Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Een klap, en het is uit..

Zo op het oog valt het qua blikwerk mee.
Als je het voorfront vervangt ben je denk ik al een eind.
Sjors heeft natuurlijk als een malle geremd dus heeft de neus gedoken.
Hierdoor is de schade meer aan de bovenkant.

Aan de andere kant, je moet ook dashboard vervangen. Maar dat is voor Sjors natuurlijk geen probleem.
Hoe dan ook het is en blijft eeuwig zonde.

Plusje voor de calibra is wel dat Sjors weet wat ie aan deze heeft, met een andere is dat weer afwachten.

Succes met de keuze in ieder geval Sjors!
 
Het hele dash hoeft volgens mij niet vervangen te worden? Airbags zitten in aparte delen. .. Net als bij een Omega.

Ik denk....Heb zo'n gevoel dat het goed gaat komen met de Calibra. ...Maar dat is natuurlijk aan Sjors ;-)
 

tonboy

Verbannen
Stel Sjors gaat de auto repareren, dan zal hij toch eerst een schadehersteller moeten opzoeken met een richtbank. Gewoon om de kijken of de boel aan de voorzijde nog recht is.
Daarna kan er verder beslist worden. Heb uit ervaring meegemaakt dat op het oog de boel recht lijkt maar uiteindelijk toch de naden niet zo goed aansluiten op elkaar, een teken dat er toch wat ontzet was. Natuurlijk zijn ook dit kosten waar je niet op zit te wachten, maar wil je de auto goed herstellen, dan is een controle op een richtbank een vereiste.
 
tonboy zei:
Stel Sjors gaat de auto repareren, dan zal hij toch eerst een schadehersteller moeten opzoeken met een richtbank. Gewoon om de kijken of de boel aan de voorzijde nog recht is.
Daarna kan er verder beslist worden. Heb uit ervaring meegemaakt dat op het oog de boel recht lijkt maar uiteindelijk toch de naden niet zo goed aansluiten op elkaar, een teken dat er toch wat ontzet was. Natuurlijk zijn ook dit kosten waar je niet op zit te wachten, maar wil je de auto goed herstellen, dan is een controle op een richtbank een vereiste.

De kosten kunnen redelijk meevallen.
Heb dat ooit aan de hand gehad bij een b corsa.
richten en monteren plaatwerk heeft mij incl plaatwerk 500 euro gekost.
Dat was toen een motorkap, zijscherm en voorfront.
En een set nieuwe (immitatie) koplampen.
 

tonboy

Verbannen
opcxtreme zei:
De kosten kunnen redelijk meevallen.
Heb dat ooit aan de hand gehad bij een b corsa.
richten en monteren plaatwerk heeft mij incl plaatwerk 500 euro gekost.
Dat was toen een motorkap, zijscherm en voorfront.
En een set nieuwe (immitatie) koplampen.

Klopt helemaal. Zeker als je het in eigen beheer verder gaat repareren dan hoeft een factuur vaak ook niet zo uitgebreid te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Er valt vaak wel wat te regelen. Zeker in de huidige crisistijd.
 
Bovenaan