Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Diep rempendaal

ik heb de hoofdrem cilinder al vervangen en ontlucht,daarna alles via het pendaal ontlucht,en een dag later nog eens met de pomp ontlucht.
toch blijft het rempendaal erg laag aanpakken en remt dan ook slecht.
ik heb de remmen voor kompleet vervangen en de achterremmen zijn 80%.
maar het kan ook zo zijn dat de wagen 2 a 3 keer goed remt,meestal na het starten/remlicht controle.
WAAR moet ik nu gaan zoeken!!
 

Andrew

600.000
Als je stilstaand met draaiende motor druk houdt op het rempedaal als deze aangrijpt, zakt het pedaal dan niet langzaam verder naar beneden? En werkt de bekrachtiger wel goed (geen valse lucht via de vacuumslang)? Lucht in het systeem lijkt mij de meest logische verklaring.

Andrew
 
nee lucht in het systeem is uitgesloten,want hij remt ook wel eens goed!! het lijkt wel of de achterremmen niet altijd meedoen.
 
Ik vrees toch nog lucht, óf vervuiling in de leiding(en).
Heb je op de juiste manier (laten) ontlucht(en) ?
Wiel achterpassagier bijrijderskant als eerste, dan andere achterwiel, vervolgens voorwiel bijrijder en dan voorwiel bestuurder ?
Je zou nog een flink door kunnen laten lopen (waag er eens een liter (of twee) olie aan... kost je de kop niet).

Wat een redelijk eenvoudige upgrade is, is het vervangen van je flexibele remleidingen door staal-ommantelde leidingen.
Hier kun je zien/lezen wat ik bedoel.
Dat scheelt écht enorm! :Y d:)b
 
de remmen zijn op de juiste volgorde ontlucht,maar ik ga het zaterdag nog eens proberen.
verder zal ik ook de remleidingen controleren,en kijken of de zuigertjes nog soepel bewegen.
verder heb ik ook iets gelezen dat de remzuigers te ver terug kunnen zakken (ivm kapotte rubber ring)waardoor je 2 tot 3 x moet trappen om druk te krijgen,kan dat of is dat dom gelu*
ik ga in ieder geval gelijk een paar flex remleidingen bestellen(ik ben benieuwd).
 
Vega heeft een adres die ze op maat maakt.
Want ik neem aan dat je staalommantelde leidingen bedoeld... je hebt er namelijk nu 'flex' onder zitten.
 
ik bedoelde ook de staalommantelde,maar ik dacht dat die zo te koop waren bij brezan of zo iets,maar dat is dus niet zo.
als ik standaart leidingen koop ben ik voor 4 stuks 100 euro bruto kwijt,ik denk dat de stalen wel iets duurder zijn.
 
Ik meen zowel als bij SKG-carstyling als Biesheuvel voor 80,- ? Als er bij mij 1 sterft komen er ook meteen van die op .
 
Die staal-ommantelde kosten, als ik mij goed herinner, ook 100 euro (of was dat per set van 2, Vega ??).
Maar geloof mij (en de andere upgraders kunnen dat alleen maar beamen): je wilt niet meer anders _/-\o_
 
Damn Vega, dan heeft die gast ons fijn een potje getild :(

Die van ons zijn namelijk ook van GoodRidge...

Dit is overigens het juiste linkje: <a class="postlink" href="http://biesheuvel.nl/store/product/34190/omega__b_ii" onclick="window.open(this.href);return false;">http://biesheuvel.nl/store/product/34190/omega__b_ii</a>
(want ik kwam op jouw link uit bij een GTS set)
 
ik heb de remmen en de hoofdremcilinder nog eens ontlucht en er zat toch nog lucht bij de achterremmen,toch remt de omega nog steeds niet naar m'n zin.
de eerste paar centimeter gebeurt er niks als ik m'n rempendaal intrap(misschien eigenschap van omega v6 ??)als ik doortrap remt hij wel ,maar voor mijn gevoel moet het stukken beter kunnen.
heeft de sedan ook een remdruk regelaar op de achteras zitten ??? ik heb wel wat zien zitten links achter maar daar zat een stekkertje aan ??en geen remleiding.
het blijft ook vreemd dat er na 4 x ontluchten nog steeds lucht in de leidingen zit.
op een engelse site heb ik iets gelezen over een verstelaar rempendaal op de omega v6,je moet een pen in of uit draaien,iemand daar ervaring mee.
het was een automaties vertaalde pagina dus erg moeilijk te volgen.
 
Een truukje dat ik bij mijn motorfiets nog wel eens uit wilde halen als ik mijn koppeling of voorrem wilde ontluchten (hydraulische voorrem), dan zette ik de hendel vast, met een tie-wrap aan mijn stuur en liet het zo een nachtje staan. Vaak was dan het meeste lucht er wel uit. Tenzij (ook meegemaakt) er vuil in de leiding zit.
Heb je de boel goed 'doorgespoeld' ? Indien ja; was de 'retour-olie' schoon ?
Het remmen met een Omega is idd wat weeïg, maar moet wel degelijk (beginnen met) remmen. Ook bij weinig druk.

Heb je een link van die Engelse site ?
Dan vertaal ik even voor je :)
 
het is nog steeds K*T met de remmerij,heb alle vacuum slangen vervangen ook de terugslag klep.
dan remt de wagen 5x goed (hard pendaal) en daarna zakt het pendaal weer weg en moet ik hem weer op pompen/trappen om normaal te kunnen remmen.v/d week maar ff naar de opel dealer om te controleren op eventuele foutcodes.
(het kan misschien lucht in de abs pomp zijn heb ik ergens gelezen,moet dan via tech ontlucht worden)
wordt vervolgd !!
 
Ontluchten via de Tech 2 ?
Lees ik dat goed ?
Sorry, maar dat kan niet. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar ontluchten met een diagnose/programmeer apparaat kan niet.

Wat ik niet begrijp is dat het, zoals jij omschrijft, 5x goed gaat en daarna weer weeïg is.
Als er nog lucht in de leiding zit, dan moet dat weeïge veel regelmatiger voorkomen.
Ook als er een leiding lek zou zijn, of een aansluiting op 1 van de remklauwen (waardoor ie lucht naar binnen zuigt), moet ie ook olie lekken.
En ik heb nog nergens gelezen dat je vochtige/natte leidingen/klauwen/plekken onder de auto hebt... toch ?

Als je bij de [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] bent, laat hem dan direct op de remmentester zetten en even goed controleren.
Niets zo vervelend als remmerij die niet goed functioneert.
 

Vega

Medewerker
Administrator
MetalRush zei:
Ontluchten via de Tech 2 ?
Lees ik dat goed ?
Sorry, maar dat kan niet.

Niet helemaal goed Ruud, het kan wel. |:(

Lees hier in Remmen en ABS en klik op Brake System, Bleed.pdf en lees de Note.

Note: If extremely long brake travel and low
brake efficiency are established during the test
drive (vehicles with ABS), repeat the bleeding
procedure and simultaneously actuate the
return pump via Tech 1 or Tech 2.
 
Ik ben blij dat ik ongelijk heb. :Y
Dat opent [acro=In ieder Geval]iig[/acro] weer een mogelijkheid voor het probleem van Rob d:)b
Kost hem helaas wél weer (minimaal) € 35,- (afhankelijk van zijn relatie met zijn [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro]).
Of hij moet even bij jou langs rijden, Vega ;)
 
Bovenaan