Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Dagje Omega

Band omleggen? Als in gewoon een nieuwe band erop zetten? Die zouden er over een paar weken onder gaan. Als het daarmee verholpen is, neem ik het even voor lief de komende weken. En anders even tijdelijk een oude velg tot die tijd. Joep, uitleg graag :9

Velg +band op druk zaten erop, 3 gingen goed, en eentje was wat lastiger. Ze zeiden al dat die velg waarschijnlijk achter had gezeten, en dat het geen kwaad kan.

Groetjes,
Matthew
 
Enige manier om te testen of het in de velg zit is om hem zonder band te "balanceren".
De band eraf en erop zou kunnen als er geen verplichte draairichting op zit. Zou met een pijl aangegeven moeten staan.
Maar als er zo'n grote afwijking in de band zit zou ik er een nieuwe of andere gebruikte op laten zetten. Beter als een trilling in je wagen.

Gr. Paul
 
Dus, als er nieuwe banden onder gaan, zou het dus ook verholpen moeten zijn? Dat klinkt mij goed in de oren!

Groetjes,
Matthew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Afhankelijk van of het in de velg zit of niet, punt dat gemaakt wordt hierboven is dat het verstandig kan zijn die band even los te halen, te draaien op de velg en te kijken of dat helpt.
Als de bandenboer dat niet geprobeerd heeft lijkt me dat een gebrek aan inzet of hij heeft genoeg gezien om te kunnen oordelen dat dat geen zin heeft. In dat laatste geval had hij je dat vast wel verteld.
 
Interessant... Het is geen bandenboer, maar gewoon een garage bedrijf. Kunnen wel banden leveren en monteren. Maar goed, zijn advies was dus een andere velg of bandenspanning lager. Denk dat dus een band weinig gaat schelen als ik het zo lees en/of hoor
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat kun je pas concluderen als bovenstaand getest is. Voor zover zinvol, als die band vrijwel op is zou ik hem fijn vervangen.
 

tonboy

Verbannen
alleen als het werkelijk de velg is dan blijft het dus in meer of mindere mate bestaan. Nou zit in elke velg wel een beetje onbalans en ik moet de eerste auto nog aantreffen die niet op een bepaalde snelheid vibreert. Het is alleen wel vervelend als hij dat doet bij een limietsnelheid zoals 100 of 120 of 130.
 
Ik heb komende zomer nog een executive velg over. Er is een stukje uit, daarom heb ik een nette gekocht. Maar er zit geen onbalans in. Als je een andere velg nodig hebt dan hoor ik het wel, ik moet alleen de band over laten zetten.

Gr. Paul
 

richard66

500.000+
zo zo je bent al lekker bezig met onderhoud en schoon maken en poetsen d:)b

je zit bij de goed club aan gesloten daar houden we van :+

ga zo door topie ;)

jammer dat je wat gezeur heb met de gympen :S

gr Richard. :b
 
Vanmiddag tussen de miezer buien door begonnen aan het laatste stukje hout aanbrengen in het interieur. We zijn dinsdag begonnen door de ontbrekende delen op te halen bij Barry (Mijn dank _/-\o_ ) Woensdag ochtend gelijk het middenconsole gedaan. Het bij mij standaard stuk plastic was te ver versleten.


Wilde dit eerst niet met hout aankleden omdat het naar mijn ogen toen teveel zou worden. Na wat plaatjes gezien te hebben, hoort het er toch gewoon bij, en toch maar genomen. Was even vloeken en tieren, maar het was snel geklaard.


Door de regen vandaag niet verder gekomen dan de voordeuren. Zodra de regen op was gehouden naar buiten gegaan en gelijk begonnen. Makkelijk klusje en de schroeven waren zo gevonden. Terug plaatsen had wat meer voeten in de aarde helaas. Bestuurderskant was zo gepiept, de bijrijderskant ging wat lastiger. Schijnbaar heb ik geen magnetische schroevendraaier gebruikt, want het paneel zat niet helemaal lekker tegenover de schroefgaten. Dan doe ik hem iets omhoog houden dan zal het wel lukken. Niet de handigste optie om het vakje in de deur open te houden en dan daarachter het schroefje laten vallen ... |:( :h Geprobeerd erachter te komen, maar was na wat wrikken en wringen niet gelukt. Dan maar het paneel los halen en het schroefje eruit jonassen. Krijg ik toch zeker het paneel niet meer los :( Van alles geprobeerd, brute kracht, 2e persoon erbij maar kregen hem niet los... Uiteindelijk geprobeerd met een magneet erachter gaan, maar leverde ook niks op. Even snel naar binnen en wat drinken en dan nog iets verzinnen. Daarna kreeg ik het paneel zonder enige moeite los gelukkig. Eind goed, al goed. Aangezien de panelen er toch af waren, gelijk maar het lampje vervangen door led lampjes.

Voor:

na:

Terug geplaatst:


Licht lijkt wat fel, maar is wat vertekend op de foto. Licht opbrengst is wel vele malen meer dan de standaard lampjes. Ik heb vrede gesloten dat de achterdeuren nog even tot maandag moeten wachten... Wordt vervolgd!

Groetjes,
Matthew
 
Vandaag liet het weer het toe om de klussen aan de Omega af te maken. Eerst de filters vervangen. zag dat er 1 ander schroefje inzat die helemaal geroest was en los zat. De bovenkant zat er niet goed op door die schroef. Thuis gekeken naar een vervangende schroef en die erop gezet. Nu zit het allemaal weer goed dicht!

Daarna de achterdeur panelen eruit gehaald om de strippen hout in te bouwen. Ook bij deze panelen de lampjes vervangen naar led. Ook in het achteruitrijlicht zitten nu led lampjes.


Donderdag krijgt ze een kleine beurt en roze vloeistof. Daarna ga ik door naar Richard in Essen, kijken of hij nog wat spullen heb voor mij.

Groetjes,
Matthew
 

Joep

Verbannen
Heb je al mistlampen? Ligt voorbereid, kabelboom ook meenemen, aansluiten en klaar. :)

Verder ben je heel goed bezig, leuk om te zien!
 

tonboy

Verbannen
Berry zei:
Smaken verschillen gelukkig ...maar hout hoort in de vuurkorf 8)

-- 24 feb 2014 18:14 --

Smaken verschillen gelukkig ...maar hout hoort in de vuurkorf 8)

En plastic in de recycle-bak _O- Doe mij maar leren deurbekleding :P
 
Bovenaan