De laatste tijd is er veel veranderd voor het Opel Insignia-gamma. Het betekent het einde voor de gewone 2.8 V6 Turbo 4x4 met 260 pk.
De versie met handbak was al eerder geschrapt. In zijn laatste dagen was deze Insignia met dikke V6 er alleen nog maar met automaat. Door de komst van de OPC (2.8 V6 Turbo met 325 pk) met automatische transmissie is de gewone V6 Turbo echter overbodig geworden. Wie geen OPC wil maar toch veel vermogen wenst kan gaan voor de 2.0 Turbo 4x4. Die is er ook met automatische transmissie. De 220 pk sterke viercilinder is 0,8 seconden minder vlot op de 0-100-sprint en hij loopt 11 km/h minder hard maar is een stuk minder dorstig dan de 2.8 V6 Turbo 4x4 met automaat.
Bron Autoweek
De versie met handbak was al eerder geschrapt. In zijn laatste dagen was deze Insignia met dikke V6 er alleen nog maar met automaat. Door de komst van de OPC (2.8 V6 Turbo met 325 pk) met automatische transmissie is de gewone V6 Turbo echter overbodig geworden. Wie geen OPC wil maar toch veel vermogen wenst kan gaan voor de 2.0 Turbo 4x4. Die is er ook met automatische transmissie. De 220 pk sterke viercilinder is 0,8 seconden minder vlot op de 0-100-sprint en hij loopt 11 km/h minder hard maar is een stuk minder dorstig dan de 2.8 V6 Turbo 4x4 met automaat.
Bron Autoweek