Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hallo allemaal !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hierbij stel ik mezelf even voor.
Ik ben Jeroen, geboren op 23 februari 1980.
Woonachtend in de regio Rotterdam, en ben zelfstandig ondernemer.
Momenteel geen vrouw/vriendin, en geen kinderen.

Ben ook lid op het Opel Forum, en heb ook een account op Opel Omega Forum. Echter bij beide onder nick-name Jerremy.
Auto's is zeker een grote hobby van me, en met name Opel. Uiteraard ook andere merken ! BMW kan ik bijvoorbeeld ook erg waarderen over het algemeen, en zo
zijn er nog meer merken welke leuke modellen in het gamma hebben, of hebben gehad.
Ben zelf ook echt Opel man in die zin, dat ik het liefst was begonnen op me 18e met een Opel, maar dat ging toen financieel helaas ff niet.
Ben er niet van huis uit mee opgegroeid, me vader heeft altijd Saab gereden, soms een Lancia maar rijd nu ook tevreden ze 3e Opel :) (Zafira A2 1.816V automaat, Elegance)
Waar het vandaan komt, weet ik niet.. Eigenlijk een beetje me broer, omdat hij destijds toen ik autorijles had een Astra F van de zaak kreeg, en ik dat wel een mooie auto vond. Zat altijd te neuzen in autobladen, en was helemaal weg van de Astra FGSI, en de Omega MV6.. Vooral die laatste lag toen, en vele jaren daarna ver buiten bereik.
Sinds July 2008 is er wel eentje, echter geen MV6, maar een X30XE Sport, Handgeschakeld (wilde graag handgeschakeld, en dat is dan weer juist zeer 'hard-to-get' icm. een X30XE blijkt.. :S ) De Omega is een bijzonder fijn rijdende auto, maar vereist wel op veel punten de nodige aandacht, én Euro's.
Mijn wagen is nagnoeg helemaal overgespoten ook toen ik d'r kocht in July 2008, en heeft zeer recentelijk een bijzonder grote beurt gehad bij de dealer..
De Omega rijd m.i. het lekkerst, en komt het beste tot z'n recht op de snelweg. Weinig tot geen auto's die daarbij in de buurt komen !! (tenminste, de personen auto's die ik zelf ooit is heb gereden, of in mee gereden heb)..

De Omega heeft nu 128.XXX gedraaid, en is nieuw ooit geleverd door Opel Dealer Roveco, Hoogvliet (tegenwoordig P.A. Van der Kooij)
Hieronder wat foto's. Niet de meest recente, dateren van zomer 2009. Inmiddels zitten er keurige, nette heldere koplampen in, en rondom nieuwe Michelins Premacies HP.










Motorruimte was toen ik 'm net had. Dus niet gepoetst. :$ Ziet er nu gelukkig 10x beter uit !


Mijn andere grote liefde, welke wat overeenkomsten heeft met een Omega, en wel wat onder de kap zit, een Y32SE aan de basis.
(inlaat, uitlaat, draadboom, en ECU, carter, klepdeksels, ontstekkingssyteem, versnellingsbak zijn niet die orgineel behoren tot de Y32SE maar van een C25XE [Vectra A / Calibra] ) Overigens had deze Y32SE zijn weg moeten vinden naar een Cadillac (CTS ?) afgaande op het schildje op het inlaat.. Echter Technisch geheel gelijk aan de
Y32SE die in de Omega B2 is geleverd.

Heb de motor nieuw gekocht in krat, dus met nul kilometer en inloop olie erin. Bj motor 2002, laatste type met distri riem die 90.000 / 6 jr. mag blijven zitten;

Maart 2008 toen ik 'm net had..




Nieuw uit de doos... :P


Wel distrieriem vervangen, motor is van 2002, dus heeft 6 jaar zo gestaan.. Ondanks nul km. deed de riem dus zoals verwacht wat kraken toen we met 'n baco aan de polie ietsjes ronddraaide.. listig, dus vervangen.


En hier zit ze in... een ruime 15.000 km. weg inmiddels.



















Alvast een primeurtje voor jullie exclusief ;)
Dit voorjaar/zomer gaat mijn Astraatje nog meer delen met een Omega, deze velgen komen erop. *O* sneak-preview....


Verder nog een Opel Vivaro 2.5 CDTI L1H1, handgeschakeld. (bedrijfsauto)
 
jeroen van harte welkom op het forum. mooie omega nog steeds, en de astra blijft een mooi project met de v6 erin.en een bedrijfs wagen in stijl. _/-\o_ gr,martijn
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ha Jeroen. Leuk je hier ook te zien. :)

Damn zeg, dat is gewoon een blok geweest dat bedoeld was voor een Catera? Gaaf! :D

Je Sport, ik vind het een prachtige Omega. Staat er bijzonder netjes bij, maarja wat wil je met al die aandacht. Vrij apart inderdaad in Nederland, een handgeschakelde versie. In Duitsland kom je ze wat meer tegen. Net zo goed als dat de MV6'en met stoffen bekleding daar vaak langskomen.

Groet,
Jacco
 
Hallo Jeroen,

Welkom op het forum. Leuke voorstelling met een verrassing naarmate je verder naar beneden scrollt. Gaaf hoor een Astra met zo'n - nieuw - blok (en ook netjes op kenteken). En hoe rijdt dat nu?

Ergens in het oosten van het land is een bedrijf begonnen met de inbouw van zo'n blok en daarnaast ombouw naar achterwielaandrijving klikkerdeklik. Ik heb overigens geen idee of ze dit ook tot een goed einde gaan brengen.

Ik zou het bijna vergeten :) . Mooie Omega! Inderdaad bijzonder; een 6 cilinder met handbak. Mooie kleur ook.

Veel plezier met de Omega en de Astra en veilige kilometers gewenst.

Groet,

Walter
 
Martijn, thanks ! Jah, is een superfijne bus echt. Ben er erg blij mee !

Jacco, dank ! ja idd. de Omega heeft aardig wat aandacht gehad. Het overspuiten was eigenlijk meer omdat helaas dit exemplaar had van roest op de bekende plekken. -O- Op alle 4 de portieren onder de rubbers vandaan. Tja, als je dan toch 4 portieren gaat spuiten. De aangrenzende wielschermen hadden toch ook putje, butsjes, krasjes, ja en dan word je kritiesch. Motorkap ook maar dan.. bumpers.. Ja, wilde graag een handgeschakelde.. Was ff zoeken, en lang naar gezocht, en wilde ook graag een Sport. Ja en die waren niet dik gezaaid, dus dan maar die met wat roest gekocht, en aangepakt. De 3.2 is idd ook in de Catera geleverd ja, je hebt gelijk ! Alleen gezien die uitlaat spruitstukken twijfel ik of deze wel voor een Omega / Catera bedoeld was. Bedoel de mijne zien er anders uit, en lopen ook anders.

Jack, thanks ! Ja, Peter en Sjors hadden me erop gewezen.. Mooi opgezet trouwens hier ! Frisse, moderne lay out !

Walter, bedankt! Ja rijd fantastisch, vermogen genoeg, echt geen gebrek aan. Eigenlijk wat te veel voor op de voorwielen. In bochten en bij wat gladder weer is het een kwestie van 'temmen' eerder haha. :+ Vooral het koppel is fantastisch. Ben niet helemaal onbekend met een V6 in een Astra, want die is destijds (in 2006/2007) door Niels Boer idd gebouwd (dhz, waar jij naar linkte). Was toen de 2e in NL met een V6 in Astra op kenteken. (ben nu voorzover ik wel weet de eerste met een V6 op kenteken, met werkende airconditioning)
Niels is idd de eerste hier in NL die het (bedrijfsmatig) ombouwt en op kenteken zet. Echter in Duitsland, Engeland zijn ze daar al veel langer mee bezig, ook in Corsa's A/B, etc.. Maar goed, dat maakt het niet minder leuk. Die zwarte Astra met die Vectra B SE1 wielen, die op de foto's staan van het Duitse forum waar je naar linkt, dat was mijn Astra. Niels had toen destijds er een C25XE ingebouwd. Later heb ik daar zelf deze Y32SE in gehangen, versnellingsbak nog een keer gewisseld van F28 6bak naar F25 5 bak, en van lichte vliegwiel terug naar orgineel. Aan die zwarte Astra (carrosserie) zat te veel werk (roestschade) en de had eens schade gehad vooraan, en het grootste nadeel was dat er niks op zat aan optie's, en interieur was niet zo heel netjes meer. Die heb ik uiteindelijk verkocht na motor en nog wat aanbouwdelen uit te hebben gebouwd. Ben toen gaan zoeken, en na iets meer dan een jaar gezocht te hebben uiteindelijk vorig voorjaar in Duitsland deze full options Astra F GSI gevonden.
De eerste eigenaar heeft destijds alle optie's in de optielijst aangekruist, behalve leder en hoofdsteunen achter (die hoofdsteunen bouw ik zelf wel in).
Dus alle leuke dingen zitten erop; van airco, fabrieks alarm en stoelverwarming, tot electr. schuifkanteldak en koplampsproeiers.. Uiteraard nog een hoop te doen, als CC inbouwen, variabele interval, Omega B zonnekleppen met make up verlichting, zelfdimmende binnenspiegels, etc. nog een hoop op het progamma !

De ombouw heb ik nu zelf met paar goede vrienden gedaan, mede vanuit oogpunt kosten, en om het zelf te doen, ben je er meer bij betrokken, weet je precies wat er gebeurd en hoe het zit, gewoon meer bij betrokken. Bedoel ik woon ver af van Vriezenveen, en dat is en blijft gewoon lastig. Wilde het toch gewoon graag zelf doen, en mee maken en vooral ervaren. Flinke klus, en nog steeds een prijzige hobby, maar wat je ervoor krijgt is (in mijn opinie) ontbetaalbaar gewoon. In zo'n Astra is het zo enorm puur die V6. Mede ook door zaken als geen hydrolische koppeling bijvoorbeeld, ophanging en onderstel zijn natuurijk niet die van het caliber Omega, of Vectra C, het is veel 'directer' in de zin dat je motor meer voelt en hoort. Uiteraar heeft dit ook bepaalde keerzijdes waar je bedacht op moet zijn. Als voorbeeld; naarmate je rit wat langer is, of wat meer inspanning van motor vraagt, kan je in de winter de kachel wel ietsjes lager draaien, de warmte van de bank naar schutbord gericht straalt je tegemoet letterlijk. Die voel je. Je zit dichterbij de motor. Vooral in de zomer merk je dat. Nadeel is dat je dynamo ook aan die kant zit, en je dus er echt voor moet zorgen dat de apparte dynamo koeler (destijds alleen geleverd op de Vectra A en Calibra) ook daadwerkelijk werkt. Bij me vorige Astra dus ook door schade en schande wijsgeworden, die dynamo waren de lagers dus van verbrand, omdat dat systeem er niet opzat }:) En ja je blijft altijd wel bezig hoor. Het blijft een motor die er eigenlijk niet in hoort ! Vooral om het airco gedeelte werkend te krijgen heeft veel hoofdbrekens opgeleverd ! Maar het werkt. :)

En ben nog niet klaar ! heb nog genoeg plannen en zaken op progamma staan voor 2010, en verder !
 
Hey Jeroen,

ook van mijn kant uit een warm welkom.
Ik zie dat jij, net als David, ook zo'n pk-hobby hebt... ik begin het gevoel te krijgen dat ik wat mis :D
Mooi project die V6 in een Astra. Dat is, volgens mij, wel iets om bang van te worden als je die loslaat met dit weer :o

Mooie Omega overigens. Zie je betrekkelijk weinig; V6-schakel.
Persoonlijk wilde ik juist naar een automaat, maar iedere gek heeft zo zijn gebrek... bij deze is bekend welke dat bij jou is _O-

Groets,
Ruud
 
Hé Jeroen !

Leuk dat je je aangemeld hebt ! Super gaaf dat je nu je Twin Spokes eronder hebt, staat keivet !! :9~ zeker onder een Sport !




Al vind ik de B1 Sport velgen ook écht super ! dat is nu mijn winter set geworden, mijn droom is nog eens originele Cadillac Catera Sport velgen in Chroom over te laten komen uit the States *;


dan moet het dit idee worden:



97_cadillac_catera-2.jpg







Tijd vliegt ! dit was alweer een tijde terug:



2ev88ci.jpg








En de keer bij Vega in zijn privé parkeer garage :)







14ne0yv.jpg






Jeroen ik hoop je gauw weer eens te zien, misschien kom ik wel weer met Niels eens bij je langs, om ook je nieuwe Astra in het echt te bewonderen, ken alleen de oude !


Groetjes,

Sjors
 

Vega

Medewerker
Administrator
Sjors-V6 zei:
Tijd vliegt ! dit was alweer een tijde terug:

En de keer bij Vega in zijn privé parkeer garage :)

14ne0yv.jpg


Groetjes,

Sjors

Sjors, inderdaad tijd vliegt.
Is van bijna een jaar geleden, toen was het ook al zo koud.
 
Danny, dank! Mooi te horen dat het rollo nog steeds goed functioneerd ! Top. :)

Ruud, mijn warme dank ! Haha, ja idd, zag dat David een leuke Corsa A heeft.
Enuh, weet niet of je wat mist hoor zo.. Het is leuk, maar denk dat je juist wat overhoudt... Euro's op de 1e plaats, een fatsoenlijk sociaal leven, schone kleding en geen hardnekkige zwarte randen onder de nagels, en tijd voor vrouw en kinderen O-) (die heb ik dan niet nog, scheelt wellicht ook).

Ja, om heel eerlijk te zijn rij ik momenteel met dit gladde weer niet met de Astra. Heb er momenteel geen winterbanden voor, en het is gewoon link, daar waar de Omega bij een bepaalde hoeveelheid gas geven niet slipt, doet de Astra dat wel, en dat gaat echt heel makkelijk. Dus behoorlijk verradelijk ! Maar inmiddels ben ik er wel op bedacht. En dan is het geheel nog niets eens optimaal afgestemd. Voor heb mooi moet de ECU nog aangepast worden (fine tunen) en heb ik nog wat andere plannetjes. Want die 160kW komt er nu niet uit denk ik en dat is voor het grootste deel toe te schrijven aan de uitlaat. Diameter wat te klein. :/

En de Omega, ja was ik zelf juist echt naar opzoek. Fijn zelf in de olie roeren en de tandwielen verzetten
Haha, ja idd weet je nu gelijk m'n gebrek, of ik jouw luie kant.. :z

Sjors, Bedankt man.. Leuk je hier ook te treffen, maar ja dat kan natuurlijk niet missen he. Een forum over de Opel Omega zonder Sjors, is eigenlijk geen forum.. ;)
Jaah, ik ben ook wel blij met m'n Twin spokes ! hoewelijk eigenlijk vind dat de wagen wel iets mag zakken voor het mooie. Maar is geen must. Ja, de 16" sport wielen zijn ook zeker zeer fraai. En juist voor een standaard af fabriek geleverd wiel een mooie velg ! Heb ze nog gewoon liggen, en denk volgend jaar wellicht daar een set winterbanden op leggen. Wel zo veilig. Momenteel rijd ik met de Omega ook niet zo heel veel. Een reden daarvan is dat er geen winterbanden op zitten. Niet dat ik gelijk brokken zou maken omdat er geen winterbanden op zitten, maar op me bestelbus zitten ze wel (die had ik vorig seizoen al) en denk, van ja, daar zitten ze op, dus kan beter daar mee rijden. Waarom zou ik dat (extra) risico nemen. Daarbij, weer ff sparen ook. In tussen tijd ook weer wat div. kosten gehad voor div.

Die Catera velgen trouwens, dat zijn de velgen die hier bij ons in Europa als sport/MV6 velgen worden verkocht toch ? teminste voor de MV6 optioneel zonder meerprijs af fabriek te leveren destijds dacht ik, correct me if I'm wrong. Echter deze Catera velgen zijn daar een verchroomde versie van. Wel apart en zeker onderscheidend. Ben wel benieuwd hoe dat staat onder een Omega. Trouwens typisch Amerikaans, verchroomde velgen zo standaard af fabriek, of als fabrieks orgineel aan te bieden, maar wel leuk !
Het ziet er idd wel dik uit !
Ja die foto's was idd begin dit jaar eind voorjaar/begin zomer. Was leuk toen en mooi weer !
En inderdaad die foto's bij Peter is zoals Peter ook zegt bijna Jaar terug en toen was het ook zo koud..
Sterker nog, volgens mij was het toen nog kouder dan nu..

Ja, de tijd vliegt ! Me Omega is straks eind Januari al weer 11 jaar..
Moeten zeker weer is afspreken.. Bijv. als straks weer wat mooier/beter is (voorjaar). Kan ook jouw kant uitkomen, of jij mijn kant, is om het even.. leuk i.i.g. !! :Y
Ja of wellicht is een mini-meet, etc. Maar zowiezo wel is een grotere meeting. Had ik me zo toch al is voorgenomen te doen. Daarbij vind ik dat momenteel me Omega het wel aankan nu tussen al schoonheids geweld, want er zitten hier een mooie en goed verzorgde Omega's !! Vond bij mij bijv. erg jammer dat de koplampen zo dof waren, maar nu zittn er mooie heldere in, nieuwe banden rondom, gewoon netjes staat ze erbij !

Groetjes,
Jeroen.
 

yoyo

The UK brothers
Hoi Jeroen,

Allemachtig dat ziet er allemaal gaaf uit man.
Ik ben hier nu een tijdje op het forum en begin toch steeds meer naar een V6 te kijken.

Ik had destijds puur bewust voor een 4 pitter gekozen met de achterliggende gedachten (als je hier wat aan kwijt raak kost het minder an aan een v6) dus dat heb ik dus ook gelijk moeten doen toen hij uit de garantie was (koppakking).

Maar goed het rijdt toch wel lekker hoor, maar ik durf (als het wat mooier weer wordt) niet meer naar eoa meeting te komen, want al die bolides van jullie staan daar te glimmen en zien er volgens mij smetteloos uit.

Die van mij dus niet (hier en daar wat steenslag ) maar goed, iedereen kan zijn bolide opknappen naar gelang zijn/haar budget niet?
Dat wil niet zeggen dat ik best wel loop te kwijlen als ik bepaalde dingen ziet die ook mijn Omega zouden kunnen opwaarderen.

Spreek je nog wel eens.

gr,Aart
 
Jeroen zei:
knip

Die zwarte Astra met die Vectra B SE1 wielen, die op de foto's staan van het Duitse forum waar je naar linkt, dat was mijn Astra. Niels had toen destijds er een C25XE ingebouwd.
Ha ha, dit is wel erg toevallig.

Ik zou je Astra wel eens in het echt willen zien en meemaken. Weet je trouwens hoe het met die ombouw naar achterwielaandrijving door DHZ is afgelopen. Na augustus 2004 werd het hieromtrent op dat duitse forum wel erg stil. Het lijkt mij ook wel erg ambitieus overigens.

Groet,

Walter
 
Hoi Aart, dank je wel ! Nou ik kan zeker inkomenin wat je zegt. En het is ook zo hoor. Bepaalde V6-en (ongeacht in welk Opel model ze zitten) hebben wel wat nukken, sensor- en afdichtings gevoelig etc. Weet wel zeker dat een Omega met een 4 cilinder operationeel goedkoper is dan een 6 cilinder.
Denk ook de restwaarde momenteel.. Zeker in deze tijden van 'groen' en alles 'eco' en verantwoord, doet een V6 het niet best.

Heb onlangs een beurt bij de dealer uit laten voeren.. de factuur was werkelijk astronomisch. Nou was er ook wel heeel veel aan gedaan hoor !
Enuh trouwens, mijn omega heeft ook nog steeds punten van aanpak hoor. Het cardan achter lekt/zweet iets, maar ja dat schijnen ze wel vaker te doen.. En glimmen doet de mijne momenteel ook niet ! Helaas kan ik me auto niet overdekt parkeren, en staat ze altijd buiten, en dat maakt denk ook wel verschil hoor. Als je 'm gaat wassen merk je pas hoe groot ze is. Groot. Aan je avatar te zien heb je een mooi Omega ook !
B2, mooie kleur !!


Walter, ja dat is idd wel toevallig ja. Me wagen heeft er dan ook best lang gestaan, en ben aantal keren heen en weer gereden en zo.
Wellicht is met een toekomstige meeting dat ik me Astra is me wil nemen. Geen probleem !
Die ombouw naar RWD staat naar dat ik weet nu helemaal stil. Heb Niels er heeel lang niet meer over gehoord. Hij zal denk druk zijn, en zich meer focussen op werkzaamheden welke omzet genereren voor ze bedrijf. Kan me dat best voorstellen.

Ja, uiteraard zo'n project op eigen kosten doen is een ambitieus iets.. Denk dat 'ie toch tegen een aantal punten aan gaat lopen met zaken als stuurhuis, en dashboard en kachel / verwarmings zaken achter het dashboard. Tenminste, voor een normale straat auto dan. Tenzij het een circuit wagen wordt maakt het kachel verhaal denk niet zoveel uit. Uiteraard zal het best haalbaar zijn, maar als je het echt keurig netjes, strak op de weg hebt, ben je heel veel uren verder, en denk 10 duizende euro's.. Is dat het je waard, is dan de tweede vraag. Ik zelf ga er voorlopig niet aan beginnen ! Heb wel tegen Niels destijds gezegd dat mocht t 'm lukken, en t.z.t. ik t me kan veroorloven het zeker ook best zou willen.

grtz. Jeroen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Jeroen zei:
Ja, om heel eerlijk te zijn rij ik momenteel met dit gladde weer niet met de Astra. Heb er momenteel geen winterbanden voor, en het is gewoon link, daar waar de Omega bij een bepaalde hoeveelheid gas geven niet slipt, doet de Astra dat wel, en dat gaat echt heel makkelijk. Dus behoorlijk verradelijk ! Maar inmiddels ben ik er wel op bedacht. En dan is het geheel nog niets eens optimaal afgestemd. Voor heb mooi moet de ECU nog aangepast worden (fine tunen) en heb ik nog wat andere plannetjes. Want die 160kW komt er nu niet uit denk ik en dat is voor het grootste deel toe te schrijven aan de uitlaat. Diameter wat te klein. :/

Zo'n 'funauto' is ook niet echt voor de winter, groot gelijk dat je hem nu laat staan. Daarbij kan ik me goed voorstellen dat al dat vermogen op de voorwielen niet de beste combinatie is als het glad is.

En de Omega, ja was ik zelf juist echt naar opzoek. Fijn zelf in de olie roeren en de tandwielen verzetten
Haha, ja idd weet je nu gelijk m'n gebrek, of ik jouw luie kant.. :z

Schakelen is ook gewoon leuk. Ik mag dat zelf graag doen. Aan de andere kant ben ik enorm blij met m'n automaat in de B2, past ook wel bij het relaxte karakter van de V6 vind ik. Daarbij sta ik vaak genoeg in de file om hem te kunnen waarderen (zodra ik er mee mag rijden *O* )

Jaah, ik ben ook wel blij met m'n Twin spokes ! hoewelijk eigenlijk vind dat de wagen wel iets mag zakken voor het mooie. Maar is geen must. Ja, de 16" sport wielen zijn ook zeker zeer fraai. En juist voor een standaard af fabriek geleverd wiel een mooie velg ! Heb ze nog gewoon liggen, en denk volgend jaar wellicht daar een set winterbanden op leggen. Wel zo veilig. Momenteel rijd ik met de Omega ook niet zo heel veel. Een reden daarvan is dat er geen winterbanden op zitten. Niet dat ik gelijk brokken zou maken omdat er geen winterbanden op zitten, maar op me bestelbus zitten ze wel (die had ik vorig seizoen al) en denk, van ja, daar zitten ze op, dus kan beter daar mee rijden. Waarom zou ik dat (extra) risico nemen. Daarbij, weer ff sparen ook. In tussen tijd ook weer wat div. kosten gehad voor div.

B1 Sport wielen blijven prachtig, passen erg goed bij de Omega. Winterbanden eromheen lijkt me een goed plan. Mijn 16" Onyx wielen (her)gebruik ik nu ook als winterset met bijbehorend winterrubber. Echt een succes, dat rijdt zoveel beter dan met zomerbanden. d:)b

Die Catera velgen trouwens, dat zijn de velgen die hier bij ons in Europa als sport/MV6 velgen worden verkocht toch ? teminste voor de MV6 optioneel zonder meerprijs af fabriek te leveren destijds dacht ik, correct me if I'm wrong. Echter deze Catera velgen zijn daar een verchroomde versie van. Wel apart en zeker onderscheidend. Ben wel benieuwd hoe dat staat onder een Omega. Trouwens typisch Amerikaans, verchroomde velgen zo standaard af fabriek, of als fabrieks orgineel aan te bieden, maar wel leuk !

Jep, dat zijn de verchroomde Sport wielen. Ze hebben ze ook nog als MV6 wielen in het chroom, maar die zijn volgens mij vrij zeldzaam. Meestal zie je de Sport velg in het chroom. Onder de juiste lakkleur vind ik het prachtig. Sjors z'n lakzwarte MV6 bijvoorbeeld kan dat echt goed hebben, maar bij mijn donkergroene lijkt het me weer geen succes. Mja, gevalletje smaak natuurlijk. :)

Moeten zeker weer is afspreken.. Bijv. als straks weer wat mooier/beter is (voorjaar). Kan ook jouw kant uitkomen, of jij mijn kant, is om het even.. leuk i.i.g. !! :Y
Ja of wellicht is een mini-meet, etc.

Er zijn best wat leden die uit de omgeving daar komen, dus wellicht is het een leuk plan daar binnenkort eens een kleine wintermeeting te houden? :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
yoyo zei:
Ik ben hier nu een tijdje op het forum en begin toch steeds meer naar een V6 te kijken.

Ik had destijds puur bewust voor een 4 pitter gekozen met de achterliggende gedachten (als je hier wat aan kwijt raak kost het minder an aan een v6) dus dat heb ik dus ook gelijk moeten doen toen hij uit de garantie was (koppakking).

Tja, onderhoud aan een 4 cilinder kan ook behoorlijk duur zijn. Ik had tenminste geen moeite daar geld aan kwijt te raken. :+

Maar goed het rijdt toch wel lekker hoor, maar ik durf (als het wat mooier weer wordt) niet meer naar eoa meeting te komen, want al die bolides van jullie staan daar te glimmen en zien er volgens mij smetteloos uit.

Die van mij dus niet (hier en daar wat steenslag ) maar goed, iedereen kan zijn bolide opknappen naar gelang zijn/haar budget niet?

Aart, foei !

Jij hebt een hele mooie B2, niets mis met een 2.2.. dat rijdt gewoon prima ! Kom maar een keer naast mijn Onyx (ook 'maar' een 2.0) staan, dan valt jou steenslag zeker weten mee. Op foto's is het niet zo moeilijk om alles er goed uit te laten zien. ;) Ik win het van iedereen v.w.b. de steenslag, that's for sure.

Dus bij de volgende meeting ben je er gewoon gezellig bij. Als ie niet hard genoeg glimt dan hebben wij wat te doen. O-)

Enne, niet verder vertellen hoor, maar zelfs die van Sjors heeft wel wat imperfecties.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Jeroen zei:
Denk ook de restwaarde momenteel.. Zeker in deze tijden van 'groen' en alles 'eco' en verantwoord, doet een V6 het niet best.
De restwaarde van elke Omega is helaas om van te janken. Tenzij er Lotus in de naam voorkomt. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan