Hallo OOP
Er is vorige week drastisch een eind gekomen aan mijn omega alleen de rede waarom is voor mij nogal onbegrijpelijk....
Woensdag 2 april 2014..
Goedemorgen omi we zullen eens ff kijken hoe gesteld je vandaag bent... olie mooi in orde. . Kv kan nog wel een litertje bij...
We gaan eens richting Genk vandaag.. kijken hoe het met de toekomstige passagier is...
Aangekomen na 20km geen problemen ondervonden omi rijd al 1500km met de culas kapot voor de nederlanders koppakking. ...
We vertrekken weer rond de middag naar Geleen ongeveer 30km.. daar een beetje vis gekocht voor het in aquarium...
Daarna even naar tongeren geboortekaartjes in orde maken... ongeveer 25km...
Toen kwam ik thuis zet de omi voor de garage en leg m stil... een uurtje later wou ik ff naar de winkel gaan... en toen niks meer..starten niks.. nog eens weer niks... hmm raar.. mml flikkerde nu word die mooi...
Ook goed dan maar met scooter.. opel gebeld voor uit te lezen op locatie.. ze kwamen de vrijdag. .
Conclusie krukas sensor kapot... verdomme heb ik weer.. let wel ralph had me ervoor gewaarschuwd in oktober toen ik voor mn groot onderhoud ging ( distributie draagarmen automaat olie en filter vervangen)... krukas sensor ligt hier in garage dan zal ik die vrijdag 11 april monteren want was superdruk met werk...
Goed sensor vervangen contact erop en starten maar hij draait rond maar springt niet aan.. nog eens proberen weer niks ... ik mn kameraad marco van opel manoli laten komen zaterdag... conclusie geen compressie ik dacht oeps culas gebarsten... maar marco twijfelde niet en maakte de distributie kap los en tot grote ergernis bleek dat krukas wel draait maar de nokkenassen niet... mooi dan zegt ie tanden van de riem kwijt aangezien hij nog op spanning staat...
Die is dus dood wss alle kleppen krom maar de grote vraag is hoe kan dit ineens...
Hopelijk kunnen we samen de oorzaak achter halen....
Er is vorige week drastisch een eind gekomen aan mijn omega alleen de rede waarom is voor mij nogal onbegrijpelijk....
Woensdag 2 april 2014..
Goedemorgen omi we zullen eens ff kijken hoe gesteld je vandaag bent... olie mooi in orde. . Kv kan nog wel een litertje bij...
We gaan eens richting Genk vandaag.. kijken hoe het met de toekomstige passagier is...
Aangekomen na 20km geen problemen ondervonden omi rijd al 1500km met de culas kapot voor de nederlanders koppakking. ...
We vertrekken weer rond de middag naar Geleen ongeveer 30km.. daar een beetje vis gekocht voor het in aquarium...
Daarna even naar tongeren geboortekaartjes in orde maken... ongeveer 25km...
Toen kwam ik thuis zet de omi voor de garage en leg m stil... een uurtje later wou ik ff naar de winkel gaan... en toen niks meer..starten niks.. nog eens weer niks... hmm raar.. mml flikkerde nu word die mooi...
Ook goed dan maar met scooter.. opel gebeld voor uit te lezen op locatie.. ze kwamen de vrijdag. .
Conclusie krukas sensor kapot... verdomme heb ik weer.. let wel ralph had me ervoor gewaarschuwd in oktober toen ik voor mn groot onderhoud ging ( distributie draagarmen automaat olie en filter vervangen)... krukas sensor ligt hier in garage dan zal ik die vrijdag 11 april monteren want was superdruk met werk...
Goed sensor vervangen contact erop en starten maar hij draait rond maar springt niet aan.. nog eens proberen weer niks ... ik mn kameraad marco van opel manoli laten komen zaterdag... conclusie geen compressie ik dacht oeps culas gebarsten... maar marco twijfelde niet en maakte de distributie kap los en tot grote ergernis bleek dat krukas wel draait maar de nokkenassen niet... mooi dan zegt ie tanden van de riem kwijt aangezien hij nog op spanning staat...
Die is dus dood wss alle kleppen krom maar de grote vraag is hoe kan dit ineens...
Hopelijk kunnen we samen de oorzaak achter halen....