Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hele vette rectificatie !

Ik vind het juist jammer dat je er vanaf ziet maar overal is iets van te zeggen en het gaat er om dat je er zelf blij mee bent. Wat anderen ook zeggen.
Mooie bak 8)
 
Wat vertel je me nou ?
Was dat jouw MV6 al die tijd ?!!?
Neeeee...

_O-

Ik twijfelde in eerste instantie en wist zelf nog niet wat ik mooi zou gaan vinden.
Beide modellen hebben hele mooie details.
Uiteindelijk heb je toch (weer) gekozen voor de dikke MV6 look.
... wat ik je al eens eerder gezegd heb, Sjors: het mooiste aan onze auto's is dat er geen één hetzelfde is, ondanks dat het allemaal Omega's zijn.
Iedereen 'personaliseert' zijn/haar Omega op zijn/haar manier.
De één vindt het schitterend en de ander vindt het weerzinwekkend. Het kan allemaal :Y

Het mooiste onderdeel zit er nu ook weer op... aan de achterkant... :P

Welcome back, buddy ;)
 
Andrew zei:
Dat er iets niet klopte, had ik al snel door. Inderdaad, wat Aart al zegt over die stalling was een vreemd verhaal, maar wat ik veel vreemder vond was het feit dat er nergens foto's van de Catera verschenen. En inderdaad kreeg ik een tijdje terug van een niet nader te noemen vooraanstaand forumlid :D de bevestiging dat het geen echte Catera was maar een klein modje _O- aan je MV6. Maar ik heb netjes mijn mond gehouden, maar was er wel nieuwsgierig naar. En nu is de aap uit de mouw....

Die achterkant vind ik trouwens wel cool, maar dat is een persoonlijke smaak.

Andrew


Mja idd, zeker ik ben iemand van veel foto's !


Colinh zei:
201020112266hhhhh.jpg


HaHaHaHa

Wat een leugenaar :P
Ik vond het ook wel een vaag gebeuren, het duurde wel heel lang voor jouw begrippen, maar ik geloofde het opzich wel.
Op de meeting praatte je zo geloofwaardig :P

Tijdens de spot zag ik wel een Cadillac stuur en uiteraard die dikke velgen, maar goed ik dacht die zal je inmiddels wel dubbel hebben 8)7
Maar waarom je met die de MV6 naar je werk ging snapte ik dan weer niet zo, of Jacco (die m zogenaamd overgenomen had) was zeker bij je ofzo :P
Jammer dat je niet kon opzoeken, had toen echt tijdnood. Had graag een ander verhaal gehoord.


Maar goed nieuws dat je perfecte MV6 is zoals die op z'n best is.
Ben benieuwd naar je Catera avonturen in de toekomst, er zal ongetwijfeld nog weleens een orginele Catera rond Amersfoort rijden ;)


Zie graag meer foto's, zal je vast wel hebben O-)



Gr Colin




Whahaha dat kenteken ! _O- _O-


Ik hoorde achteraf van het bedrijf wat er tegenover zit, dat er iemand bij mijn auto stond ! en die wilde gaan vragen wat daar de bedoeling van was, maar toen was je al weg 8)7

Die echte Catera komt er nog wel eens !

Mja denk eerder in de Betuwe en Brabant, daar ben ik het meest te vinden 8)7 de Corsa is het meest voor m'n werk..


Janneman zei:
Jammer maar ook een juist besluit.
Was echt benieuwd hoe hij er uit zou gaan zien. :Y


Als een mutant 7(8)7 mja ik ben echt blij met mn besluit Jan !


gewoon_mark zei:
Ik vind het juist jammer dat je er vanaf ziet maar overal is iets van te zeggen en het gaat er om dat je er zelf blij mee bent. Wat anderen ook zeggen.
Mooie bak 8)


Thanks ;)



MetalRush zei:
Wat vertel je me nou ?
Was dat jouw MV6 al die tijd ?!!?
Neeeee...

_O-

Ik twijfelde in eerste instantie en wist zelf nog niet wat ik mooi zou gaan vinden.
Beide modellen hebben hele mooie details.
Uiteindelijk heb je toch (weer) gekozen voor de dikke MV6 look.
... wat ik je al eens eerder gezegd heb, Sjors: het mooiste aan onze auto's is dat er geen één hetzelfde is, ondanks dat het allemaal Omega's zijn.
Iedereen 'personaliseert' zijn/haar Omega op zijn/haar manier.
De één vindt het schitterend en de ander vindt het weerzinwekkend. Het kan allemaal :Y

Het mooiste onderdeel zit er nu ook weer op... aan de achterkant... :P

Welcome back, buddy ;)


Whahahah thanks ;)



Moet ik deze dan maar kopen ? heb ik van de winter wat te doen _O-


<a class="postlink" href="http://www.ebay.de/itm/Cadillac-Catera-amerikanische-sehr-seltene-Omega-B-MV6-BOSE-/140624356379?pt=Automobile&hash=item20bddd641b" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ebay.de/itm/Cadillac-Catera- ... 20bddd641b</a>



Groetss,

Sjors
 

yoyo

The UK brothers
Sjors-V6 zei:
Moet ik deze dan maar kopen ? heb ik van de winter wat te doen _O-


<a class="postlink" href="http://www.ebay.de/itm/Cadillac-Catera-amerikanische-sehr-seltene-Omega-B-MV6-BOSE-/140624356379?pt=Automobile&hash=item20bddd641b" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ebay.de/itm/Cadillac-Catera- ... 20bddd641b</a>



Groetss,

Sjors

Alleen om deze winter door te komen?
(volgens mij gaat dat wel twee winters meer kosten, plus de nodige duiten)
 
Oeps.....

Wat heb ik weer op mijn geweten!
Dat is in ieder geval nooit de bedoeling geweest!
(maar dat weet je....


Groetjes,

Niels
 
Niels zei:
Oeps.....

Wat heb ik weer op mijn geweten!
Dat is in ieder geval nooit de bedoeling geweest!
(maar dat weet je....


Groetjes,

Niels



Moge duidelijk zijn dat ik daar héél erg blij om ben hé ;) maar daar hadden we 't al over gehad *;


Groetjes,
Sjors
 
Ik zag wel leuke mogelijkheden (voor zover ik er wat van mee heb gekregen 8)7 )

Ikzelf ben al heel lang gecharmeerd van vooral de twighlights.
Ook de achterklep vindt ik hem niet misstaan, alhoewel ik het vanaf sommige foto's wat minder vindt.

Grill en dashboard vindt ik van een (echte) Catera wel een stuk minder.

Maar zoals al eerder is geopperd: je moet doen wat voor jou goed voelt ;)


Welcome back
 
Thanks Lars ;)


Even terugkomend op de Twilight's, dat zit geen lampen, 'Twilight Sentinel' zoals het vol mondig heet, is een systeem, kort door de bocht in Jip & Janneke taal een lichtsensor die je Dimlicht automatisch inschakelt, echter is de gevoeligheid van de sensor zelf in te stellen (van daglicht - Schemer of bij echt duister) d.m.v. deze schakelaar:



t4zh5f.jpg





Je ziet ook een knop 'Off' om het systeem uit te schakelen.

In een Catera is het (zolang je geen stekkers los trekt of zekeringen manipuleert onmogelijk om zonder verlichting te rijden, dit hebben ze zo gemaakt door de strenge regelgeving in America (California) op het moment dat je je contact aan zet of motorstart gaat je DRL branden (Daytime Runing Lights) bij een Catera brand dan het Grootlicht op halve kracht, dit is btw veel effectiever als overdag dimlicht voeren, je ziet het wel bij meer Amerikaanse auto's, zelf sommige Audi's hebben dit..

Als ik overdag met Dimlicht aan rij (xenon) dan is dit i.i.g voor mij totaal niet zichtbaar (ook niet nodig, want het is immer dag) :) USA DRL is echter ook voor mij te zien op de achterzijde van auto's, voor mijn voorliggers is het niet storend maar wel duidelijk zichtbaar !

Ik had dit systeem zelf gemaakt voor mijn Catera ombouw, dan moet je wel alles aanpakken hé ;) ben echter weer terug bij m'n MV6, echter vind ik dit systeem gewoon gaaf en effectief, dus zo gelaten.

Het is wellicht een vreemd idee, met grootlicht aan rijden, ik vond dat in het begon ook.. maar het brand op halve kracht (in Serie) 6V i.p.v. 12V, en ik heb met de 4000KM die ik er nu mee gereden heb nog NOOIT een auto gehad ie naar mij seinde ! ;)


Nog een wiki pagina over het systeem:

<a class="postlink" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Twilight_Sentinel" onclick="window.open(this.href);return false;">http://en.wikipedia.org/wiki/Twilight_Sentinel</a>




Als je dit filmpje start, een review van de 97' Catera, dan zie je in het begin als je die auto rijdend ziet aan komen de DRL branden:






[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jtUU9dy2xK4[/youtube]





Op het moment dat ik mijn Dimlicht inschakel gaat het DRL automatisch uit.




Hier branden ze bij mij:




29fyyz5.jpg


acilh.jpg


23iypw0.jpg








Dus Lars ik vermoed dat jij de Mistlampen-/Cornerring lights bedoeld onder in de bumper ?




Groet,
Sjors
 
_O- Over de climate controle. _O-

The catera system is much easier to understand.

Tja, voor de climate control van de omega moet je inderdaad een kernfysicus zijn. 8)7
 

Colinh

Donateur 2023
Dat vind ik echt een gaaf gezicht Sjors !

Ik ben voorstander van met licht aan rijden, dit is toch wel een gaaf gezicht :9~

Vind het bij die Audi modellen ook mooi, vorig model A8 en A6 als ik me niet vergis?



gr Colin
 
Dan heb je nog altijd de mogelijkheid om een drl relais te plaatsen dan gaan ook je lampen branden als je de motor start. Peter (vega) heeft dat in zijn prive gedeelte staan.<br /><br />-- 28 nov 2011 20:33 --<br /><br />Wat ik alleen mis op de electrisch verstelbare stoelen is de memory stand. 8)7 Dacht dat die americanen alles zo luxe mogelijk wilde???

Hebben wij toch iets wat zij niet hebben. *O* *O*
 
Bovenaan