Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

cilinderkop te redden?

tja sommige mensen gaan ook onder autos liggen die op een krik staan tewijl overal duidelijk staat dat er een bokje onder moet en somige mensen repareren op de niet voorgeschreven manier koppen
 
R

Ralph

Gast
en sommige mensen leven ook nog meer dan een jaar geleden. er word advies en hulp gevraagd door TS en dat word hem gegeven en wat hij er verder mee doet is aan hem.
dat jij weer op de man speelt of commentaar levert dat kant nog wal raakt moet je zelf weten, maar hij heeft er niets aan.

en btw een 3.0 is geen 2.5 en ook geen 2.2 toch _O-
 
Ralph zei:
en sommige mensen leven ook nog meer dan een jaar geleden. er word advies en hulp gevraagd door TS en dat word hem gegeven en wat hij er verder mee doet is aan hem.
dat jij weer op de man speelt of commentaar levert dat kant nog wal raakt moet je zelf weten, maar hij heeft er niets aan.

en btw een 3.0 is geen 2.5 en ook geen 2.2 toch _O-


gaat niet om op de man te spelen maar meer om dat je nu verkondigd dat het zo moet om voorschriften en op andere vlakken de regels wel buigt meer niet ik hoop ook ten zeerste dat je nog jaren leeft
 

tonboy

Verbannen
Nou, nog even een update.
Belde vanmiddag de garage op. Je kan hem halen echter hij is nog niet gevlakt.... de vlakbank is nog steeds kapot.
En nu ? Wellicht dat Betuws Motoren Revisie hem nog kan vlakken vanmiddag..
Gebeld en het verhaal uitgelegd. Ze hadden nog wel wat tijd als ik nu direct zo komen. Taxi geregeld, kop opgehaald bij de garage en direct door naar Tiel (met de taxi dus)
Een uurtje gewacht, onderhand gezellig gekletst en toen was de kop zowel gevlakt als geheel gereinigd. Kosten zonder bon € 50,00
Ze hebben er slechts 0,3 mm afgehaald dus verder geen problemen te verwachten met de standaard koppakking.
Morgen eerst maar eens de kleppen schuren en de klephoedjes vervangen en hopelijk zondag verder in elkaar zetten.

2qtk9og.jpg
 
R

Ralph

Gast
henri zei:
Ralph zei:
en sommige mensen leven ook nog meer dan een jaar geleden. er word advies en hulp gevraagd door TS en dat word hem gegeven en wat hij er verder mee doet is aan hem.
dat jij weer op de man speelt of commentaar levert dat kant nog wal raakt moet je zelf weten, maar hij heeft er niets aan.

en btw een 3.0 is geen 2.5 en ook geen 2.2 toch _O-


gaat niet om op de man te spelen maar meer om dat je nu verkondigd dat het zo moet om voorschriften en op andere vlakken de regels wel buigt meer niet ik hoop ook ten zeerste dat je nog jaren leeft

regels m.b.t. montage zijn bij mij nooit gebogen en zal ik niet buigen, jij doet het nu voorkomen dat ik regels m.b.t. montage naar mijn hand zet als het niet lukt "WTF". veiligheid is mijn probleem en hoef ik niet op gewezen te worden door iets of iemand zeker niet na bijna een jaar. als je er problemen mee heb stuur je DR Phill naar me toe voor een goed gesprek.
 

yoyo

The UK brothers
Goed Heren even terug naar de kop, zo te zien netjes gebeurd en ruimte zat voor je kleppen.
Kleppen slijpen hoedjes erop en monteren die hap.
Ben benieuwd hoe die zal lopen (zal best wel goed gaan.)
 

Andrew

600.000
Terug op topic, zou ik zeggen. Kop ziet er weer mooi vlak uit _O-

Ik zie dat de thermostaat er nog opzit. Ik weet niet of die er afgeweest is, maar stop er nu meteen ook daar een nieuwe pakking tussen, nu kun je er perfect bij.

Succes met de verdere montage.

Andrew
 

tonboy

Verbannen
Andrew zei:
Terug op topic, zou ik zeggen. Kop ziet er weer mooi vlak uit _O-

Ik zie dat de thermostaat er nog opzit. Ik weet niet of die er afgeweest is, maar stop er nu meteen ook daar een nieuwe pakking tussen, nu kun je er perfect bij.

Succes met de verdere montage.

Andrew

Had tot een paar dagen geleden geen Torx doppenset, nu wel dus hij gaat er inderdaad even af. Volgens mij een O-ring, zit bij de pakkingset. Zal de werking meteen even testen.
Nu nog effe werken (ik bouw websites en webshops en heb een deadline voor een website vandaag) en dan straks de kleppen los, klephoedjes vervangen en kleppen inslijpen.
Aangezien de kop helemaal schoongemaakt is bij het revisiebedrijf kan ik dit lekker aan de keukentafel doen.
Dan de kop nog even lichtjes in de aluspray en laten drogen (tip van het revisiebedrijf, staat meteen heel netjes.

Het uitlaatspruitstuk zat gemonteerd met m8 bouten, ik twijfel nog of ik deze nu diret zal vervangen door draadeinden en koperen moeren (heb ik al bij opel gehaald)
 

tonboy

Verbannen
Nou, alles gaat langzaam maar zeker. Heb de bouten van het spruitstuk vervangen door draadeinden.
De kop zit nu ook gemonteerd (wat een werk zeg dat aandraaien van de kopbouten), de nokkenassen ook, uitlaat en inlaatspruitstuk idem.
Alles netjes volgens het Haynes werkboek uiteraard.
Nu nog uitpuzzelen hoe de vacummleidingen ook al weer liepen, de stekkers weer aansluiten en zo voort.
Helaas nog steeds erg druk met webshops bouwen dus meer dan een uurtje of 2 per dag sleutelen zit er niet in.
 

tonboy

Verbannen
Zaterdag ochtend de boel helemaal afgemaakt.
Was nog even een paar stekkers aan de achterzijde vergeten... van thermostaat en egr klep, en toen weer starten.
Heb zondag een flink stuk gereden, in noodweer ! Maar gelukkig hield de auto zich prima. Stuk meer trekkracht en lekker stil.
Alleen stationair draaien een beetje te laag toerental, wellicht de ECU even resetten en 5 minuten stationair laten draaien, heb ik gelezen ergens op het forum.

Wat mij verder nog opviel is dat de temperatuur meter na pakweg 5 minuten rijden oploopt naar de 95 graden, daarna heel snel teruggaat naar de 80 graden (ofzo ongeveer) en dan weer langzaam oploopt naar net op de 90 graden. Nu begrijpt ik wel dat bij 95 de thermostaat opent en dat daardoor de circulatie van koud koelwater begint, maar dit gedrag van de temp.meter was mij eerder nooit opgevallen.
Is dit normaal ??
 

Andrew

600.000
Dat temperatuurverloop is volgens mij normaal, dat doet mijn Omega ongeveer hetzelfde, alleen gaat bij mij op 90 graden de thermostaat open en na de terugval eindigt de temperatuur op 85 graden.

Andrew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is inderdaad normaal gedrag doordat de thermostaat open gaat staan. Daardoor wordt de rest van de KVS in het systeem ook meegenomen en zakt de temperatuur even tot alles dezelfde temperatuur heeft aangenomen.
 

tonboy

Verbannen
Mooi zo, gevoelig dingetje die sensor..... Ik dacht dat de thermoastaat op 95 graden opengaat (staat zo op de thermostaat zelf) maar dat kan natuurlijk op de meter een paar graden schelen. En aangezien ik gisteravond met 130 km pu over de A15 ging, kan die 90 graden wel kloppen natuurlijk.

Blijft nog over het onregelmatig stationair lopen. Ga ik morgen aan werken.
 

tonboy

Verbannen
Nou, had nog wat tijd over vanmiddag (ongelooflijk) en dacht, ik ga even langs bij de Opel dealer.
Tot mijn verbazing hadden ze meteen tijd en werd het probleem van het onregelmatig statonair draaien opgenomen.

Binnen een uurtje was het probleem opgelost. Bleek eigenlijk alleen maar een probleem van een ontbrekende vacummleiding, in de buurt van de rembekrachtiger.
De auto is nu klaar voor de volgende operatie, eerst maar even genieten. Oja, meteen weer rode antivries meegenomen, ga dit morgen nog even vervangen.

Kwam trouwens nog 2 leuke acties te weten.
http://www.opel.nl/News/actions/Opel_10 ... rvice.aspx = 20% korting op onderdelen en arbeidsloon voor auto's ouder dan 10 jaar
https://www.myopelservice.com/NL/Registration.aspx Wie zich hier inschrijft, krijgt bij de bevestiging een waardebon van € 50, te besteden voor reparatie of onderdelen, minimaal op factuur € 100

Groet en bedankt voor alle hulp.
 
Mooi werk!
Die actie heeft mij vorig jaar bij de keuring ruim €400 gescheeld. Werd erop gewezen door René (tarzanen).

Gr. Paul
 
Bovenaan