Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Einde verhaal Omega...

Hallo OOP

Er is vorige week drastisch een eind gekomen aan mijn omega alleen de rede waarom is voor mij nogal onbegrijpelijk....

Woensdag 2 april 2014..

Goedemorgen omi we zullen eens ff kijken hoe gesteld je vandaag bent... olie mooi in orde. . Kv kan nog wel een litertje bij...
We gaan eens richting Genk vandaag.. kijken hoe het met de toekomstige passagier is...

Aangekomen na 20km geen problemen ondervonden omi rijd al 1500km met de culas kapot voor de nederlanders koppakking. ...

We vertrekken weer rond de middag naar Geleen ongeveer 30km.. daar een beetje vis gekocht voor het in aquarium...

Daarna even naar tongeren geboortekaartjes in orde maken... ongeveer 25km...

Toen kwam ik thuis zet de omi voor de garage en leg m stil... een uurtje later wou ik ff naar de winkel gaan... en toen niks meer..starten niks.. nog eens weer niks... hmm raar.. mml flikkerde nu word die mooi...

Ook goed dan maar met scooter.. opel gebeld voor uit te lezen op locatie.. ze kwamen de vrijdag. .

Conclusie krukas sensor kapot... verdomme heb ik weer.. let wel ralph had me ervoor gewaarschuwd in oktober toen ik voor mn groot onderhoud ging ( distributie draagarmen automaat olie en filter vervangen)... krukas sensor ligt hier in garage dan zal ik die vrijdag 11 april monteren want was superdruk met werk...

Goed sensor vervangen contact erop en starten maar hij draait rond maar springt niet aan.. nog eens proberen weer niks ... ik mn kameraad marco van opel manoli laten komen zaterdag... conclusie geen compressie ik dacht oeps culas gebarsten... maar marco twijfelde niet en maakte de distributie kap los en tot grote ergernis bleek dat krukas wel draait maar de nokkenassen niet... mooi dan zegt ie tanden van de riem kwijt aangezien hij nog op spanning staat...

Die is dus dood wss alle kleppen krom maar de grote vraag is hoe kan dit ineens...

Hopelijk kunnen we samen de oorzaak achter halen....
 

Berry

OOP Huisleverancier
Blokkies heb ik wel 8) ....maar jij hebt er toch niet zo lang geleden een nieuwe riem oplaten zetten?????
 

Andrew

600.000
Als na een half jaar en 5000 km de distributieriem het begeeft, dan lijkt mij dit toch wel garantie, inclusief de gevolgschades. Hopelijk heeft dus een officiële garage het onderhoud gedaan, hier in NL is er zoiets als BOVAG-garantie maar dat zal in België er ook wel zijn. En als het allemaal garantie is, dan is het probleem met je culas (hoe verzinnen jullie :b het woord 7(8)7 ) ook meteen opgelost.

Succes ermee,

Andrew
 
Andrew zei:
Als na een half jaar en 5000 km de distributieriem het begeeft, dan lijkt mij dit toch wel garantie, inclusief de gevolgschades. Hopelijk heeft dus een officiële garage het onderhoud gedaan, hier in NL is er zoiets als BOVAG-garantie maar dat zal in België er ook wel zijn. En als het allemaal garantie is, dan is het probleem met je culas (hoe verzinnen jullie :b het woord 7(8)7 ) ook meteen opgelost.

Succes ermee,

Andrew

Als je goed leest zie je dat mn riem vervangen is door onze huisdokter... in oktober...
 
Zo zie je maar weer, iedereen kan een foutje maken ook onze Der Omega Doktor. Maar ik hoop wel voor jou seanwillems, dat dit probleem netjes word opgelost.

Mvg, Jan Wieger.
 
is naturlijk heel vervelend maar mijn mening is dat hier op het forum dit soort dingen niet moet worden uitgekristaliseerd omdat Ralph het nu gedaan zou hebben met de distrieriem en of dit wel of niet onder garantie zou vallen, dit is dan iets tussen sean en ralph, maar dit is mijn mening
 
jacques zei:
is naturlijk heel vervelend maar mijn mening is dat hier op het forum dit soort dingen niet moet worden uitgekristaliseerd omdat Ralph het nu gedaan zou hebben met de distrieriem en of dit wel of niet onder garantie zou vallen, dit is dan iets tussen sean en ralph, maar dit is mijn mening
Precies.

Edit: verdere reactie verwijderd
 

tonboy

Verbannen
Paul, boutjes aandraaien onder garantie lijkt mij toch in een hele andere orde van grootte thuishoren dan het repareren van de schade naar aanleiding van een kapotte distributieriem.
Overigens heb ik NERGENS gelezen dat Sean de OORZAAK van de defecte distributieriem en de schadegevolgen hiervan bij Ralph op zijn bordje gooit.
Dat Ralph zijn vakmanschap in twijfel wordt genomen heeft hij in zijn "antwoord" er helemaal zelf van gemaakt.
 
Bovenaan