Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

......En weer een omegaklant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo omega mensen.......

Ik, Eric uit zaanstad kocht 28-05 jl. een Omega 2.5 V6 wagon in sportuitvoering, handgeschakeld van 04-2000 met 238duizend en een beetje op de teller, volgens NAP. Ik mag mezelf de 3e eigenaar noemen, vorige eigenaar had de auto in bezit sinds begin 2004. Ik heb de auto gekocht op basis van 'zo meenemen'. Hij stond in Heemskerk, tegenover opeldealer 'het motorhuis' alwaar een vriend van mij chef werkplaats is. De auto tijdens de proefrit meteen op de brug en volledig nagelopen, auto liep op 5 cilinders en de airco was bijna leeg (nog slechts 155gr koudemiddel aanwezig). Een nette auto die nog wel even meekan, 30000km geleden distributie vernieuwd, en dus met flink afpingelen gekocht voor een leuke prijs. Motorhuis de bougiekabels laten vernieuwen en de auto rijd weer als een zonnetje. Airco valt inmiddels ook weer in de categorie diepvriestemperaturen. Ik heb al eens eerder een omega 2.6 sedan elegance gehad maar door ruimtegebrek weer verkocht. Valt mij op dat deze 2.5 veel lekkerder klinkt. Ik vind hem machtig, zijn zilveren kleur, met de 17inch velgen, sportonderstel en sportinterieur. Ik heb hem gekocht om op vakantie te gaan, puur omdat ik zo'n auto voor de rest van het jaar niet nodig heb, maar iedere keer dat ik nu voor het raam sta, lijk ik wel een beetje verliefd te worden en heb ik er een hard hoofd in dat ie met september naar de 4e eigenaar gaat. Sterker nog, heb inmiddels de grille al vervangen voor een grille van een omega uit de laatste jaren (2003 business edition volgens mij) met blokjes in plaats van lamellen (met dank aan marc uit budel), en de oranje knippers aan de zijkant horen bij zo'n mooie zilvergrijze auto toch echt donker te zijn dusseh..........Minpuntje :'( , iets roest rond het opellogo op de achterklep en onder het afdekplaatje van de achterwisser. En een klein plekje op het linkerachterportier, het mag allemaal nog geen naam hebben maar het zit er wel, helaas. Op naar de vakantie in zuid-frankijk eind augustus. Tot die tijd staat ie meest van zijn tijd te glimmen voor de deur. Ik, als internationaal chauffeur kachel namelijk heen en weer in een oud fordje, van opa geweest ;) als je goed kijkt, verschuilt hij zich achter de omega<br /><br />-- 05 jun 2011 16:51 --<br /><br />
2j4vjp0.jpg



Was ff puzzelen, maar als het goed is, hierbij de foto
 
Ha Eric,

Welkom. Leuk intro d:)b . Nog veel plezier van je Omega (als ik het zo lees dan ga je er volgens mij ook de komende vakanties mee op pad :D ).

Groet,

Walter
 
Welkom op ons OOP, Eric :)
Leuke binnenkomer en ik denk dat je met verschillende andere leden de hand kunt schudden.
Rijden ook dagelijks met zo'n 40-tonner (mag een onsje minder zijn :+ ).
En als ik dat zo lees, denk ik dat Walter gelijk gaat krijgen en jij deze sloep gewoon lekker in bezit houdt :)

Heb je ook foto's van die 40-tonner ? Altijd leuk om het werkterrein van anderen te mogen bewonderen :)

Veel plezier hier en wil je iets weten (wat nog niet besproken is), dan open je gewoon een draadje in de juiste categorie :Y

:w Ruud
 
Ach, ik ben de beroerdste niet, zie hier mijn 2nd home, dagelijks te zien tussen aalsmeer en voornamelijk de hoek lyon/grenoble/geneve







2dm70a1.jpg
 

Colinh

Donateur 2023
Welkom Eric !

Blijft mooi een sport, zeker met deze gril d:)b

Knappe 105 heb je ook, je mag wel je Alcoa's ff poetsen.. ;) Woon je in de buurt van Aalsmeer??


GR Colin
 
Colinh zei:
Knappe 105 heb je ook, je mag wel je Alcoa's ff poetsen.. ;) Woon je in de buurt van Aalsmeer??


GR Colin


Alcoa's zijn niet hoogglans dus verder poetsen heeft weinig nut. Woon in Assendelft.
 

Colinh

Donateur 2023
deMOER zei:
Colinh zei:
Knappe 105 heb je ook, je mag wel je Alcoa's ff poetsen.. ;) Woon je in de buurt van Aalsmeer??


GR Colin


Alcoa's zijn niet hoogglans dus verder poetsen heeft weinig nut. Woon in Assendelft.

Oke zonde, deze kan je met brillo sponsjes wel 'glimmend' houden, dan krijg je wel lichte krasjes, maar zijn ze niet witachtig van het schoonmaakzuur.

Is het een Truck of the year eigenlijk?? Gezien Alcoa, xenon, standairco, etc?


Gr Colin
 
zo'n irmscher dakspoiler maakt het wel af vind ik :9 . Stoor me aan de nummer platen, ga van de week maar es ff luxe bestellen denk ik









wlsy6g.jpg
<br /><br />-- 05 jun 2011 19:59 --<br /><br />
Colinh zei:
Is het een Truck of the year eigenlijk?? Gezien Alcoa, xenon, standairco, etc?


Gr Colin


Nee, het was geen truck of the year, het is een 510 pk uitvoering, die heeft standaard al xenon en alcoa's, de standairco, koelkast en magnetron krijgen we van de baas. Zit standaard in elke daf bij ons. Ik ben 1 van de 2 gelukkigen met een XF105-510, rest van het wagenpark moeten het met 410 pk doen. Wat betreft de alcoa's, die waren idd net gezuurd in de wasstraat, niet netjes maar voldoende.
 
Leuke 'auto van de zaak' :Y
Je zult dan wel aardig wat km's in de week weg trappen, neem ik aan ?
We hebben zelfs een apart draadje voor foto's van OOP'ers in het buitenland ;)
Ik doe maar een (stille) hint :f
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan