Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hallo allemaal !

Status
Niet open voor verdere reacties.
B-Buster zei:
Jeroen zei:
Denk ook de restwaarde momenteel.. Zeker in deze tijden van 'groen' en alles 'eco' en verantwoord, doet een V6 het niet best.
De restwaarde van elke Omega is helaas om van te janken. Tenzij er Lotus in de naam voorkomt. :P

Dan ga ik gauw een sticker kopen :w

gr

Danny
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wordt wel een vreemd tafreel bij jou. Vauxhall.. lotus.. opel... make a choise lol :P
 
Jacco, ja klopt. Rijd er nauwelijks mee nu in deze vooral gladde en pekel rijke wegen. Af en toe wel, als de temperatuur het beetje toelaat, niet glad is, weg schoon enzo, ff een wat langere rit, airco aan, blijft het allemaal een beetje 'gesmeerd' en vind het ook gewoon leuk er ff in te rijden. Voel me dan weer ff fijn om er in te rijden/gereden te hebben. Bezorgt me gewoon plezier ! :) En daar hoef ik echt niet voor te trappen ofzo hoor, of bij ieder stoplicht iets wat snel is er gelijk uit te moeten rijden. Die aandrang heb ik totaal niet, ik kan gewoon genieten door me gewoon aan de verkeersregels te houden. Daarbij, houdt liever me spulletjes heel, en wil er zo lang mogelijk plezier van hebben. Ja dat doorslippen van de wielen is en combinatie van aantal factoren denk. De auto zelf is natuurlijk niet al te zwaar bijelkaar, ondanks dat er toch een aardige as last voor is.


Mbt tot een automaat, ja absoluut, in de file is het echt relaxed. En ook wel in het gewone verkeer hoor.
Maar heb zelf hiervoor nog een Vectra B2 station X25XE gehad met automaat. Viel me wat tegen om eerlijk te zijn. Dat is een van de hoofdreden geweest bij de Omega niet voor een automaat te kiezen. Aan de andere kant, de de X30XE maakt een serieus verschil wel ten aanzien van de X25XE denk. Maar in de Vectra vond ik vooral de prestaties zo nu en dan toch wel wat tegen vallen. Bij nader in zien had het aan specifiek deze motor kunnen liggen, dat daar toch niet helemaal die 125kW aan de krukas meer uitkwam die er uit hoorde te komen.
Feit blijft dat een automaten bak wel wat meer extra wrijving veroorzaakt (en dus een iets hoger brandstof verbruik) ten opzichte van een manuele schakelbak.

Maaar, feit is wel, dat een automaat icm met de V6, of zowiezo de grootte van de Omega en het comfort, het limousine gevoel vergroot en daar een duit bij in het zakje doet..

Die verchroomde Sport wielen is idd een kwesite van smaak, maar moet eerlijk zeggen dat ik ze wel gaaf vind ! Maar daarbij is inderdaad de carrosserie kleur wel essentieel idd.
Onder een witte omega omega MV6 bijvoorbeeld zou wel stoer zijn. O-) (Misschien een beetje tegen het 'foute' aan, maar ja enerzijds, "Weiss ist heiss" volgens de Duitsers. Overigens, witte Omega's zie je trouwens zelden ook, evenals in uni-rood)

Jacco, er zijn idd wel wat mensen hier bij mij in de regio met een Omega idd. Ook wel die ik al wel ken en al vaker gezien heb, als Peter (Vega) en Danny.

Ja, wellicht kunnen we wel is een 'winter(mini)meet' houden. Maar misschien wel iets kort dag?
Weet niet wat jullie normaal aanhouden als termijn omzulke meets te arrangeren. Zowiezo had ik al wel het voornemen om dit jaar (zomer) naar een Omega meeting te komen..

Groet, Jeroen
 
Niels zei:
Hé Jeroen,

Ook namens mij welkom!! (ben er zelf net 8)7 )

Je nieuwe Astra ziet er super uit zeg _/-\o_

Hé Niels ! Dank je wel.
Ja Astra is mooi geworden idd. Ben er ook super blij mee :Y

grtz, Jeroen.
 
B-Buster zei:
Jeroen zei:
Denk ook de restwaarde momenteel.. Zeker in deze tijden van 'groen' en alles 'eco' en verantwoord, doet een V6 het niet best.
De restwaarde van elke Omega is helaas om van te janken. Tenzij er Lotus in de naam voorkomt. :P

Ja dat is zo. Maar toch ook wel motor afhankelijk denk.
Bijv. Diesels en viercilinders (evt. met gas) zijn beduidend meer waard of liggen beter in de markt dan V6-en.
Met name B2's ook. Maar ja, dat is logisch zijn echt de modellen van laatste generatie, en hebben de reputatie wat vrijer te zijn van wat kwalen als roest waar de B1 toch wel weer wat meer last van had..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan