Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Gewone 2.8 V6 Turbo geschrapt voor Insignia

Vega

Medewerker
Administrator
De laatste tijd is er veel veranderd voor het Opel Insignia-gamma. Het betekent het einde voor de gewone 2.8 V6 Turbo 4x4 met 260 pk.
De versie met handbak was al eerder geschrapt. In zijn laatste dagen was deze Insignia met dikke V6 er alleen nog maar met automaat. Door de komst van de OPC (2.8 V6 Turbo met 325 pk) met automatische transmissie is de gewone V6 Turbo echter overbodig geworden. Wie geen OPC wil maar toch veel vermogen wenst kan gaan voor de 2.0 Turbo 4x4. Die is er ook met automatische transmissie. De 220 pk sterke viercilinder is 0,8 seconden minder vlot op de 0-100-sprint en hij loopt 11 km/h minder hard maar is een stuk minder dorstig dan de 2.8 V6 Turbo 4x4 met automaat.

m1dyw6ebuhun_600.jpg


Bron Autoweek
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat verschil valt nog wel terug te winnen met chippen van zo'n 2.0 turbo. Daar schijn je ook nog leuke resultaten mee te kunnen boeken.
 
Past die "2.8 V6 Turbo met 325 pk" ook in een Omega? In dat geval...

Of heeft meneer Vega misschien Insignia plannen ;)

Groet,

Walter
 
IK had het al in de 'wandelgangen' gehoord.. enige tijd terug.. nu dus echt gebeurd !

Die 2.0 4x4 is écht ontzettend snel ! (ik heb ermee gereden) dat red ik niet met mijn MV6 bij lange na niet, tevens is dat 4x4 systeem echt goed ! en totaal niet te vergelijken met het 4x4 systeem destijds op de Calibra/Vectra A ! het word tevens zo verdeelt dat het soms ook (in de bochten) meer vermogen naar je achterwielen stuurt, zodat je dus gecontroleerd door ESP kan uitbreken/driften d:)b (ook uit schakelbaar :9~ ) en dat merk je ook ! vervolgens is het net als of je weer weg getrokken word op rails.

Ik vind de Insignia ook echt goed in elkaar steken, gewoon weer een degelijke auto, geen rammeltjes of kraakjes niks, ook met de deur dichttrekken, hoor je een doffe klap, en dat komt erg solide over, waar ik de GTS van mijn Pa echt op veel punten vind afdoen tegen over de Omega is de Insignia veel beter ! veel degelijker, en kwalitatief hoogstaander.

Hoe de 4 cyl zich houd op lange termijn.. geen idee, al heb ik meer vertrouwen in een 2.0L T dan een 1.4L T met absurd veel pk's ! en dan doel ik over een langere periode.
Feit is wel, het zal nooit klinken zoals een 6cyl.. maar wat Jacco al zegt, met een chip of enige andere tuning zeker een auto van te maken met monsterlijke cijfers !!


Ik zou 'm ook zeker wel willen rijden !! zeker met het Premium Infinity Audio systeem en dat exclusieve Leder pakket wat nu leverbaar is :9~ :9~





2ufaus5.jpg


2yl5njo.jpg


29encjl.jpg


2naiss9.jpg
















Groet,

Sjors
 
Mooie brochure is dat Sjors, die heb kreeg ik een tijdje terug van de dealer ook in m'n handen gedrukt.. :s

B-Buster zei:
Het heeft niet eens RWD. Belachelijk.

Is 4x4 dus wel degelijk aandrijving op de achterwielen. :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Oh ja, dat zeker. Maar het gedrag van RWD en 4WD is toch heel anders.

No doubt dat je met zo'n 4WD Insignia veel lol kan beleven, maar zolang ik kan kiezen ga ik voor RWD. :)
 
Ja dat zal idd wel anders zijn ja.
Ik denk dat het jouw nog 200% mee zal vallen zo'n Insignia, en dat het verschil bijzonder groot is ten opzichte van een Omega (in positive zin).

Vergeet niet dat het basis concept van een Omega B er een is van meer dan 17 jaar geleden.
Kwa looks is zo'n Omega natuurlijk niet te evenaren, helemaal eens, maar rij eigenschappen.. tja...
Daar zullen de meningen over uiteen (blijven) lopen !
En begrijp me niet verkeerd, en Omega rijd fantastisch, absoluut..
 
B-Buster zei:
Oh ja, dat zeker. Maar het gedrag van RWD en 4WD is toch heel anders.

No doubt dat je met zo'n 4WD Insignia veel lol kan beleven, maar zolang ik kan kiezen ga ik voor RWD. :)

Juist doordat de insignia over een ELSD (electronic limited slip diff.) beschikt ga je er weinig van merken dat je in een 4x4 rijd. Juist door het ELSD is het nogsteeds mogelijk om te driften. De insignia schijnt zelfs zeer gemakkelijk gecontroleerde drifts te kunnen maken. Ook onderstuur is hierdoor uit den boze.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Een geavanceerder onderstel wilt natuurlijk niet zeggen dat ik er blijer van wordt. Ik hoef niet zo gecontroleerd mogelijk dwars door een bocht. Ik vind het gevoel van RWD gewoon super, en reken maar dat ik dat wel zou missen bij een 4WD. Die zal vast andere positieve eigenschappen hebben, maar toch. Daarom zal ik ook geen Insignia gaan rijden als ik met de Omega's klaar ben.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het uiterlijk is idd dik in orde. :Y

Een mooie Irmscher grille erin zou wel mijn voorkeur hebben ipv die plak 'chroom'.
 
Jeroen zei:
Mooie brochure is dat Sjors, die heb kreeg ik een tijdje terug van de dealer ook in m'n handen gedrukt.. :s


Idd een fantastische brochure !!

Deze trouwens ook O+





21khykl.jpg







Jeroen zei:
Ja dat zal idd wel anders zijn ja.
Ik denk dat het jouw nog 200% mee zal vallen zo'n Insignia, en dat het verschil bijzonder groot is ten opzichte van een Omega (in positive zin).

Vergeet niet dat het basis concept van een Omega B er een is van meer dan 17 jaar geleden.
Kwa looks is zo'n Omega natuurlijk niet te evenaren, helemaal eens, maar rij eigenschappen.. tja...
Daar zullen de meningen over uiteen (blijven) lopen !
En begrijp me niet verkeerd, en Omega rijd fantastisch, absoluut..


Dat vermoed ik ook wel, Je moet er maar eens in gaan rijden, heb nu best vaak in gereden, maar kan wel blijven vertellen hoe kei goed die wagen rijd ! maar dat moet je zelf maar eens ervaren, en dan doel ik niet jouw de woorden te ontlokken "ik geloof best dat i goed rijd'' maar ervaar dat zelf eens in een Insignia ! en dan minimaal met een 2.0T (omdat je nu ook power gewend bent) ;)


Ben het echt eens met je uitspraak, Ik kan nog zo positief over een BMW gaan praten, bang dat ik daar naar overstap zullen er weinig zijn, zoveel Opel bloed als ik heb *O* anders hadden wij onderstaand wagenpark niet gehad *;




2r6zns2.jpg



Dus ik durf best objectief te zijn ! Zo stil, kraakvrij en degelijk is een Insignia, sowieso véél beter als de Vectra C !
Het is een feit dat het Concept van de Omega nu (erg) verouderd is.. echter is dat nog niet echt.. of zelfs nog niet te merken ! ik rij in ontelbaar veel verschillende auto's door mijn werk, o.a. auto's die best kwa klasse met een Omega te vergelijken zijn (5 series, E klasses, Passat CC, Suberb, Lexus enz..) en iedere keer als ik dan in mijn Omega stap naar huis (waar ik mij serieus elke keer weer op verheug !) vind ik dat het weinig of zelfs niet afdoet !


Als ze tegen mij zouden zeggen je kan je MV6 inruilen op bovenstaand Insignia OPC.. dan zou ik dat echt wel doen !!! (liefst spaar ik, en koop ik 'm erbij ahum 80K..) zodat ik m'n eigenlijk best wel unieke MV6 kan weg zetten.. of misschien een leuke lease deal sluiten met mn werkgever 7(8)7








Niels zei:
Sorry :$ , maar ik vinden de looks geweldig!

opel-insignia-opc.jpg


Gelukkig verschillen smaken nogal! _/-\o_

Groet,

Niels


Sorry, ik ook hoor !! *;

Wat een wagen is het, ik heb er nu 2x een achter mij gehad(OPC), de 2e keer was mn broer erbij, het moment dat i in de spiegels aankomt.. WAUW ! echt imposant ! heb wel even meegedaan.. maar dat leg je dus echt wel af _O- niet zo gek ook.. met z'n 2en de bocht door, ik voelde mn banden grijpen naar grip ( ik reed toen op 18'Irmschers met 245 breed) daar zie je dan ook de prestaties in de praktijk van het elec diff i.c.m.het 4x4 systeem op de Insignia.. ach zal wel bij dromen blijven :s






Groet,

Sjors
 
Sjors-V6 zei:
Dat vermoed ik ook wel, Je moet er maar eens in gaan rijden, heb nu best vaak in gereden, maar kan wel blijven vertellen hoe kei goed die wagen rijd ! maar dat moet je zelf maar eens ervaren, en dan doel ik niet jouw de woorden te ontlokken "ik geloof best dat i goed rijd'' maar ervaar dat zelf eens in een Insignia ! en dan minimaal met een 2.0T (omdat je nu ook power gewend bent) ;)

Ben het echt eens met je uitspraak, Ik kan nog zo positief over een BMW gaan praten, bang dat ik daar naar overstap zullen er weinig zijn, zoveel Opel bloed als ik heb *O* anders hadden wij onderstaand wagenpark niet gehad *;

2r6zns2.jpg


Dus ik durf best objectief te zijn ! Zo stil, kraakvrij en degelijk is een Insignia, sowieso véél beter als de Vectra C !
Het is een feit dat het Concept van de Omega nu (erg) verouderd is.. echter is dat nog niet echt.. of zelfs nog niet te merken ! ik rij in ontelbaar veel verschillende auto's door mijn werk, o.a. auto's die best kwa klasse met een Omega te vergelijken zijn (5 series, E klasses, Passat CC, Suberb, Lexus enz..) en iedere keer als ik dan in mijn Omega stap naar huis (waar ik mij serieus elke keer weer op verheug !) vind ik dat het weinig of zelfs niet afdoet !


Als ze tegen mij zouden zeggen je kan je MV6 inruilen op bovenstaand Insignia OPC.. dan zou ik dat echt wel doen !!! (liefst spaar ik, en koop ik 'm erbij ahum 80K..) zodat ik m'n eigenlijk best wel unieke MV6 kan weg zetten.. of misschien een leuke lease deal sluiten met mn werkgever 7(8)7

Inderdaad ook een mooie brochure van de Insigna OPC Sjors ! Heb ik ook :9~
Ja, denk dat er verder weinig aan toe te voegen valt aan wat je zegt Sjors.. Oud(er) concept of niet, het is ook de liefde (en meer dan dat) natuurlijk.
Het is ook helemaal niet erg dat het concept niet meer van vandaag is. De Omega heeft iig iets wat veel modellen van diversen merken vandaag de dag niet meer hebben, en dat is houdbaarheid. Ik verbaas me hoe snel fabrikanten (in kluis Opel) met facelifts en compleet nieuwe modellen op de proppen komen. Het lijk elkaar steeds sneller op te volgen.

Sjors-V6 zei:
Wat een wagen is het, ik heb er nu 2x een achter mij gehad(OPC), de 2e keer was mn broer erbij, het moment dat i in de spiegels aankomt.. WAUW ! echt imposant ! heb wel even meegedaan.. maar dat leg je dus echt wel af niet zo gek ook.. met z'n 2en de bocht door, ik voelde mn banden grijpen naar grip ( ik reed toen op 18'Irmschers met 245 breed) daar zie je dan ook de prestaties in de praktijk van het elec diff i.c.m.het 4x4 systeem op de Insignia.. ach zal wel bij dromen blijven

Durf te dromen ! Het is juist goed als je iets te dromen hebt. Het zou niet goed zijn als je dat niet zou hebben..
Daarbij, jaren geleden, toen je met je vader de showroom van de Opel dealer instapte, en letterlijk bij en met de MV6 brochure wegdroomde...

.... en zie wat je nu hebt. :s

Ik had bijna 15 jaar geleden hetzelfde.. Welliswaar ander Opel model, en baalde ervan, en snapte niet dat ze bij Opel niet deeden wat ze bij VW met de vr6 wel deden in die klasse.. Ooit moest het er van komen dacht en droomde ik, de gsi('s) kwam(en) er uiteindelijk wel, de top of de range moest er ondanks dat nog is komen, dus de woord bij de daad gevoegd, en niet van de 1 op andere dag, maar daar ging uiteindelijk, tijd, tijd, sparen, geduld, sparen, en nog is tijd en sparen overheen, maar het punt is, dat je daardoor, - net zoals jij ook - met elke meter die je rijd geniet en ervan bewust bent, en zaken als wat 'kwaaltjes' en leeftijd en 'oudere' technologie je haar daardoor in zekere mate wel vergeeft...

groetjes,
Jeroen.

(p.s. Getuige je bijzonder fraaie collectie big Opelsl ! Nee, dat jij een Opelliefhebber bent zou een regelrecht understatement zijn Sjors _O- )
 
Bovenaan