Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Dagje Omega

Vandaag eens een dagje aan de Omega besteed. Eerst bij de dealer opgevraagd wat de volgende onderdelen zijn die volgens hun vervangen moeten worden. Kleine beurt, luchtfilter element, pollenfilter en verse olie. Luchtfilter element en pollenfilter ga ik zelf doen, bij mijn vorige auto ook gedaan en scheelt een hoop centjes. Olie laat ik doen tijdens de beurt.

Na deze informatie naar een particuliere garage waar ik nog moest betalen voor het balanceren van de velgen. Eerst maar eens melden dat de omi aardig trilt bij 100-120 km per uur. Hij had vandaag geen tijd, maar morgen zou hij er eens naar gaan kijken. Daarna eens betalen en morgen weer langs gaan en hopen op beter resultaat.

Eenmaal thuis eens wat lampen omzetten. Ik had al vrij kort na ik de Omega gekocht had Xenon-look plasma lampen van 5800k geplaatst. Merkt wel wat verschil met de standaard gloeilamp, maar naast die standaard stadslichtjes klopte het voor geen meter. Wat doe je dan? Koop je gewoon een setje ledjes voor het stadslicht. Vorige week gehaald, vandaag gezet. Was even een werkje om uit te zoeken hoe ik de koplamp unit eruit kreeg. Gelukt, en de lampjes vervangen. Blijkt dat 1 stadslichtje al een flinke zwarte rand had. Unit terug gezet en eens gekeken of het klopte wat ik in mijn hoofd had zitten. Perfecto! Alleen nu is het dimlicht weer te geel 8)7 Morgen maar eens een andere set kopen. Mooiste zou zijn h1 led, maar volgens mijn zoektocht niet toegestaan op de openbare weg? Heeft iemand daar ervaring mee/ weet of het wel of niet mag? Goed, foto's!

Voor:

Na:


Ik blij d:)b

Daarna viel mijn oog op dat onder de motorkap de lak toch aardig "dof" was. Een doek gepakt en eens gekeken of het inderdaad dof was of dat het gewoon vuil was. Even met de doek erover, en wonderbaarlijk werd het schoon! Bijrijderskant gedaan, en verrek, maak een foto en vergelijk het met het resultaat. Daar ik bij kon o dat moment gedaan, maar er moet nog veel meer gedaan worden, maar het begin is er. Morgen middag er maar eens mee verder, en dan ook nog de kofferbak doen op de zelfde plaatsen.

Voor:

Na:


Zo ziet het er schoon uit, maar van dichtbij zie je dat het vuil enigszins is uitgesmeerd, en zal ik daarom er morgen ook mee verder gaan om het wel schoon te maken. Ik zal er over een paar weken misschien niets van zien, maar ik ben er voor nu wel blij mee, ookal zie ik er niks van _O-

Morgen meer,
Matthew
 
Hee Matthew,,

Je bent de geschikte man voor een Omega, poetsen onder de motorkap. Helemaal goed, je zit bij de goede club!!

Gr Rob vK
 
Beetje motorreiniger erover van Ralph en hij is blinkend schoon......en ruikt naar pannekoeken..... :-D

Gr. Paul
 

tonboy

Verbannen
Heb een paar weken geleden H1 lamopen gekocht van Philips, nagenoeg wit (eigenlijk blauwachtig)
Niet goedkoop, maar een bak licht zeg !
http://www.philips.nl/c/car-lamps/x-tre ... b1/prd/nl/<br /><br />-- 31 jan 2014 00:00 --<br /><br />Als je nou na het reinigen van onder de motorkap Sonax Motorplast gebruikt, blijft het daar veel langer schoon. Echt een aanrader, gebruikten we 25 jaar geleden al bij VW.
 
Dank heren, een auto goed onderhouden, is het halve werk! Dus ook op de plaatsen waar je bijna niet kijkt, of niet opvalt, moet er schoongemaakt worden ;)

Lampje klinkt wel interessant. Kosten let ik niet zo op, als het geheel maar klopt. Zoals ik heb kunnen zien op de Audi, lijkt het wel enigszins op de kleur van de led, ga er eens naar kijken bij de lokale autoonderdelenboer.

IJsblok zei:
Nu je het zegt... Moet rode/roze in vanwege de eigenschappen. Zeker met deze kilometerstand kun je zo je koppakking nog beschermen.

Rode/roze? Ik snap hem niet helemaal Paul, in de koplamp of bij het blok?

Groetjes,
Matthew
 

tonboy

Verbannen
kv=koelvloeistof.
SOMMIGEN zijn ervan overtuigd dat alleen roze koelvloeistof de juiste bescherming geeft aan het inwendige van het motorblok zoals de koppakking en de waterpomp.
PERSOONLIJK zeg ik, doe er gewoon goede kv in, de kleur maakt niet uit.
 
In het koelvloeistof reservoir zit blauwe koelvloeistof (kv zoals Barry zegt). Dit schijnt niet goed te zijn voor de koppakking. Beter is dit te vervangen voor de rode/roze variant.
Staat ook ergens een topic over, ik zal hem even opzoeken ;).

Gr. Paul
 
Ah, op die manier, snap hem d:)b

Ik gok dat Opel dit erin heeft gedaan. Gok ik. Weet het niet zeker. Maar er is vast wel iemand die weet wat Eef&Huub gebruiken? Daar is hij altijd in onderhoud geweest, en is alles bijgehouden. Vloeistof zit er een klein jaartje in, sinds de laatste beurt. Had in mijn Golf ook altijd rode vloeistof zitten. Heb er nog een beetje van staan, maar lijkt mij niet dat ik dat er zomaar bij kan gooien maar eerst alles eruit moet halen en dan vullen met rooie vloeistof. Afijn, ze rijd, doet het goed en ik ben tevreden ;)

Groetjes,
Matthew
 
tonboy zei:
kv=koelvloeistof.
SOMMIGEN zijn ervan overtuigd dat alleen roze koelvloeistof de juiste bescherming geeft aan het inwendige van het motorblok zoals de koppakking en de waterpomp.
PERSOONLIJK zeg ik, doe er gewoon goede kv in, de kleur maakt niet uit.
Er zijn er genoeg hier op het forum die hebben ervaren dat de blauwe of laten we zeggen sp11 koelvloeistof niet goed is voor de koppakking ( van de Omega wel te verstaan). Maar die discussie is al vaker gevoerd, ik geef alleen advies ;-).

Gr. Paul
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Matthew zei:
Na deze informatie naar een particuliere garage waar ik nog moest betalen voor het balanceren van de velgen. Eerst maar eens melden dat de omi aardig trilt bij 100-120 km per uur. Hij had vandaag geen tijd, maar morgen zou hij er eens naar gaan kijken. Daarna eens betalen en morgen weer langs gaan en hopen op beter resultaat.
achteras

succes met de omega
 

Joep

Verbannen
Lekker bezig geweest Matthew! Lampjes staan netjes. d:)b

Ook goed dat je de motorruimte lekker poetst, die pak ik ook altijd even mee. :Y
 
Net terug van de garage, ligt aan 1 velg dat trillen. Bij het balanceren was er al 1 velg met wat onbalans, dus ging daar een flinke strip lood op. Doordat er wat onbalans in zit, en nu veel lood, zal het daaraan liggen. Advies om een andere velg te zoeken, of eens proberen met een lagere bandenspanning. Ik ga in eerste instantie voor de lagere bandenspanning in de hoop dat dat het een en ander oplost! Nu eerst maar weer eens aan de slag met de poetsdoek!

Groetjes,
Matthew
 

yoyo

The UK brothers
Zit er onbalans ik de velg of het wiel!
Wat voor velgen heb je misschien heeft Berry nog wel een setje wielen/velgen liggen.
Lagere Bandenspanning is een slechte oplossing vind ik, het spul moet gewoon in orde zijn.
 

Joep

Verbannen
Matthew zei:
Net terug van de garage, ligt aan 1 velg dat trillen. Bij het balanceren was er al 1 velg met wat onbalans, dus ging daar een flinke strip lood op. Doordat er wat onbalans in zit, en nu veel lood, zal het daaraan liggen. Advies om een andere velg te zoeken, of eens proberen met een lagere bandenspanning. Ik ga in eerste instantie voor de lagere bandenspanning in de hoop dat dat het een en ander oplost! Nu eerst maar weer eens aan de slag met de poetsdoek!

Groetjes,
Matthew
Ze moeten gewoon de band even omleggen zodat er minder lood nodig is.
 
Joep zei:
Matthew zei:
Net terug van de garage, ligt aan 1 velg dat trillen. Bij het balanceren was er al 1 velg met wat onbalans, dus ging daar een flinke strip lood op. Doordat er wat onbalans in zit, en nu veel lood, zal het daaraan liggen. Advies om een andere velg te zoeken, of eens proberen met een lagere bandenspanning. Ik ga in eerste instantie voor de lagere bandenspanning in de hoop dat dat het een en ander oplost! Nu eerst maar weer eens aan de slag met de poetsdoek!

Groetjes,
Matthew
Ze moeten gewoon de band even omleggen zodat er minder lood nodig is.
???? Leg uit.
 
Bovenaan