De Vectra B X30XE en Kadett 1.6S GT van Theo

Discussie in 'Algemeen' gestart door Twani, 31 mrt 2017.

  1. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE
    Ook aan de Kadett wordt stug verder gewerkt. Dit weekend ga ik in Dutsland een achterbank ophalen met de juiste bekleding die ik zal misbruiken om de linker voorstel opnieuw te bekleden op de wangen.

    Het tochtje DU combineer ik met een ritje in de BMW Z4 waarvoor ik in DU een afspraak heb om de hydraulische pomp voor de dakbediening te laten repareren en meteen te laten verplaatsen.

    Omwille van een ontwerpfout (zit linksachter in de wielkuip op een plek met slechte afwatering waardoor de pompen na verloop van tijd onder water komen te staan)

    Vrijwel alle Z4 e85 rijders krijgen hier mee te maken en het is een reparatie van een dikke tweeduizend euro bij de BMW dealer.

    Deze man in DU heeft klanten uit heel Europa en repareert én verplaatst de pomp (gaat naar binnen de kofferbak in compleet met passende bekleding) voor een dikke €350,- dat vind ik een fijner bedrag:w

    Ik combineer dus een weekendje weg met Monique met een tweetal autogerelateerde zaken. Heerlijk*O*

    Is ook in haar belang want dan kan ze van de zomer weer lekker ópen rijden....
     
  2. lowflyer

    lowflyer

    Voornaam:
    yves
    Model Omega:
    omega b2 3.0i V6 | omega b2 2.5tdi break
    Mooi werk en leuk uitstapje... maar waar in godsnaam steek je die achterbank van de kadett in die z4 terug naar huis?
     
  3. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE
    Ik trek de bekleding eraf en flikker de bank zelf weg, dan past t wel denk ik:d
     
    lowflyer en B-Buster vinden dit leuk.
  4. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE
    Inmiddels één velg geplamuurd geschuurd en voor de 1e maal in de kleur gezet. 2 lagen volgen nog waarna de blanke lak...


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Berry vindt dit leuk.
  5. rtvankampen

    rtvankampen Donateur 2017

    Voornaam:
    Rob
    Model Omega:
    2.6 V6 automaat Caravan 2001
    Klinkt als een leuk ritje Twani, wieltjes knappen ook aardig op zeg
     
  6. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE

    Is zeker een leuk ritje. Zojuist aangekomen bij het hotel. Morgenochtend 10:00uur wordt de Z4 geopereerd :b


    [​IMG]
     
  7. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE
  8. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE
  9. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE
    Ik zal wat foto's maken van de Z4 operatie.;)

    Eigenlijk vooral een beetje ter geruststelling van alle Omega vrienden hier zodat deze niet gaan denken dat alléén Omega's lastpakkken kunnen zijn vwb defecten en onderhoud._O-
     
  10. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE
    Vandaag is de hydraulische pomp vanuit de wielkuip (buiten de auto dus!) naar binnen in de kofferruimte van de Z4 verplaatst.

    Mijn pomp bleek dermate aangevreten te zijn door het "in het water staan" dat deze niet meer te redden was.

    Dé specialist op de gebied is Harold Pixelrichter die de kunst verstaat deze aanpassing zónder "afbouw" van de cabriokap binnen anderhalf uur te verrichten.

    De truuk zit m erin dat zijn vrouw Petra dit met haar tengere armpjes van binnenuit (via tussenschot achter de bestuurdersstoel ) op de tast weet te doen.

    Zij is hierin de enige in Europa die dit kan en óók vanmorgen was het dus rétedruk op de berg (want daar wonen ze echt) met Z4-tjes afkomstig uit heel Europa die voor deze aanpassing in de wachtrij stonden. Er was zelfs een Griek present!

    Normaal een klusje van zo'n 3 a 350 euro. Voor mij helaas een kleine €700 door een definitief overleden pomp.

    Nog steeds een schril contrast met de dealerprijs a raison van €2300 waarbij de nieuwe pomp dan ook nog eens wordt terug gehangen op dezelfde verkeerde plek waardoor deze wederom niet langer mee zal gaan dan een jaar of drie.

    Er stonden serieus mensen tussen die 'm al drie keer hadden gehad..... Bijna €7500 dus|:(

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE
    Ze monteren zelfs een op maat gemaakt afdekplaatje compleet met de originele bekledingd:)b


    Hele lieve mensen bovendien en échte Z4 liefhebbers bovendien...


    Leuke dag die we hebben besloten met een flinke tocht door de omgeving, ópen gereden natuurlijk.


    Bijna 7500 euro.... Hoezo een Omega duur in onderhoud:b
     
    lowflyer en Berry vinden dit leuk.
  12. rtvankampen

    rtvankampen Donateur 2017

    Voornaam:
    Rob
    Model Omega:
    2.6 V6 automaat Caravan 2001
    Je bedoelt 750 eu hoop ik?
     
  13. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE
    Ik was 685 kwijt incl nieuwe pomp.

    Ik doelde op andere Z4 rijders die ik daar gisteren tegenkwam. Er was er één bij die al drie keer een nieuwe pomp had laten monteren bij de dealer a raison van €2500 per keer. Dat maakt €7500 .....

    De dealer plaatste de pomp tot drie keer terug op de verkeerde plek buíten de auto|:(

    Hij was het nu zat en heeft de pomp net als ik naar binnen laten monteren.

    Het is een knetterharde ontwerpfout van BMW die ze overigens nooit hebben willen toegeven...

    Veelzeggend is dat ik daar gisteren met nog 4 andere Z4 rijders uit Europa op de berg stond (de beste man woont op een berg:b)


    Zie hier een overzichtje van zo maar wat Z4 rijders die hem al hebben geraadpleegd ...


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2017
  14. rtvankampen

    rtvankampen Donateur 2017

    Voornaam:
    Rob
    Model Omega:
    2.6 V6 automaat Caravan 2001
    Oke, ik snap.
     
  15. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE
    Hééél langzaamaan vordert ook het káálmaken van de X30XE die uiteindelijk in de Vectra zal komen.

    Onderdelen worden gedemonteerd , schoongemaakt, opnieuw gespoten en waar nodig van nieuwe keeringen en pakkingen voorzien.

    Vooralsnog echter zit ik in de démontagefase en ben ik vooral de juiste onderdelen "om me heen" aan het verzamelen.

    Door tijdgebrek (drukke baan als verkoper bij Motrhuis Haarlem Ople/Citroen dealer) gaat eea niet zo heel snel maar er wordt wel degelijk doorgebeund*O*

    Gisterenmiddag de krukaspoelie en de waterpomppoelie gedemonteerd en vanmiddag in de tuin deze laatste helemaal kaalgepolijst en opnieuw zwart gelakt.

    De vliegwielpoelie is wat meer werk, zit ook nog een rubber trillingsdemper in verwerkt waarmee ik rekening heb te houden bij het refreshen. Volgens mij moet die ook terug worden gemonteerd met nieuwe boutjes als ik het wel heb.....

    Overigens is het de bedoeling dat ik de motor zelf weer terug opbouw maar dat Berry de nokkenassen terugmonteerd, de distributie plaatsT en de boel verder afcheckt. Het duurt echter nog wel een paar weekjes voordat ik de motor hiertoe bij hem aanlever.

    Hier het resultaat van vandaag..

    [​IMG]
     
    Berry vindt dit leuk.
  16. clach

    clach Donateur 2017

    Voornaam:
    Gerard & Cliff
    Model Omega:
    B1 3.0i V6 MV6 19'99 (Z359)
    B1 3.0i V6 MV6 19'98 (Z147)
    Goed bezig Theo.....

    De Clach(jes) :w
     
  17. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE
    Ja toch*O*
     
  18. lowflyer

    lowflyer

    Voornaam:
    yves
    Model Omega:
    omega b2 3.0i V6 | omega b2 2.5tdi break
    Wat een hobby toch kan doen...
     
  19. rtvankampen

    rtvankampen Donateur 2017

    Voornaam:
    Rob
    Model Omega:
    2.6 V6 automaat Caravan 2001
    Netjes man
     
  20. Twani

    Twani

    Voornaam:
    Theo
    Model Omega:
    Vectra X30XE
    Vandaag hebben we ons maar eens tegen de bestuurdersstoel van de Kadett GT "aanbemoeid"

    Zoals eerder te lezen in dit topic heb ik tijdens mijn Z4 tocht in Duitsland deze specifieke bekleding op de kop kunnen tikken.

    De Kadett is namelijk helemaal gaaf, helaas op de wangen van de bestuurdersstoel ná. Ondanks dat de auto aantoonbaar pas 66000km heeft gelopen is de bekleding daar tóch stuk.

    Aangezien de Kadett inmiddels hard op weg is naar een totale fabrieksoriginele "1986" staat stond deze k*tklus nog op het program.

    Want oh jongens, wat is het een takkeklus om de bekleding er (alleen nog maar) af te halen....

    Hieronder een korte impressie van én de schade én de demontage van de bekleding...

    Vooral het demonteren van de rugleuning is een hel.....

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina