Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Even voorstellen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben Jan en woon in Spakenburg (U) en ben sinds augustus trotse eigenaar van een Omega 2.6i Executive.

Na een poosje geen auto te hebben gereden, heb ik m'n scooter verkocht en weer eens een auto aangeschaft. Omdat ik een aardige tijd had om de juiste auto te zoeken, heb ik me gefocust op een Omega sedan automaat. Aangezien ik er een met 2.2-liter te weinig PK's vond, is de keuze op een 6-cylinder geworden. Hiervoor had ik al ervaring met een Senator en Sintra 3.0i en dat reed ook geweldig. Ik heb al vele Opels versleten en de Omega is relatief goedkoop in aanschaf en comfortabel. Na enig speurwerk kwam ik deze Omega tegen. De kilometerstand was vrij hoog dan ik normaal zou aanschaffen, maar deze Omega was van de eerste eigenaar (van 'n burgemeester geweest) en was perfect onderhouden (boekjes aanwezig.) Dat zag ik gelijk, toen ik de auto kwam ophalen. Een strakke auto en van binnen ook keurig (niet in gerookt geweest.) Ik kreeg er bij de verkoop wel een gratis update van de navigatie bij. Verder, meenemen en niet zeuren. Nu is er bij een auto die je koopt, altijd wel wat op aan te merken. Zo ook bij deze. De vóórbanden waren lawaaierig en maar 3 mm. profiel, de airco was leeg, ongelijke xenonverlichting en de park-distance-control werkte niet. De airco is intussen gevuld voor € 50,00 en nieuwe vóórbanden doe ik er voor de winter op. De xenonlampen heb ik via internet besteld, dat scheelt enorm. Bij de garage moest ik effe € 100,00 per lamp neertellen. Nu heb ik voor € 45,00 2 dezelfde lampen. Dat de park-distance-control niet werkt, nou jammer dan, dat hoeft niet pertinent, dat kan volgend jaar wel. De auto is verder geleverd met nieuwe APK.

Zo zie je maar, al heeft de auto veel gereden, een goede onderhoudshistorie zegt veel over de staat van de auto. Daarom is de keuze op deze Omega gevallen, die tegelijk uniek is door de vele opties (Executive-uitvoering.) Ik rijd niet bizar veel (tot 15.000 km. per jaar), dus ik verwacht geen hoge onderhoudskosten binnenkort.

Ik had de auto nog geen maand of ik stond stil aan de A1 bij Hoevelaken. Er kwam rook onder mijn auto vandaan. Je gelooft het in eerste instantie niet dat het mijn auto was, doch na goed kijken, is het mijn auto. Een parkeerplek opgezocht bij de Total en de kap open gedaan. Er bleek olie te hebben gelekt en ik heb toen gelijk de Wegenwacht gebeld. Deze constateerde een lekkage bij de klepdekselpakking. Dit werd veroorzaakt door verstopping: Carterventilatie werkte niet. Dit zie je niet aankomen en je merkte tijdens het rijden helemaal niets. Er gingen geen lampjes knipperen. De monteur heeft het zó gerepareerd, dat ik nog naar huis kon rijden. Dit grapje kostte mij even € 450,00 om het te laten repareren bij een garage.

Verder, de temperatuurmeter werkt onbetrouwbaar. De meter komt sowieso niet boven de 85 graden en komt traag op gang. Dit heeft te maken met de thermostaat. Niet alarmerend, maar wel een aandachtspunt voor 2016. Op 7 november 2015 was er een landelijke Opeltestdag en daar ben ik natuurlijk heen geweest. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om tegelijk onder de auto te kijken en diverse vragen te stellen. Ik heb er een goed gevoel aan over gehouden. Na het certificaat te hebben ontvangen heb ik ook garantie betreffende de thermostaat. Dus vóór 01 april 2016 ga ik zeker naar de Opelgarage voor die thermostaat.
Zoals de auto er nu bijstaat is hij in goede conditie.
 
JW G zei:
Zo zie je maar, al heeft de auto veel gereden, een goede onderhoudshistorie zegt veel over de staat van de auto. Daarom is de keuze op deze Omega gevallen, die tegelijk uniek is door de vele opties (Executive-uitvoering.) Ik rijd niet bizar veel (tot 15.000 km. per jaar), dus ik verwacht geen hoge onderhoudskosten binnenkort.

Welkom op het forum. Ik hoop voor jou dat je gelijk hebt, maar de meeste hier weten anders. Bij een omega ga je altijd onderhoudskosten hebben. _O- _O-
 
Hee Jan,

Succes met je "nieuwe" auto en idd een Omega heeft nog wel eens een verrassing. Verder zijn het wel fantastische auto's en een 2.6 rijdt best wel.
En bij deze club zit een geweldige monteur, die je niet het vel over de oren trekt.

Gr Rob vK
 

Maurice

OOP Chef de cuisine
Welkom Jan en succes met je bolide, en je kunt 4 oktober deze laten zien op de meeting ??? :w :w :w
 
Danke je wel allemaal. Mooie Omega's ook op de foto's te zien. Blij dat er een platform is als deze.

Vooraf weet je wat de auto verbruikt en de kosten er omheen, ja, die rijzen soms de pan uit. Ik heb de auto nog geen maand, maar intussen wel al € 590,00 armer. De airco is gevuld (€ 50,00), goede twee vóórbanden (€ 120,00), 2 xenonlampen (€ 40,00) en ja de laatste, de duurste: carterventilatie (€ 380,00).

Ik weet niet of er ervaring hebben met die carterventilatie, doch ik ben gisteren gestrand op de A1 met rook onder de auto vandaan. Eenmaal een geschikte parking gevonden, de ANWB gebeld. Na 135 min. wachten eindelijk de monteur van de ANWB en constateerde veel olie op de grond en rondom de motor. Hij zag dat de kleppendekselpakking ietwat naar buiten was geperst doordat de druk niet weg kon. De carterventilatie werkte niet, de leidingen waren verstopt geraakt en zodoende een pakkingring, die naar buiten trad. Gelukkig deze pakking en niet een kering onderaan de motor, want dan had er een ruilmotor in gemoeten. Na wat schoongemaakt te hebben, loctite erop en olie bijgevuld (noodreparatie) kon ik naar huis. De peilstok is uit voorzorg een beetje omhoog geplaatst om de druk af te voeren. Nu heb ik vrienden gelukkig, die relaties hebben omtrent autoreparaties. Zo heb ik de Omega bij een garage gebracht te Amersfoort en morgen is deze klaar (met garantie en € 380,00 armer.)
Zo, een heel verhaal, maar wat ik ermee wil zeggen is, dat ondanks een goede onderhoudshistorie toch een euvel als deze kan opdoemen. De leidingen raken verstopt en ineens is het gedaan met de pret. Ik heb nog nimmer ervaring gehad gelukkig met dit voorval, doch ik hoop dat het nu even genoeg is geweest en ik probleemloos verder kan rijden.

Ik houd jullie op de hoogte.

Jan.

P.s. Wat foto's betreft lukt het me niet om te uploaden (ik ben een leek en het zal wel aan mij liggen
 

ommie b2

Heer van Stand
Foto's staat een handleiding voor wat betreft tinypic. Ikzelf gebruik photobucket en dat gaat ook goed.
In dit geval zou ik zeggen waarom een foto als we hem ook in het echie kunnen bewonderen? Duik lekker in het diepe en kom gewoon naar de meeting. Je bent van harte welkom

Toedels Yvonne
 
Zodra ik op de site van Tinypic ben en ingelogd ben, dan heb ik er foto's geplaatst. Maar dan zijn ze nog niet gedeeld. Moet je dan bepaalde tags invullen, ik zou het niet weten. De foto's staan daar op een bepaalde map, die ik zelf heb aan moeten maken. Hoe je dat dan moet delen, voor mij een vraag en voor jou een weet.
 

ommie b2

Heer van Stand
Jan, post reply betekent dat je in dit antwoordvak staat. Als je hier kijkt zie je onderaan upload naar tinypic staan. Als je dat aanklikt kun je inloggen (sign in)op je account bij tinypic en je foto selecteren. En dan vervolgens op add to post klikken, dan zou het moeten lukken? Succes

Toedels Yvonne
 
Sorry hoor, maar ik ben dom geloof ik. Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt me domweg niet. Dan maar geen foto's...

Jan.
 

ommie b2

Heer van Stand
Ach, dat geeft toch niets Jan, komt allemaal best een keer goed hoor. Je hebt in ieder geval de profielfoto en da's ook al heel wat toch? Het is ook een heel gedoe voor je het kunstje doorhebt hoor en dan denk je dat je het voor elkaar hebt, verwacht een foto te zien en dan zie je een hoop tekst staan waar je ook geen soep van kan koken. Dat had ik tenminste ... maar t bleken toch foto's te zijn.... Laat dit je niet tegen houden gewoon gezellig mee te doen?

Toedels Yvonne
 
Misschien reageer ik wat overspannen, maar die mail van administrator is inmiddels al van 2009 geloof ik, dus een update kan deze ook wel gebruiken. Desalniettemin, de site van dit forum verder veelbelovend en ik ben ik blij dat ik er gebruik van kan maken en zo zie je tips en trucs de revue passeren. Ik zou natuurlijk ook mijn auto willen illustreren, maar ja, dat moet even wachten geloof ik. De foto's staan wel op tinypic in een speciale map daarvoor, alleen verder kom ik niet. Geduld hebben, dat is de kloe.
 

ommie b2

Heer van Stand
Geeft allemaal niks joh, relax, adem in, adem uit. :D :D :D
De site is zeker informatief, het is hier goed toeven.

Maarre, nogmaals, kom gewoon gezellig naar de meeting op zondag 4 oktober, dan kun jij zelf andere mooie omega's zien en ik kan dan jouw omega bewonderen? Ik ken ook lang niet iedereen persoonlijk, maar mijn ervaring is dat je gauw aanspraak hebt als het over de omega gaat;). Geen enkele reden om verlegen of zoiets te zijn.

Toedels Yvonne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan