Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ff voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben 34 jr en getrouwd en 3 kids en woonachtig in,omgeving rotterdam

ben werkzaam als zelfstandig bevrachter ( makelaar in scheepsladingen(binnenvaart) .

Nu rij ik momenteel een volvo v70 uit 1997 met 372000 km op de teller(zakelijk bijtellingsvriendelijk) :s

Ben net terug van vakantie uit italie met de volvo( ik geloof niet dat wij eeuwig vrienden blijven) 1

Heb net voor mijn vrouw een zafira gekocht uit 2007 , dus ik zou evt een sedan kunnen rijden.

Duswil graag eens op zoek naar een mooie nette omega die bijtellingsvriendelijk is ,en miss kan ik hier of met behulp van een mooi vinden waar ik een aantal jaren mee kan rijden.

Tips zijn uiterraard welkom en evt dingen waar ik bij aanschaf vooral op moet letten
 

yoyo

The UK brothers
Hartelijk welkom hier op het OOP Richard.
Ik heb niet veel verstand over hetgeen je hier vraagt, maar ik weet zeker
dat er hier iemand is die daar een goed antwoord op heeft.
Succes.
 
welkom, aangezien ik in belgië woon begrijp ik geen bal van wat je allemaal verwacht van die bijtelling! maar succes!
 
Voor diegene die er (nog )niet mee op de hoogte zijn. Als je auto vd zaak rijd in nederland moet je daar belasting over betalen uit je prive inkomen. Normaal gesproken is dat 25% vd cataloguswaarde die bij je inkomen word opgeteld! En daarover moet inkomstenbelasting af dragen. Dit noemen we bijtelling(bijgeteld bij je inkomene) Nu heb je zuininge auto,s waarover je maar 20 of zelfs 14% betaald moet worden. Maar nu heb je ook een youngtimer regeling ,zijn auto,s ouder dan 15 jr n daar betaal je 35% over de DAGWAARDE .
 

tonboy

Verbannen
rvweel zei:
Voor diegene die er (nog )niet mee op de hoogte zijn. Als je auto vd zaak rijd in nederland moet je daar belasting over betalen uit je prive inkomen. Normaal gesproken is dat 25% vd cataloguswaarde die bij je inkomen word opgeteld! En daarover moet inkomstenbelasting af dragen. Dit noemen we bijtelling(bijgeteld bij je inkomene) Nu heb je zuininge auto,s waarover je maar 20 of zelfs 14% betaald moet worden. Maar nu heb je ook een youngtimer regeling ,zijn auto,s ouder dan 15 jr n daar betaal je 35% over de DAGWAARDE .

Met andere woorden, jij bent op zoek naar een Omega uit 1999 of ouder. Daar is best wel veel keuze in. Maar zoals je zal ontdekken hier op het forum, zijn veel Omega's in hun laatste jaren slecht onderhouden. Vooral rubbers van de voorwielophanging zijn een kwaaltje bij de Omega. En zo zijn er nog wel wat zaken die aandacht zullen verdienen na de aankoop. Nu heb je 1 groot voordeel bij de Opel Omega, of eigenlijk 2. Berry uit het hoge Noorden (Mildam, vlak tegen Heerenveen aan) sloopt bij elke maand wel Omega's en heeft veel 2de hands delen op voorraad. En op Ebay/Internet zijn veel, heel veel nieuwe onderdelen tegen een habbekrats te koop. Zo koop je daar twee nieuwe draagarmen inclusief rubbers en nieuwe fuseekogel al voor pakweg € 80 inclusief verzending. Sommigen hier hebben liever originele delen, maar volgens anderen volstaan deze imitatie delen prima. Ook remmen, lagers, motordelen en andere slijtdelen zijn zo eenvoudig en op goedkope wijze te verkrijgen. Als je een beetje handig bent sleutel je dit soort delen er makkelijk in. En dan is er ook nog Ralph. Deze man heeft zijn eigen bedrijfje R&R, en werkt vanuit Amsterdam. Doet veel werk voor de leden, die het zelf niet aandurven of opzien tegen de werkzaamheden. Doordat hij dagelijks sleutelt aan Omega's kan hij zo'n job ook snel doen, en in combinatie met zijn relatief lage uurloon, hoeft jou eventuele reparaties niet de kop te kosten.
Qua aanschafkosten lopen prijzen soms ver uiteen. Ik heb zelf mijn Omega uit 1998 aangeschaft voor € 600, en heb in het afgelopen jaar pakweg € 1500 aan reparatiekosten gehad om hem rijdende te houden (dat is inclusief volledige motorrevisie welke ik zelf heb uitgevoerd). Maar je ziet van dit bouwjaar ook voor € 2000. Of die echter zoveel beter zijn betwijfel ik. Bij oudere motoren spreekt niet alleen de kilometerstand mee, maar ook de veroudering van de afdichtingrubbers, zoals klepsteelhoedjes en keerringen. Ook vervuiling van de motor (door verwaarloosd onderhoud en kleine ritjes) kan een rol spelen in het olieverbruik. Simpel op te lossen zaken maar toch, een punt van aandacht.
Succes met je zoektocht.
 
Ik kan evt een 99er overnemen van een opel dealer met opel onderhouds historie met 115dkm

Hij ziet er netjes uit op foto , ga er zaterdag even naar kijken.


Wat zijn de punten waar ik op moet letten.

Mvg
 

tonboy

Verbannen
rvweel zei:
Ik kan evt een 99er overnemen van een opel dealer met opel onderhouds historie met 115dkm

Hij ziet er netjes uit op foto , ga er zaterdag even naar kijken.


Wat zijn de punten waar ik op moet letten.

Mvg

Welke motor ligt daar in ? Hand of automaat ? Station of sedan ?
 
Het is een MV6 met automaat een sedan ( motor 3,0 V6 ? )

Mvg
Richard<br /><br />-- 01 sep 2014 13:57 --<br /><br />het is een MV6 (een 3.0 v6 ?) , Sedan ,automaat
 
en dat noem jij dan goedkope bijtelling? ook eens nagedacht over de rest van de kosten? 8)

ik dacht dat je voor een 2.0i ofzoiets ging gaan!

maar goed, veel succes met het bezichtigen van de MV6! heb er zelf een paar, zalige wagen!

groetjes
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
lowflyer zei:
en dat noem jij dan goedkope bijtelling? ook eens nagedacht over de rest van de kosten? 8)

ik dacht dat je voor een 2.0i ofzoiets ging gaan!

maar goed, veel succes met het bezichtigen van de MV6! heb er zelf een paar, zalige wagen!

groetjes

Zo'n discussie ook weleens gehad met iemand die graag elke 4 jaar een auto uit de categorie A3/A4/Passat kocht van een jaar of 2 - 3 jong. Hij vond het maar onbegrijpelijk zo'n dure Omega, en dan ook nog eentje met 6 cilinders.
Heb hem zijn afschrijving laten terugrekenen en daarna mijn meerkosten (toen nog dealerprijzen, was voordat ik er zelf wat aan deed) qua onderhoud ertegenover gezet. Ik lach nog steeds.

In dit geval zit daar dus nog een flink voordeel bij i.v.m. de veel lagere bijtelling over de dagwaarde.

Als je goed filtert bij het zoeken naar een geschikte Omega en je bent zelf ook nog een beetje handig, is het allemaal niet zo spannend. En gezien de betrouwbaarheid van de hedendaagse auto's ga ik niet geloven dat wij meer onderhoudsinterventies moeten plegen.
 
B-Buster zei:
...
Heb hem zijn afschrijving laten terugrekenen en daarna mijn meerkosten (toen nog dealerprijzen, was voordat ik er zelf wat aan deed) qua onderhoud ertegenover gezet. Ik lach nog steeds...
Dat is om de een of andere reden voor sommige mensen ontzettend lastig te begrijpen idd. Maar dan wel met trots hun zuinige nieuwe komen showen... Voor dat geld kun je 5 jaar Omega rijden... _/-\o_
 
ik wou heus niet discussiëren ik snap gewoon geen bal van heel dat bijtelling en wegenbelasting en .... hier in belgië is het 'vrij simpel' 1x per jaar wegentax en 1x per jaar verzekering en klaar met de kosten.
 
welkom op het forum en hoop dat je zowel zakelijk als privé met een mooie mv6 op pad bent.

Qua extra kosten laat je niks wijsmaken. Heb voor me pa een rekensom gemaakt heeft een 2.6 uit 2001 en deze is wel dealer onderhouden maar wat mishandeld door de vorige eigenaar waardoor de koppelingsplaten en de klepseals hun beste tijd gehad hebben, revisie van beide kost € 3000,00 koop je een jonge auto ben je dat aan afschrijving per jaar kwijt.
 
toch ongeveer vorige week had ik geluk zat ie bij 99€ al vol 8) en dan te bedenken dat ik er enkel in het weekend mee rijd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan