Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

......En weer een omegaklant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb eens al mijn vrijwaringsbewijzen meegenomen in de vrachtwagen.........toppunt van verveling?
Blijkt dat ik dus wel erg veel opels voor de deur gehad heb. Zitten wel enkele bij waar mijn vriendin mee reed;

Opel corsa 1.2 ls, 1986 ( PG-87-NF )
Opel senator 2.5, 1985 ( NH-79-FS )
Opel rekord 2.0 ls, 1985 ( NK-57-RK )
Opel ascona 1.6 s, 1976 ( 77-GE-49 )
Opel kadett 1.2 s, 1984 ( LJ-65-RK )
Hammond & thiede ascona cabriolet, 1985 ( XB-03-VF )
Opel ascona cabriolet, 1984 ( PL-FF-70 )( na 2 weken met slijptol behandeld, donor voor de hammond)
Opel corsa 1.2 ls sedan, 1987 ( ST-36-RS )
Opel kadett 1.6 s, 1978 ( DD-85-YY )
Opel corsa 1.2 joy, 1990 (YX-09-SB ) (aan mijn moeder gegeven na 1 maand)
Opel corsa 1.4 swing, 1995 ( NF-NJ-55 )( de 1e nieuw gekochte auto)
Opel astra sedan, 1995 ( LL-VR-95 )
Opel astra 1.6 gl, 2000 (32-DX-PK )(de 2e die ik nieuw kocht, en binnen 1 jaar inruilde op een nieuwe fiat punto want de astra stond meer bij het motorhuis als thuis)
Opel astra 1.7 dti, 2000 (78-VT-KP )( 5-deurs station op grijs kenteken, aangeschaft ivm start eigen bedrijf)
Opel vectra 2.0GT, 1993 (GP-ZV-49 ) ja een echte en degene die em kocht bezit em nog steeds
Opel omega 2.0 gl, 1994 (JF-VS-95 )
Opel omega 2.6 elegance, 2001 ( 68-GV-LP )(had em nooit weg moeten doen, maar ja, kofferbak te klein)
En dan nu dus de sport, waarvan mijn vrouw nu al zegt dat ik em niet mag wegdoen, en dat na 2 weken 8)7

Al deze auto's op willekeurige volgorde, ik had vaak een extra auto waardoor er wel eens 3 voor de deur stonden.
Verder heb ik van alles ertussen gehad, van fiatje tot lancia zeta tot bmw 740i uit 1993 tot een oldsmobile delta88.

DUS BEN IK EIGENLIJK EEN BEETJE OPELGEK? :o

Ik heb in totaal 48 auto's gehad sinds mijn rijbewijs in 1989, whahahahahaha dat is echt niet normaal, toch?
 
zal ik ff alle vrijwaringen scannen en posten? O-)
ik vind alleen foto's van de laatste jaren, heb zelfs geen foto van de 2.6, errug he |:(
 
Ah-ha.. En nog een profi routier in da house. Kunnen er bijna een truckers forum van maken hiero.

Da's zoals gezegd een nette sport die je daar hebt. Nogmaals bienvenue en veel plezier met je omega en het forum hier.

Gr Wim
 
Heb mijn post ff aangepast, foto's zijn er niet, heb dus ff alle kentekens erbij gezet, voldoende? Anders zet ik alle auto's die ooit voor mijn deur gestaan hebben er ook nog ff bij. Word een vermelding in het guinness book denk ik


Tukker sur meuse zei:
Ah-ha.. En nog een profi routier in da house. Kunnen er bijna een truckers forum van maken hiero.

jaaaaaaaaah, maar waarom zitten alle truckers in een omega? Dat word ff een poll
 
Als het de Omega met kenteken 68-GV-LP is die 5 jaar geleden te koop stond bij Alewijn Ott in Alkmaar , dan moet ik ergens op 1 van mijn oude harde schijven nog foto's hebben.
Wilde zelf gaan kijken maar hij was net verkocht, weet nog dat hij een schuifkanteldak had en memory stoelen, en dit op een Elegance.

gr Hugo
 
deMOER zei:
Hallo omega mensen.......

Ik, Eric uit zaanstad kocht 28-05 jl. een Omega 2.5 V6 wagon in sportuitvoering, handgeschakeld van 04-2000 met 238duizend en een beetje op de teller, volgens NAP. Ik mag mezelf de 3e eigenaar noemen, vorige eigenaar had de auto in bezit sinds begin 2004. Ik heb de auto gekocht op basis van 'zo meenemen'. Hij stond in Heemskerk, tegenover opeldealer 'het motorhuis' alwaar een vriend van mij chef werkplaats is. De auto tijdens de proefrit meteen op de brug en volledig nagelopen, auto liep op 5 cilinders en de airco was bijna leeg (nog slechts 155gr koudemiddel aanwezig). Een nette auto die nog wel even meekan, 30000km geleden distributie vernieuwd, en dus met flink afpingelen gekocht voor een leuke prijs. Motorhuis de bougiekabels laten vernieuwen en de auto rijd weer als een zonnetje. Airco valt inmiddels ook weer in de categorie diepvriestemperaturen. Ik heb al eens eerder een omega 2.6 sedan elegance gehad maar door ruimtegebrek weer verkocht. Valt mij op dat deze 2.5 veel lekkerder klinkt. Ik vind hem machtig, zijn zilveren kleur, met de 17inch velgen, sportonderstel en sportinterieur. Ik heb hem gekocht om op vakantie te gaan, puur omdat ik zo'n auto voor de rest van het jaar niet nodig heb, maar iedere keer dat ik nu voor het raam sta, lijk ik wel een beetje verliefd te worden en heb ik er een hard hoofd in dat ie met september naar de 4e eigenaar gaat. Sterker nog, heb inmiddels de grille al vervangen voor een grille van een omega uit de laatste jaren (2003 business edition volgens mij) met blokjes in plaats van lamellen (met dank aan marc uit budel), en de oranje knippers aan de zijkant horen bij zo'n mooie zilvergrijze auto toch echt donker te zijn dusseh..........Minpuntje :'( , iets roest rond het opellogo op de achterklep en onder het afdekplaatje van de achterwisser. En een klein plekje op het linkerachterportier, het mag allemaal nog geen naam hebben maar het zit er wel, helaas. Op naar de vakantie in zuid-frankijk eind augustus. Tot die tijd staat ie meest van zijn tijd te glimmen voor de deur. Ik, als internationaal chauffeur kachel namelijk heen en weer in een oud fordje, van opa geweest ;) als je goed kijkt, verschuilt hij zich achter de omega

-- 05 jun 2011 16:51 --

2j4vjp0.jpg



Was ff puzzelen, maar als het goed is, hierbij de foto


hoi eric,

welkom op het forum,

mooie bak (die velgen, moeilijk aan te komen.)

groetjes peet
 
hugo46 zei:
Als het de Omega met kenteken 68-GV-LP is die 5 jaar geleden te koop stond bij Alewijn Ott in Alkmaar , dan moet ik ergens op 1 van mijn oude harde schijven nog foto's hebben.
Wilde zelf gaan kijken maar hij was net verkocht, weet nog dat hij een schuifkanteldak had en memory stoelen, en dit op een Elegance.

gr Hugo


Jaaaaaaaah, alleen, ik kocht hem bij een handelaar in egmond aan zee. Had wat kleine mankementjes maar werden voor aflevering perfect verholpen. Auto is nu in bezit van een oudere man in Oss of Nijmegen, had vorig jaar nog mail van hem, vroeg hoe de simkaart voor de telefoon werkte die in de radio zit. Is er erg tevreden mee.

-- 19 jun 2011 20:36 --

P.D zei:
mooie bak (die velgen, moeilijk aan te komen.)

groetjes peet

Velgen moeilijk aan te komen? Staat een setje op marktplaats, zien er niet uit maar toch. Net een setje nieuw rubber binnen, besteld via <a class="postlink" href="http://www.bandenmarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.bandenmarkt.nl</a>
Leuke site, goede prijzen, achter komen nu vredestein sessanta met velgbeschermer, hoop een goede keus.
 
Word druk hier met 40 tonners

-- 25 jun 2011 12:20 --

Ik had nog foto's van de occasionboer, staan ff beter, dus dit is de sport in vol ornaat
Inmiddels de kentekenplaten vervangen voor platen met opgelegde cijfers/letters
nieuwe achterbandjes, vredestein ultrac sessanta
wisserbladen vervangen voor van die platte
diverse ledlampjes gemonteerd, stadslicht en kentekenverlichting

............vakantie-auto he, hmmmm |:(



289ioab.jpg
2w3xmqs.jpg
2h65x5v.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan