Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Diep rempendaal

nu weet ik gelijk weer waar ik het heb gelezen !!!!
bedankt peter.

antwoord voor ruud,de leidingen en de remklauwen zijn kurk droog.
 
met een beetje mazzel het ik het gevonden ,kheb vandaag de achterwielen erafgehaald om de klauwen te kontroleren,de remblokken waren dik genoeg daar had ik eerder al naar gekeken en verder geen aandacht aan besteed.
nu bleek aan beide kanten het binnenste remblok helemaal vast te zitten,soort van versteent in combinatie met roest,met een hoop geweld de blokken eruit gekregen de remklauwen schoon gebikt met een kleine beitel de rest met de staalborstel.
de zuigers waren nog gangbaar gelukkig,ook was de "veer"tussen de remblokken afgebroken en lag er scheef tussen.
nu maar hopen dat het goed blijft remmen,zoniet dan moeten er andere klauwen op want zo waren flink beschadigd/veroest.
daarna ook maar gelijk de v6 ff gewassen.
morgen stukkie rijden/remmen en als dat goed is gaan we voor een verse uitlaat volgende week.

rob
 
Mooi dat je iets hebt gevonden en nu maar hopen dat het dit ook inderdaad was. Het zat in ieder geval niet goed met die remblokken.

Groet,

Walter
 
beste peter
het is nog niet afgelopen,het is een week goed geweest en nu begint het gezeik weer opnieuw wel in mindere mate maar toch.dus als het weer wat beter wordt ga ik even naar ruud want die heeft nog een paar remklauwen liggen.
wordt vervolgt

rob

-- 18 jan 2011 00:44 --

voor iedereen die het weten wil,
ik ben nog steeds met het rem probleem bezig,ik heb er alleen twee maanden niks mee gedaan,ik heb ondertussen wel 2 andere remklauwen liggen overgenomen van MetalRush die moeten er nog opgezet worden met verse remslangen.
toch denk ik dat het probleem ergens anders zit want na een paar keer trappen is het pendaal gewoon hard en remt dan ook goed.
nu ben ik naar de lokale opel dealert hier in zoetermeer geweest met de vraag of ze het ABS konden ontluchten en foutcodes uitlezen,nu hebben ze hier ""masterfit"" maar ik moest toch een afspraak maken want dit kon wel wat langer gaan duren ??? dit vind ik een beetje vreemd want dit is een klusje van max 30minuten, ik heb ook maar geen afspraak gemaakt en bedankt voor de koffie en op zoek naar een andere garage.
wordt vervolgt
rob<br /><br />-- 30 jan 2011 19:36 --<br /><br />kan ik mijn enkele achterschijven vervangen voor dubbeleschijven,of moeten er dan ook andere remklauwen op ??(ik heb remklauwen liggen van een 3.0 ex MetalRush, ik weet niet of die anders zijn als die van een 2.5) ik ga de schijven vervangen ivm roest :Y

rob
 
Bovenaan