Beste vrienden, Omega rijders,
Wat in het begin een leuke grap moest zijn, is heel anders uitgepakt, een aantal leden weten hiervan, ik noem geen namen
Om het maar direct even duidelijk te maken, ik had geen Catera gekocht.. hoe kunnen jullie dat ook denken ! ik kan toch mijn MV6 niet weg doen, een Omega van mijn dromen, waar ik als kind van droomde.. Die wilde ik later hebben ! nee die zou ik nooit weg doen voor zo'n 'Amerikaanse' rammelbak *even wat schuld proberen af te schuiven modus*
Ik heb er lang mee in mijn hoofd rondgelopen, want ik vind een Catera gewoon erg vet, en het is gewoon iets héél unieks in Europa, ze zijn hier gewoon nooit geleverd en het is ook geen populaire auto om te importeren... ik had na lang wikken en wegen besloten mijn MV6 om te bouwen naar een Catera, soms moet je gewoon iets ondernemen om er daadwerkelijk achter te komen of het wel het geen is wat je wilt, ik wilde mijn MV6 absoluut niet weg doen, dat ik geen enkel moment in mij opgekomen.. een Catera erbij (er staat er momenteel een te koop in Duitsland ) een Catera 2000 (B2 en B1 die codering kennen ze niet) maar nog zo'n dure auto erbij vind ik het gewoon niet waard, dat heb ik er niet voor over, en ik kan ze ook niet beiden tegelijk rijden, kun je zeggen 'maar je hebt toch ook nog een Senator én een Corsa ?' ja dat klopt, maar de Senator is betaald en kost verder geen wegenbelasting en mijn Corsa'tja die paar tientjes.. maar een 2e Omega erbij in de zin van een Catera die ook 1765KG weegt.. dat vind ik te gek.
Anyway, ik had dus besloten mijn MV6 om te bouwen naar een Catera, en ook zo goed mogelijk ! tot in kleine details, ik heb mij dus ook behoorlijk in die auto verdiept en ben er ook achtergekomen dat er véél meer anders is als dat sommige denken, het is niet alleen wat bumpers en een andere tellers/ECC. onderhuids in de elektronica ook grotendeels heel anders, tevens is de Catera voorzien van een BCM (Body Control Module) iets wat de Omega nooit gekend heeft, die BCM regelt alles, op die manier zijn er ook leuke dingen mogelijk, zoals als je 20 sec of langer je ruitenwissers aan hebt, gaat je verlichting branden ! of je deuren gaan dicht bij het in D zetten van je automaat, en weer open bij het inschakelen van P, de Cadillac's eigen Twilight is ook een vet systeem, dat zijn grappige dingen die een Omega niet kent
Ik had al heel wat bij elkaar gekocht het meeste komt uit Amerika, van Bumpers, achterklep met verlichting, teller unit, diverse stickers, diverse elektronica aanpassingen enz.. maar gaandeweg begon ik toch een beetje te twijfelen of dit het nou wel was voor mij.. ergens had ik zoiets van, ik ben nu gewoon mijn mooie Originele B1 MV6 te ruïneren ! ik die zo van origineel hou ! dat twijfelen heeft langer geduurd dan menigten weten vermoed ik.. Nadat een weekendje Niels, werd ik de volgende dag wakker en wist ik dat dit het niet was zo.. ik wilde m'n MV6 terug ! dus ik heb ze weer terug gebouwd naar een Omega ! ja dat voelde goed, en dit is de juiste beslissing Colin je hebt dus net mijn MV6 weer gespot in de Originele staat (op de velgen na) maar die had ik al eerder, en die kennen jullie ook al. ik heb zo in totaal 5 maanden rond gereden..
Het idee was, ik wilde in stilte mijn MV6 ombouwen, en eenmaal klaar een topic'je maken met iets in de trand van: 'Ik ben van mijn geloof gestapt en heb geen geen Opel Omega meer' toch zijn er dingen uitgelekt, Ruud heeft eens een foto van zijn nieuwe achterlicht gepost en daar was mijn Opel Catera op te zien.. zie dit niet als verwijt aan jou Ruud ! Jacco heeft het een en ander opgevangen en mij geholpen.. gegeven moment was er geen houden meer aan en van het ene verzinsel kwam het volgende, ik had zoiets van nou als het straks klaar is wil ik wel eens weten of er iemand op een meeting zien kan dat het geen echte is ! want echt ik was heel ver gegaan ! en dan had ik uiteraard achteraf wel verkondigt dat het om een regelrechte replica ging
Het koste mij echter erg veel moeite om jullie zeker op de meeting maar verhalen te vertellen, met name Colin.. sorry kerel je hebt mijn MV6 net een week weer terug in originele staat gespot !
De eerst volgende meeting ben ik er weer met mijn bolide bij !! dat beloof ik ! kan niet wachten
Wel wil ik jullie even wat foto's openbaren zoals m'n MV6 eruit gezien heeft:
Hoop dat jullie het mij kunnen vergeven ! zal het nooit meer doen wel wil ik nog even kwijt, dat als ik weer kriebels krijg ik een echte importeer uit the US, die auto's kosten daar geen drol en het naar NL laten komen is ook niet echt zo spannend.
Groetjes,
Sjors
Wat in het begin een leuke grap moest zijn, is heel anders uitgepakt, een aantal leden weten hiervan, ik noem geen namen
Om het maar direct even duidelijk te maken, ik had geen Catera gekocht.. hoe kunnen jullie dat ook denken ! ik kan toch mijn MV6 niet weg doen, een Omega van mijn dromen, waar ik als kind van droomde.. Die wilde ik later hebben ! nee die zou ik nooit weg doen voor zo'n 'Amerikaanse' rammelbak *even wat schuld proberen af te schuiven modus*
Ik heb er lang mee in mijn hoofd rondgelopen, want ik vind een Catera gewoon erg vet, en het is gewoon iets héél unieks in Europa, ze zijn hier gewoon nooit geleverd en het is ook geen populaire auto om te importeren... ik had na lang wikken en wegen besloten mijn MV6 om te bouwen naar een Catera, soms moet je gewoon iets ondernemen om er daadwerkelijk achter te komen of het wel het geen is wat je wilt, ik wilde mijn MV6 absoluut niet weg doen, dat ik geen enkel moment in mij opgekomen.. een Catera erbij (er staat er momenteel een te koop in Duitsland ) een Catera 2000 (B2 en B1 die codering kennen ze niet) maar nog zo'n dure auto erbij vind ik het gewoon niet waard, dat heb ik er niet voor over, en ik kan ze ook niet beiden tegelijk rijden, kun je zeggen 'maar je hebt toch ook nog een Senator én een Corsa ?' ja dat klopt, maar de Senator is betaald en kost verder geen wegenbelasting en mijn Corsa'tja die paar tientjes.. maar een 2e Omega erbij in de zin van een Catera die ook 1765KG weegt.. dat vind ik te gek.
Anyway, ik had dus besloten mijn MV6 om te bouwen naar een Catera, en ook zo goed mogelijk ! tot in kleine details, ik heb mij dus ook behoorlijk in die auto verdiept en ben er ook achtergekomen dat er véél meer anders is als dat sommige denken, het is niet alleen wat bumpers en een andere tellers/ECC. onderhuids in de elektronica ook grotendeels heel anders, tevens is de Catera voorzien van een BCM (Body Control Module) iets wat de Omega nooit gekend heeft, die BCM regelt alles, op die manier zijn er ook leuke dingen mogelijk, zoals als je 20 sec of langer je ruitenwissers aan hebt, gaat je verlichting branden ! of je deuren gaan dicht bij het in D zetten van je automaat, en weer open bij het inschakelen van P, de Cadillac's eigen Twilight is ook een vet systeem, dat zijn grappige dingen die een Omega niet kent
Ik had al heel wat bij elkaar gekocht het meeste komt uit Amerika, van Bumpers, achterklep met verlichting, teller unit, diverse stickers, diverse elektronica aanpassingen enz.. maar gaandeweg begon ik toch een beetje te twijfelen of dit het nou wel was voor mij.. ergens had ik zoiets van, ik ben nu gewoon mijn mooie Originele B1 MV6 te ruïneren ! ik die zo van origineel hou ! dat twijfelen heeft langer geduurd dan menigten weten vermoed ik.. Nadat een weekendje Niels, werd ik de volgende dag wakker en wist ik dat dit het niet was zo.. ik wilde m'n MV6 terug ! dus ik heb ze weer terug gebouwd naar een Omega ! ja dat voelde goed, en dit is de juiste beslissing Colin je hebt dus net mijn MV6 weer gespot in de Originele staat (op de velgen na) maar die had ik al eerder, en die kennen jullie ook al. ik heb zo in totaal 5 maanden rond gereden..
Het idee was, ik wilde in stilte mijn MV6 ombouwen, en eenmaal klaar een topic'je maken met iets in de trand van: 'Ik ben van mijn geloof gestapt en heb geen geen Opel Omega meer' toch zijn er dingen uitgelekt, Ruud heeft eens een foto van zijn nieuwe achterlicht gepost en daar was mijn Opel Catera op te zien.. zie dit niet als verwijt aan jou Ruud ! Jacco heeft het een en ander opgevangen en mij geholpen.. gegeven moment was er geen houden meer aan en van het ene verzinsel kwam het volgende, ik had zoiets van nou als het straks klaar is wil ik wel eens weten of er iemand op een meeting zien kan dat het geen echte is ! want echt ik was heel ver gegaan ! en dan had ik uiteraard achteraf wel verkondigt dat het om een regelrechte replica ging
Het koste mij echter erg veel moeite om jullie zeker op de meeting maar verhalen te vertellen, met name Colin.. sorry kerel je hebt mijn MV6 net een week weer terug in originele staat gespot !
De eerst volgende meeting ben ik er weer met mijn bolide bij !! dat beloof ik ! kan niet wachten
Wel wil ik jullie even wat foto's openbaren zoals m'n MV6 eruit gezien heeft:
Hoop dat jullie het mij kunnen vergeven ! zal het nooit meer doen wel wil ik nog even kwijt, dat als ik weer kriebels krijg ik een echte importeer uit the US, die auto's kosten daar geen drol en het naar NL laten komen is ook niet echt zo spannend.
Groetjes,
Sjors