Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

bose radio ccr 600 op safe help help

Berry

OOP Huisleverancier
De radio uit de zwarte B1 station staat dankzij de vorige eigenaar op safe [10 x de verkeerde code ingetikt]
Dus nu kan ik er niets mee,ik heb wel de goeie code van de radio en cd wisselaar.
De dealer kan hem opsturen maar dat is heeeeeel duur.....dus wie weet iets of iemand die hem ''vrij'' kan maken.

 
Hey die Berry ..
Ik vond dit na een beetje zoeken ik weet niet hoe goed je engels is ..maar zal een redelijke vertaling erbij zetten.

Hello and Welcome to justanswer...

Okay.. it wount be a fuse if you have power to the radio -- its more likely you have the wrong code.... These radios can be re - coded , so if you have a code that you have definately used before ... positively.... I cant think why he radio would have been re - coded ( given a new code meantime ) ... so , try this ..

Switch the ign on... before switching the radio on... prss and hold the Band button with one finger - keep that presses whilst you switch the Ign On........then let go of both.. the radio should now be ready to accept the code...if so, enter the code.

If its not ready to accept and its saying SAFE - then you will need to leave the radio powered for however long it takes for the radio to reset itself and come out of safe mode - this can take from minutes to hours --but you must not nterrrupt the power supply to thte radio in this period.

Once the radi comes out / resets itself - enter the code. If it goes in, great..if not, it has to be the wrong code. ... or a corrupted eeprom (chip ) in the radio... I have spent years repairing and recoding / decodng radios so I do know your situation....so try these things - see how you go ;)


In principe wat hij voorstelt is.

Houd de BAND knop ingedrukt en draai dan de sleutel op contact , laat dan de knop los..je zou nu de code in moeten kunnen voeren.

Werkt dat niet

Dan geeft ie de optie dat je de radio gewoon aan moet laten staan , net zolang dat hij zichzelf reset..dit kan minuten zijn maar ook uren..
Als dat niet mocht werken heb je of.de verkeerde code..of een defecte EEPROM (geheugen chip in de radio zelf)

Suc6 ermee Berry ik hoop dat je er wat aan hebt... d:)b

En anders heb je nog altijd een mooie Philips Presse-papier.. O-)
 
Ja baat het niet dan schaad t niet ..,
Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als ie door langdurig aan laten staan alleen..zou resetten..maar goed..het mag ook wel eens een keer mee zitten toch ;)

Ik lees het wel of dat het gewerkt heeft.. ;)
 

yoyo

The UK brothers
En???
ik ben benieuwd of dit gaat werken.
Geldt dit ook voor de B2 radio's?
 

Berry

OOP Huisleverancier
Moet het nog doen Aart effe een haspel met oplader naar de auto leggen,Maar een medewerker van de opel dealer kon beamen dat zei dat ook zo wel deden ...kon wel een dag duren....
Nouja ik heb de tijd :)
 
Ik heb het bij mijn radio ook gehad, gelukkig geen 10 keer foute code maar zat aan de 6 keer, na een uurtje rijden kwamen in eens de 10 streepjes voorbij en kon ik de juiste code invoeren.
geduld is dus echt een schone zaak Berry.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Moest gister avond effe weg dus had om 5 uur smiddags weg de auto op contact gezet en de radio aan maar toen ik half tien weer thuis was,was de accu al leeg ......dus toch maar effe de lader er aan hangen :)(
 
Bovenaan