Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hele vette rectificatie !

Beste vrienden, Omega rijders,

Wat in het begin een leuke grap moest zijn, is heel anders uitgepakt, een aantal leden weten hiervan, ik noem geen namen ;)
Om het maar direct even duidelijk te maken, ik had geen Catera gekocht.. hoe kunnen jullie dat ook denken ! ik kan toch mijn MV6 niet weg doen, een Omega van mijn dromen, waar ik als kind van droomde.. Die wilde ik later hebben ! nee die zou ik nooit weg doen voor zo'n 'Amerikaanse' rammelbak _O- *even wat schuld proberen af te schuiven modus*

Ik heb er lang mee in mijn hoofd rondgelopen, want ik vind een Catera gewoon erg vet, en het is gewoon iets héél unieks in Europa, ze zijn hier gewoon nooit geleverd en het is ook geen populaire auto om te importeren... ik had na lang wikken en wegen besloten mijn MV6 om te bouwen naar een Catera, soms moet je gewoon iets ondernemen om er daadwerkelijk achter te komen of het wel het geen is wat je wilt, ik wilde mijn MV6 absoluut niet weg doen, dat ik geen enkel moment in mij opgekomen.. een Catera erbij (er staat er momenteel een te koop in Duitsland ) een Catera 2000 (B2 en B1 die codering kennen ze niet) maar nog zo'n dure auto erbij vind ik het gewoon niet waard, dat heb ik er niet voor over, en ik kan ze ook niet beiden tegelijk rijden, kun je zeggen 'maar je hebt toch ook nog een Senator én een Corsa ?' ja dat klopt, maar de Senator is betaald en kost verder geen wegenbelasting en mijn Corsa'tja die paar tientjes.. maar een 2e Omega erbij in de zin van een Catera die ook 1765KG weegt.. dat vind ik te gek.

Anyway, ik had dus besloten mijn MV6 om te bouwen naar een Catera, en ook zo goed mogelijk ! tot in kleine details, ik heb mij dus ook behoorlijk in die auto verdiept en ben er ook achtergekomen dat er véél meer anders is als dat sommige denken, het is niet alleen wat bumpers en een andere tellers/ECC. onderhuids in de elektronica ook grotendeels heel anders, tevens is de Catera voorzien van een BCM (Body Control Module) iets wat de Omega nooit gekend heeft, die BCM regelt alles, op die manier zijn er ook leuke dingen mogelijk, zoals als je 20 sec of langer je ruitenwissers aan hebt, gaat je verlichting branden ! of je deuren gaan dicht bij het in D zetten van je automaat, en weer open bij het inschakelen van P, de Cadillac's eigen Twilight is ook een vet systeem, dat zijn grappige dingen die een Omega niet kent :)

Ik had al heel wat bij elkaar gekocht het meeste komt uit Amerika, van Bumpers, achterklep met verlichting, teller unit, diverse stickers, diverse elektronica aanpassingen enz.. maar gaandeweg begon ik toch een beetje te twijfelen of dit het nou wel was voor mij.. ergens had ik zoiets van, ik ben nu gewoon mijn mooie Originele B1 MV6 te ruïneren ! ik die zo van origineel hou ! dat twijfelen heeft langer geduurd dan menigten weten vermoed ik.. Nadat een weekendje Niels, werd ik de volgende dag wakker en wist ik dat dit het niet was zo.. ik wilde m'n MV6 terug ! dus ik heb ze weer terug gebouwd naar een Omega ! ja dat voelde goed, en dit is de juiste beslissing :*) Colin je hebt dus net mijn MV6 weer gespot in de Originele staat (op de velgen na) maar die had ik al eerder, en die kennen jullie ook al. ik heb zo in totaal 5 maanden rond gereden..


Het idee was, ik wilde in stilte mijn MV6 ombouwen, en eenmaal klaar een topic'je maken met iets in de trand van: 'Ik ben van mijn geloof gestapt en heb geen geen Opel Omega meer' _O- toch zijn er dingen uitgelekt, Ruud heeft eens een foto van zijn nieuwe achterlicht gepost en daar was mijn Opel Catera op te zien.. zie dit niet als verwijt aan jou Ruud ! Jacco heeft het een en ander opgevangen en mij geholpen.. gegeven moment was er geen houden meer aan en van het ene verzinsel kwam het volgende, ik had zoiets van nou als het straks klaar is wil ik wel eens weten of er iemand op een meeting zien kan dat het geen echte is ! want echt ik was heel ver gegaan ! en dan had ik uiteraard achteraf wel verkondigt dat het om een regelrechte replica ging 8)7

Het koste mij echter erg veel moeite om jullie zeker op de meeting maar verhalen te vertellen, met name Colin.. sorry kerel :h je hebt mijn MV6 net een week weer terug in originele staat gespot !

De eerst volgende meeting ben ik er weer met mijn bolide bij !! dat beloof ik ! kan niet wachten *O*


Wel wil ik jullie even wat foto's openbaren zoals m'n MV6 eruit gezien heeft:







dggkmf.jpg


29mam3m.jpg


2rcyjxs.jpg


2ldin95.jpg


6gvo5s.jpg


335e5ok.jpg


htxjwo.jpg


2uix835.jpg


2i89oo9.jpg


11lok7p.jpg





Hoop dat jullie het mij kunnen vergeven ! zal het nooit meer doen :X wel wil ik nog even kwijt, dat als ik weer kriebels krijg ik een echte importeer uit the US, die auto's kosten daar geen drol en het naar NL laten komen is ook niet echt zo spannend.



Groetjes,
Sjors
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Welkom terug in de Omega (MV6) wereld kerel. ;)

Sjors-V6 zei:
Om het maar direct even duidelijk te maken, ik had geen Catera gekocht.. hoe kunnen jullie dat ook denken ! ik kan toch mijn MV6 niet weg doen, een Omega van mijn dromen, waar ik als kind van droomde.. Die wilde ik later hebben ! nee die zou ik nooit weg doen voor zo'n 'Amerikaanse' rammelbak _O- *even wat schuld proberen af te schuiven modus*

Je had het eens in je hoofd moeten halen. Dan had ik hem daadwerkelijk van je overgenomen, al was het maar om je later de gelegenheid te geven hem terug te kopen als je spijt kreeg. Wat vanzelf zou gebeuren. Zoiets doe je niet. 7(8)7

Ik had al heel wat bij elkaar gekocht het meeste komt uit Amerika, van Bumpers, achterklep met verlichting, teller unit, diverse stickers, diverse elektronica aanpassingen enz.. maar gaandeweg begon ik toch een beetje te twijfelen of dit het nou wel was voor mij.. ergens had ik zoiets van, ik ben nu gewoon mijn mooie Originele B1 MV6 te ruïneren ! ik die zo van origineel hou ! dat twijfelen heeft langer geduurd dan menigten weten vermoed ik.. Nadat een weekendje Niels, werd ik de volgende dag wakker en wist ik dat dit het niet was zo.. ik wilde m'n MV6 terug ! dus ik heb ze weer terug gebouwd naar een Omega ! ja dat voelde goed, en dit is de juiste beslissing :*) Colin je hebt dus net mijn MV6 weer gespot in de Originele staat (op de velgen na) maar die had ik al eerder, en die kennen jullie ook al. ik heb zo in totaal 5 maanden rond gereden..

Hoe cool ik die ombouw ook vond, ik ben toch blij dat het weer een MV6 is zoals Opel hem bedoeld heeft. Die Catera heeft erg gave elementen, maar dit is het ook voor mij toch wel. Zowiezo, het idee dat die auto omgebouwd ging worden vond ik in het begin helemaal niets. Maar dat wist je al. :P

Soms moet je eens wat proberen om erachter te komen dat wat je had eigenlijk heel erg goed was en niet beter wordt van je wilde plannen. Dan is het mooi als je je gehobby weer redelijk simpel terug kan draaien.

Het idee was, ik wilde in stilte mijn MV6 ombouwen, en eenmaal klaar een topic'je maken met iets in de trand van: 'Ik ben van mijn geloof gestapt en heb geen geen Opel Omega meer' _O- toch zijn er dingen uitgelekt, Ruud heeft eens een foto van zijn nieuwe achterlicht gepost en daar was mijn Opel Catera op te zien.. zie dit niet als verwijt aan jou Ruud ! Jacco heeft het een en ander opgevangen en mij geholpen.. gegeven moment was er geen houden meer aan en van het ene verzinsel kwam het volgende, ik had zoiets van nou als het straks klaar is wil ik wel eens weten of er iemand op een meeting zien kan dat het geen echte is ! want echt ik was heel ver gegaan ! en dan had ik uiteraard achteraf wel verkondigt dat het om een regelrechte replica ging 8)7

Hehe, met mijn verontschuldigingen erbij om jullie allemaal zo om de tuin te leiden. Op enig moment was het een sport geworden dat we elkaar een beetje zaten aan te vullen. Te leuk om die kans niet te grijpen.

wel wil ik nog even kwijt, dat als ik weer kriebels krijg ik een echte importeer uit the US, die auto's kosten daar geen drol en het naar NL laten komen is ook niet echt zo spannend.

Welja, die komt er misschien nog wel eens. :Y



Alle gekheid op een stokje, ik vond het een mooie grap. En ook leuk om die Catera praktijken te volgen. Het ging er steeds beter uitzien.. wat je deed was wel zoals het allemaal zou horen. Kuddo's so far. En nog meer voor de beslissing dat het weer een MV6 mocht worden. d:)b
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Je hebt nu al wel een bak aan reserve onderdelen voor een 'echte' Catera natuurlijk.

Dan houden we het hier maar op de 'MV6 that Zigs' ;)
 

yoyo

The UK brothers
Het was een vreemd verhaal en eerlijk gezegd geloofde ik er geen moer van. :h

De MV6 van Sjors bij Jacco gestald en jacco stalde zijn b1 weer ergens anders, en meer van die
rare dingetjes, maar ik had zoiets van.....zal wel goed zijn :z

(Als ik hierop gereageerd had, had ik waarschijnlijk een hele berg komentaar
over mij heen gehad :Y )

Maar Sjors, toch weer fijn om te hoeren dat de MV6 weer van stal is d:)b ....alhoewel de winter staat weer
voor de deur...en ga je het dan weer met de crossa doen? ;)
 
op de meeting ook allerlij smoesjes :X maar nu kom dus de ware aard naar boven >:)

maar had het wel leuk gevonden _/-\o_

gr barry
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ja Sjors wat is dit nu weer. :S

Jammer dat je het niet afgemaakt hebt (je weet hoe ik er over dacht :Y ) je was er zo enthousiast over.
Je Omega blijft altijd een MV6 ook al ziet de buitenkant er iets anders uit, dat geeft een persoonlijk tintje aan de auto.

Kan ik nu nog weggegooide telefonische support uren declareren. |:(
 
Prachtig verhaal Sjors, een auto is soms een emotioneel iets,toch goed dat hij weer origineel is,geef mij toch maar de Europese variant.

gr Hugo
 
Ik heb van het hele verhaal amper iets meegekregen behalve dat je een catara zou hebben.

Wat je hebt gedaan was super alleen jammer dat je haar niet volledig hebt omgebouwd, van de andere kant een opel is en blijft een opel. Wat je er ook van maakt.

Gr jack
 
mooi idd dat ie weer trug is naar original ...
al moet ik wel zeggen die achterpartij ..ziet er wel erg gelikt uit :Y
 
Ik vond het wel een prachtig verhaal. Ook de manier waarop je met volle overgave ging voor al die Cateraspullen (tot aan het originele instructieboekje en allerlei andere gadgets aan toe) kon ik zeer waarderen. Aan de andere kant vond ik het niet echt bij je passen om je MV6 zo om te bouwen naar een Catera (hoe goed gedaan dan ook). Het zou ook nooit een echte Catera zijn geworden. Uiteindelijk is het dus allemaal weer goed gekomen d:)b .

Nog een bijkomend voordeel; mochten we weer met je Omega in Duitsland rijden dan hoef ik nu niet telkens die shit mijlen per uur om te rekenen naar kilometer per uur om een beetje een idee te hebben hoe snel ik rij :D .

Groet,

Walter
 

Vega

Medewerker
Administrator
OmegaUser zei:
Nog een bijkomend voordeel; mochten we weer met je Omega in Duitsland rijden dan hoef ik nu niet telkens die shit mijlen per uur om te rekenen naar kilometer per uur om een beetje een idee te hebben hoe snel ik rij :D .

Wel op blijven letten Walter, er staat ook een Europese aanduiding op. :w
 
yoyo zei:
Het was een vreemd verhaal en eerlijk gezegd geloofde ik er geen moer van. :h

De MV6 van Sjors bij Jacco gestald en jacco stalde zijn b1 weer ergens anders, en meer van die
rare dingetjes, maar ik had zoiets van.....zal wel goed zijn :z

(Als ik hierop gereageerd had, had ik waarschijnlijk een hele berg komentaar
over mij heen gehad :Y )

Maar Sjors, toch weer fijn om te hoeren dat de MV6 weer van stal is d:)b ....alhoewel de winter staat weer
voor de deur...en ga je het dan weer met de crossa doen? ;)


Hahaha is het nu zo erg dat je er op voorhand al vanuit gaat dat we weer met een berg commentaar op je af komen _O-

Klopt de MV6 gaat eerdaags als het weer echt slecht word pekel sneeuw enz.. de garage in en zal daar de winter droog door brengen, ik ga idd full time met mn Corsa rijden in de winter :)



carenbar zei:
op de meeting ook allerlij smoesjes :X maar nu kom dus de ware aard naar boven >:)

maar had het wel leuk gevonden _/-\o_

gr barry


Ja, ik vond het eigenlijk helemaal niet leuk ! maar de ware aard is nu boven water ;)



Slurpy zei:
Je hebt voor mijn part in ieder geval de juiste beslissing genomen. :Y


Vind ik ook ! heb er totaal geen spijt van :*)



René-MV6 zei:
Sjors welkom terug,

in de wereld die MV6 heet d:)b

ps het heeft er wel erg vet uitgezien 8)




Thanks ! volgende meeting gaan we naast elkaar staan d:)b


Vega zei:
Ja Sjors wat is dit nu weer. :S

Jammer dat je het niet afgemaakt hebt (je weet hoe ik er over dacht :Y ) je was er zo enthousiast over.
Je Omega blijft altijd een MV6 ook al ziet de buitenkant er iets anders uit, dat geeft een persoonlijk tintje aan de auto.

Kan ik nu nog weggegooide telefonische support uren declareren. |:(

Haha zal het goed maken met je Vega, keertje een wisser mod, of een stoeltje ;)


hugo46 zei:
Prachtig verhaal Sjors, een auto is soms een emotioneel iets,toch goed dat hij weer origineel is,geef mij toch maar de Europese variant.

gr Hugo

Thanks Hugo !


jack-omegax3.0xe zei:
Ik heb van het hele verhaal amper iets meegekregen behalve dat je een catara zou hebben.

Wat je hebt gedaan was super alleen jammer dat je haar niet volledig hebt omgebouwd, van de andere kant een opel is en blijft een opel. Wat je er ook van maakt.

Gr jack

Nou ik ben blij dat ik ze niet volledig heb omgebouwd ! dan ha dik er nog meer geld tegen aan gesmeten ! heb de voor en achter bumper wel staan, maar wachten nog op de originele lijsten uit US.. anders was dat ook allemaal al gespoten geweest...

En idd dit is gewoon een originele Opel MV6 met wat kleine eigen modjes.. en dat zal het ook blijven ! een nette B1 zie je ook niet alledaags meer..



roekenest zei:
mooi idd dat ie weer trug is naar original ...
al moet ik wel zeggen die achterpartij ..ziet er wel erg gelikt uit :Y

Ja dat was ook wel een aandachts trekker ! *O*



OmegaUser zei:
Ik vond het wel een prachtig verhaal. Ook de manier waarop je met volle overgave ging voor al die Cateraspullen (tot aan het originele instructieboekje en allerlei andere gadgets aan toe) kon ik zeer waarderen. Aan de andere kant vond ik het niet echt bij je passen om je MV6 zo om te bouwen naar een Catera (hoe goed gedaan dan ook). Het zou ook nooit een echte Catera zijn geworden. Uiteindelijk is het dus allemaal weer goed gekomen d:)b .

Nog een bijkomend voordeel; mochten we weer met je Omega in Duitsland rijden dan hoef ik nu niet telkens die shit mijlen per uur om te rekenen naar kilometer per uur om een beetje een idee te hebben hoe snel ik rij :D .

Groet,

Walter

Juist en dat is ook één van de redenen geweest,m hoe goed ook, het is niet echt.
Dankje, wilde het idd tot in detail gaan doen, en was al aardig op weg !

Hah ! gewoon netjes 120 rijden.. Mph _O-



Tinuske zei:
Haha, leuk verhaal :)


Vind zo'n Catera erg leuk, alleen de kofferklep vind ik afschuwelijk. Verder is ie erg nice


Dat is nou juist keivet !! :Y)

Maar snap het wel dat is idd iets wat zelf toen de Catera nieuw was, voor velen erg tegen viel.. dat hebben ze bij de Catera 2000 mooier gedaan volgens velen.


Groetjes,
Sjors
 

Andrew

600.000
Dat er iets niet klopte, had ik al snel door. Inderdaad, wat Aart al zegt over die stalling was een vreemd verhaal, maar wat ik veel vreemder vond was het feit dat er nergens foto's van de Catera verschenen. En inderdaad kreeg ik een tijdje terug van een niet nader te noemen vooraanstaand forumlid :D de bevestiging dat het geen echte Catera was maar een klein modje _O- aan je MV6. Maar ik heb netjes mijn mond gehouden, maar was er wel nieuwsgierig naar. En nu is de aap uit de mouw....

Die achterkant vind ik trouwens wel cool, maar dat is een persoonlijke smaak.

Andrew
 

Colinh

Donateur 2023
201020112266hhhhh.jpg


HaHaHaHa

Wat een leugenaar :P
Ik vond het ook wel een vaag gebeuren, het duurde wel heel lang voor jouw begrippen, maar ik geloofde het opzich wel.
Op de meeting praatte je zo geloofwaardig :P

Tijdens de spot zag ik wel een Cadillac stuur en uiteraard die dikke velgen, maar goed ik dacht die zal je inmiddels wel dubbel hebben 8)7
Maar waarom je met die de MV6 naar je werk ging snapte ik dan weer niet zo, of Jacco (die m zogenaamd overgenomen had) was zeker bij je ofzo :P
Jammer dat je niet kon opzoeken, had toen echt tijdnood. Had graag een ander verhaal gehoord.


Maar goed nieuws dat je perfecte MV6 is zoals die op z'n best is.
Ben benieuwd naar je Catera avonturen in de toekomst, er zal ongetwijfeld nog weleens een orginele Catera rond Amersfoort rijden ;)


Zie graag meer foto's, zal je vast wel hebben O-)



Gr Colin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Één ding is zeker: het was erg grappig het verhaaltje levend te houden.

@ Colin: meer foto's? Me gotz :Y

IMG_1490m.jpg


IMG_1489m.jpg


IMG_1506m.jpg


IMG_1501m.jpg


IMG_1484m.jpg


IMG_1485m.jpg


IMG_1483m.jpg


IMG_1518m.jpg


IMG_1520m.jpg


IMG_1884m.jpg


IMG_1539m.jpg


Bewegend ziet dat er zo uit in het donker:
[ytubehd]http://www.youtube.com/watch?v=UNBJrO3TAUw[/ytubehd]

@ Aart: mooi verhaal, maar we kunnen met enig plezier stellen dat jij nog het meeste in de maling bent genomen. :w

Bijvoorbeeld een van de keren dat je op de koffie kwam waren Sjors en ik ineens foetsie... om een hoes te trekken over iets dat achter geparkeerd stond. _O-

IMG_1451m.jpg
 

yoyo

The UK brothers
Ik dacht al: wat een duistere figuren joh. :?

Nee hoor niets gemerkt, en als mij iets was opgevallen toen jullie met die hoes
bezig waren zal ik gedacht hebben "god er valt weer een stofje" en die mag niet
op een auto vallen! :F

Maar even buiten dat, het zag er wel gaaf uit dat moet ik toegeven. :Y
 
Bovenaan