Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Gewone 2.8 V6 Turbo geschrapt voor Insignia

yoyo

The UK brothers
Deze is ook mooi toch?

11gr829.jpg
 

Xedrah

Donateur 2024
Erg mooie wagens die Insignia's. In standaarduitvoeringen vrij saai, maar dat is met alle autos zo. Dikke wielen en alles in kleur... mmm nice!
 
Dat is zo ja. Met wieldoppen vind ik 'm ook niet bijster bijzonder. Maar toch vind ik ook dat je 'm echt met hebben met de Bi-xenon AFL verlichting, en een mooie WW voorruit erin. Helaas zie je de Insignia's toch meer met de normale standaard verlichting, dan met Xenon. (zelfde geldt voor de nieuwe Astra, de Astra J, welke ook een schitterende auto is !! *; )
 
Nieuws: Opel Insignia OPC nu ook met zestrapsautomaat

Op zoek naar een gespierde Opel Insignia maar liever niet schakelen? Opel levert de Insignia OPC nu ook met zestrapsautomaat! De sportief uitgedoste en 325 pk sterke middenklasser met vierwielaandrijving is er dan vanaf 70.895 euro.
Opel levert de Insignia OPC met automaat in alle carrosserievarianten, dus de vier- en vijfdeurs maar ook als Sports Tourer. De zestrapsautomaat is verbonden met het FlexRide-chassis dat de schokdemping, stuureigenschappen en gasrespons aanpast met een druk op de knop. De rijprestaties, het verbruik en de emissies van de nieuwe transmissie liggen nagenoeg op hetzelfde niveau als bij de handgeschakelde versie.







newsitem_5496_23415.jpg









De Insignia OPC met automatische transmissie legt de sprint van 0 tot 100 km/u af in 6,3 (sedan) tot 6,6 (Sports Tourer) seconden en de topsnelheid werd voor alle versies begrensd op 250 km/u. Het gemiddelde verbruik en de CO2-emissies bedragen met de nieuwe versnellingsbak 10,7 l/100 km en 251 g/km voor de vier- en vijfdeursvarianten en 11,0 l/100 en 259 g/km voor de Sports Tourer.

De prijzen voor de nieuwe automatische versie beginnen bij 70.895 euro voor de vierdeurs sedan, 71.295 euro voor de vijfdeurs hatchback en 72.595 euro voor de Sports Tourer.

Bron: Autovandaag.nl






Groetss,

Sjors
 
Vega zei:
HEBBEN sofort *; :Y


Mja vind het ook echt super vet !! en ben echt een automaat fan !! echter lijkt mij dan schakelen in zo'n auto ook wel heel gaaf !! aan de andere kant een S AMG is ook een automaat O-) die kost dan wel het dubbele.. maar in mijn ogen ongeveer dezelfde klasse (een asso motorisering in een 'gewone' boven middenklasser)

En op de lange termijn ook een automaat. tevens denk ik dat deze best een sportief karakter kan hebben en helemaal ontwikkeld is voor deze motor ! dus dat zal best super rijden.


Groetss,

Sjors
 
Niels zei:
Sorry :$ , maar ik vinden de looks geweldig!

opel-insignia-opc.jpg


Gelukkig verschillen smaken nogal! _/-\o_

Groet,

Niels
Ik heb vorig jaar met de insignia opc gereden op de nurburgring toen ik daar was met de opc-club en wat een fantastische auto is dat
mijn vrouw weet nu al dat als onze zafira op is er een insignia opc komt. De omega gaat nooit weg.
Jürgen
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die wordt al even niet meer geproduceerd.

Ik dacht daar ook meteen aan, maar zag toen dat die in 2009 al eruit is gehaald.
 
B-Buster zei:
Die wordt al even niet meer geproduceerd.

Ik dacht daar ook meteen aan, maar zag toen dat die in 2009 al eruit is gehaald.


O, oké dat wist ik niet 8)7 zonde ;w

Blijft alleen de Movano over denk ik, duurdere uitvoering is ook leverbaar met RWD :?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De Omega was de meest recente.

Dan moet je terug in de tijd... Senator, Monza, Commodore, enz enz enz.
 
insignia is een mooie bak maar feit blijft dat het geen echte opvolger is van de Omega en ook weer niet van de vectra, en de mensen die zich altijd een grootte opel nieuw konden kopen stappen nu niet in een insignia of voorheen een signum. Dus word het toch tijd dat ze bij opel weer de ballen krijgen en een echte opvolger neerzetten tegenover alle a6 bmw 5 of merc e, ze kunnen het al is het maar met hybride aandrijving als ze groen willen zijn, en mety meerdere v6sen
 

Vega

Medewerker
Administrator
Opel Insignia OPC Unlimited werpt ketenen af

m1gy35aboje1_600.jpg


Een heerlijk dikke auto, die Insignia OPC. Alleen jammer van die snelheidsbegrenzer… Opel steekt nu de helpende hand toe met de Opel Insignia OPC Unlimited.

De naam zegt het al: de Opel Insignia OPC Unlimited is een versie zonder snelheidsbegrenzer. Tot nu toe was het bij 250 km/h uit met de pret, maar de Unlimited knalt door naar 270 km/h. Dat geldt overigens voor de sedan met handbak, bij de andere versies ligt dit iets lager.
De Opel Insignia OPC ‘Unlimited’ onderscheidt zich door een blauw Brembo-logo en een nieuw ontworpen snelheidsmeter en toerenteller. De snelste auto uit het Opel-gamma is in alle carrosserievarianten leverbaar met een handgeschakelde of automatische zesversnellingsbak
Op de hogere topsnelheid na zijn de prestaties van deze nieuwe ‘Unlimited’-versie identiek aan die van de modellen met snelheidsbegrenzer. De Opels Insignia OPC leggen de sprint van 0 tot 100 km/u af in 6,0 tot 6,6 seconden, afhankelijk van de carrosserievariant en de transmissie. Het gecombineerde brandstofverbruik en de CO2-emissies gaan van 10,6 l/100 km en 249 g/km tot 11,0 l/100 km en 259 g/km.
Het ‘Unlimited’-pakket omvat tevens een OPC-circuittraining op het testcircuit van Opel in Dudenhofen. Daar leren eigenaren, onder leiding van Opel-merkambassadeur Joachim Winkelhock en instructeurs met race-ervaring, hoe ze het potentieel van hun auto in alle veiligheid en vertrouwen kunnen benutten.

Bron: Autoweek Opel Insignia OPC Unlimited werpt ketenen af
 
Vet zeg !! ook in die kleur ! van het weekend op de Auto RAI met o.a. Niels in de nieuwe Insignia OPC met Automaat gezeten én schakel flippers *O* zoals i daar stond met nog wat extra's stond de prijs ook erg dicht op de 80mile O-)
 
Bovenaan