Ik ben Jan en woon in Spakenburg (U) en ben sinds augustus trotse eigenaar van een Omega 2.6i Executive.
Na een poosje geen auto te hebben gereden, heb ik m'n scooter verkocht en weer eens een auto aangeschaft. Omdat ik een aardige tijd had om de juiste auto te zoeken, heb ik me gefocust op een Omega sedan automaat. Aangezien ik er een met 2.2-liter te weinig PK's vond, is de keuze op een 6-cylinder geworden. Hiervoor had ik al ervaring met een Senator en Sintra 3.0i en dat reed ook geweldig. Ik heb al vele Opels versleten en de Omega is relatief goedkoop in aanschaf en comfortabel. Na enig speurwerk kwam ik deze Omega tegen. De kilometerstand was vrij hoog dan ik normaal zou aanschaffen, maar deze Omega was van de eerste eigenaar (van 'n burgemeester geweest) en was perfect onderhouden (boekjes aanwezig.) Dat zag ik gelijk, toen ik de auto kwam ophalen. Een strakke auto en van binnen ook keurig (niet in gerookt geweest.) Ik kreeg er bij de verkoop wel een gratis update van de navigatie bij. Verder, meenemen en niet zeuren. Nu is er bij een auto die je koopt, altijd wel wat op aan te merken. Zo ook bij deze. De vóórbanden waren lawaaierig en maar 3 mm. profiel, de airco was leeg, ongelijke xenonverlichting en de park-distance-control werkte niet. De airco is intussen gevuld voor € 50,00 en nieuwe vóórbanden doe ik er voor de winter op. De xenonlampen heb ik via internet besteld, dat scheelt enorm. Bij de garage moest ik effe € 100,00 per lamp neertellen. Nu heb ik voor € 45,00 2 dezelfde lampen. Dat de park-distance-control niet werkt, nou jammer dan, dat hoeft niet pertinent, dat kan volgend jaar wel. De auto is verder geleverd met nieuwe APK.
Zo zie je maar, al heeft de auto veel gereden, een goede onderhoudshistorie zegt veel over de staat van de auto. Daarom is de keuze op deze Omega gevallen, die tegelijk uniek is door de vele opties (Executive-uitvoering.) Ik rijd niet bizar veel (tot 15.000 km. per jaar), dus ik verwacht geen hoge onderhoudskosten binnenkort.
Ik had de auto nog geen maand of ik stond stil aan de A1 bij Hoevelaken. Er kwam rook onder mijn auto vandaan. Je gelooft het in eerste instantie niet dat het mijn auto was, doch na goed kijken, is het mijn auto. Een parkeerplek opgezocht bij de Total en de kap open gedaan. Er bleek olie te hebben gelekt en ik heb toen gelijk de Wegenwacht gebeld. Deze constateerde een lekkage bij de klepdekselpakking. Dit werd veroorzaakt door verstopping: Carterventilatie werkte niet. Dit zie je niet aankomen en je merkte tijdens het rijden helemaal niets. Er gingen geen lampjes knipperen. De monteur heeft het zó gerepareerd, dat ik nog naar huis kon rijden. Dit grapje kostte mij even € 450,00 om het te laten repareren bij een garage.
Verder, de temperatuurmeter werkt onbetrouwbaar. De meter komt sowieso niet boven de 85 graden en komt traag op gang. Dit heeft te maken met de thermostaat. Niet alarmerend, maar wel een aandachtspunt voor 2016. Op 7 november 2015 was er een landelijke Opeltestdag en daar ben ik natuurlijk heen geweest. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om tegelijk onder de auto te kijken en diverse vragen te stellen. Ik heb er een goed gevoel aan over gehouden. Na het certificaat te hebben ontvangen heb ik ook garantie betreffende de thermostaat. Dus vóór 01 april 2016 ga ik zeker naar de Opelgarage voor die thermostaat.
Zoals de auto er nu bijstaat is hij in goede conditie.
Na een poosje geen auto te hebben gereden, heb ik m'n scooter verkocht en weer eens een auto aangeschaft. Omdat ik een aardige tijd had om de juiste auto te zoeken, heb ik me gefocust op een Omega sedan automaat. Aangezien ik er een met 2.2-liter te weinig PK's vond, is de keuze op een 6-cylinder geworden. Hiervoor had ik al ervaring met een Senator en Sintra 3.0i en dat reed ook geweldig. Ik heb al vele Opels versleten en de Omega is relatief goedkoop in aanschaf en comfortabel. Na enig speurwerk kwam ik deze Omega tegen. De kilometerstand was vrij hoog dan ik normaal zou aanschaffen, maar deze Omega was van de eerste eigenaar (van 'n burgemeester geweest) en was perfect onderhouden (boekjes aanwezig.) Dat zag ik gelijk, toen ik de auto kwam ophalen. Een strakke auto en van binnen ook keurig (niet in gerookt geweest.) Ik kreeg er bij de verkoop wel een gratis update van de navigatie bij. Verder, meenemen en niet zeuren. Nu is er bij een auto die je koopt, altijd wel wat op aan te merken. Zo ook bij deze. De vóórbanden waren lawaaierig en maar 3 mm. profiel, de airco was leeg, ongelijke xenonverlichting en de park-distance-control werkte niet. De airco is intussen gevuld voor € 50,00 en nieuwe vóórbanden doe ik er voor de winter op. De xenonlampen heb ik via internet besteld, dat scheelt enorm. Bij de garage moest ik effe € 100,00 per lamp neertellen. Nu heb ik voor € 45,00 2 dezelfde lampen. Dat de park-distance-control niet werkt, nou jammer dan, dat hoeft niet pertinent, dat kan volgend jaar wel. De auto is verder geleverd met nieuwe APK.
Zo zie je maar, al heeft de auto veel gereden, een goede onderhoudshistorie zegt veel over de staat van de auto. Daarom is de keuze op deze Omega gevallen, die tegelijk uniek is door de vele opties (Executive-uitvoering.) Ik rijd niet bizar veel (tot 15.000 km. per jaar), dus ik verwacht geen hoge onderhoudskosten binnenkort.
Ik had de auto nog geen maand of ik stond stil aan de A1 bij Hoevelaken. Er kwam rook onder mijn auto vandaan. Je gelooft het in eerste instantie niet dat het mijn auto was, doch na goed kijken, is het mijn auto. Een parkeerplek opgezocht bij de Total en de kap open gedaan. Er bleek olie te hebben gelekt en ik heb toen gelijk de Wegenwacht gebeld. Deze constateerde een lekkage bij de klepdekselpakking. Dit werd veroorzaakt door verstopping: Carterventilatie werkte niet. Dit zie je niet aankomen en je merkte tijdens het rijden helemaal niets. Er gingen geen lampjes knipperen. De monteur heeft het zó gerepareerd, dat ik nog naar huis kon rijden. Dit grapje kostte mij even € 450,00 om het te laten repareren bij een garage.
Verder, de temperatuurmeter werkt onbetrouwbaar. De meter komt sowieso niet boven de 85 graden en komt traag op gang. Dit heeft te maken met de thermostaat. Niet alarmerend, maar wel een aandachtspunt voor 2016. Op 7 november 2015 was er een landelijke Opeltestdag en daar ben ik natuurlijk heen geweest. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om tegelijk onder de auto te kijken en diverse vragen te stellen. Ik heb er een goed gevoel aan over gehouden. Na het certificaat te hebben ontvangen heb ik ook garantie betreffende de thermostaat. Dus vóór 01 april 2016 ga ik zeker naar de Opelgarage voor die thermostaat.
Zoals de auto er nu bijstaat is hij in goede conditie.