb inmiddels een "volledige kalbelboom" met een schakelaar.
Maar zou het wel mooi vinden idd als gewoon alles aan gaat.

edit:
De lampjes van David zitten achterin (die waren schoner) en de kabel zit er in.
Lampjes gaan aan bij deur open, maar alleen bij de achter deur. De schakelaar die er in zat was ook een 2 polig model.
Dus dat is nog wel jammer, al is een andere schakelaar snel geplaatst! :Y
 
ronny zei:
Is het dan ook mogelijk om maar 1 pool aan te sluiten om de 2 polige schakelaar?
Ik heb inmiddels een "volledige kalbelboom" met een schakelaar.
Maar zou het wel mooi vinden idd als gewoon alles aan gaat.


Jep ! even de 2 met elkaar verbinden.




ronny zei:
edit:
De lampjes van David zitten achterin (die waren schoner) en de kabel zit er in.
Lampjes gaan aan bij deur open, maar alleen bij de achter deur. De schakelaar die er in zat was ook een 2 polig model.
Dus dat is nog wel jammer, al is een andere schakelaar snel geplaatst! :Y


Schoner als in zuiverder of als van mooier (minder beschadigingen) ?

Bij mij gaat ALLES branden bij het openen, ongeacht welk portier ! (Cadillac Catera roeleert)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Sjors-V6 zei:
Mja idd Vega.. ik neem daar vaak de tijd niet voor.. maar zal het eens gaan doen ! dan hebben we er allemaal wat aan.

Inderdaad Sjorsje.

Ga in de hoek staan en schaam je. _O- :w
 
Sjors-V6 zei:
Jep ! even de 2 met elkaar verbinden.



Schoner als in zuiverder of als van mooier (minder beschadigingen) ?

Bij mij gaat ALLES branden bij het openen, ongeacht welk portier ! (Cadillac Catera roeleert)

Bij Stijn kan er verwarring onststaan, maar ik bedoel echt schoner, als in minder vies. Ik weet dat alles te poetsen is, maar waarom poetsen als ik nog schone heb liggen. :z

Sjors-V6 zei:
Jep ! even de 2 met elkaar verbinden.

Klinkt simpel, maar je bedoelt de twee draden neem ik aan en maakt het dan nog uit op welke poot je die aansluit?

[offtopic]
Alleen wat ik niet snap is dat de ontgrendeling van de achterklep plots raar doet, die sprinkt constant op slot. Hij doet niet meer mee met de CV.
Als ik de klep dicht gooi moet ik met de sleuten hem echt ontgrendelen en gelijk indrukken, dan gaat hij open. Zodra ik de klep dicht gooit moet ik hem met de sleutel weer ontgrendelen?
Ik heb nog helemaal niets gedaan met de klep }:)
 

Vega

Medewerker
Administrator
ronny zei:
Klinkt simpel, maar je bedoelt de twee draden neem ik aan en maakt het dan nog uit op welke poot je die aansluit?

Vandaar dat Sjors heel snel How To's gaat maken met dit soort aanpassingen.

[offtopic]Alleen wat ik niet snap is dat de ontgrendeling van de achterklep plots raar doet, die springt constant op slot. Hij doet niet meer mee met de CV.
Als ik de klep dicht gooi moet ik met de sleutel hem echt ontgrendelen en gelijk indrukken, dan gaat hij open. Zodra ik de klep dicht gooit moet ik hem met de sleutel weer ontgrendelen?
Ik heb nog helemaal niets gedaan met de klep }:)
[/offtopic]

Kan zijn dat er een draadbreuk is of dat de servomotor niet meer werkt of kapot is.
 
Ik moet de sleutel echt door draaien en dan hoor je het motortje kreunen en draaien. Dan kan ik de knop indrukken anders echt niet.
Zolang de klep open staat kan ik de knop ook indrukken zodra hij weer dicht is, is het over.
 

Vega

Medewerker
Administrator
ronny zei:
Ik moet de sleutel echt door draaien en dan hoor je het motortje kreunen en draaien. Dan kan ik de knop indrukken anders echt niet.
Zolang de klep open staat kan ik de knop ook indrukken zodra hij weer dicht is, is het over.

Er zit niks anders op dan de boel uit elkaar te halen en kijken wat er aan de hand is, lijkt erop dat er uit los of afgebroken is.
 
Dan maak jij er een mooie foto-shoot van en een how-to ! :P

Jij Sjors aan het werk zetten... ik jou aan het werk zetten _O-
 
Er was niets afgebroken, net voor het verwijderen van de achterklep deed hij het weer, maar ook met de nieuwe klep gaat het prima.

Jacco/Sjors, dus vrijdag kan ik het voor elkaar maken? :k
 
Bovenaan