Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ik leef gelukkig nog, na verlies van mijn rechterwiel!

johnny omega zei:
Hierbij de beloofde foto's.

...
nbbr11.jpg
Die bouten waren al langer ingescheurd? Ik zie een verroest breukvlak :o
 

yoyo

The UK brothers
Ik heb niet echt een duidelijk antwoord gekregen en misschien heb ik er wel overheen gelezen.
Daarom stel ik weer maar eens een vraag, ik heb destijds van Xedrah een set spoorverbreders over genomen.
Deze waren incl de bijbehorende bouten voor de verbreders op de naaf.
Staan hier ook nog aanhaal momenten voor (of is het stevig vast is vast?)
De wielbouten zelf blijven natuurlijk 110NM of komt daar nog wat bij omdat de wielen toch iets verder
naar buiten staan en zodoende er toch meer krachten vrij komen.
(dat is geloof ik het nadeel van verbreders)
 
Volgens mij is dit het zelfde aanhaal moment dan de wielbouten.

Wil je het zeker weten zou ik even bij een goede bandenboer langsgaan die kunnen het je zo zeggen.

Gr jack
 
Ik heb m'n spacers met 126 nm vastgezet, de velgen daarna ook......(alles natuurlijk in het kopervet)

Vorige week alle bouten nogmaals met de momentsleutel nagelopen, en alles zat nog vast!
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Aart: die koppelwaarde is afhankelijk van de gebruikte materialen en dus moet dat eigenlijk bij de materialen meegeleverd.
Ik redeneer ook zo dat de omega wielnaaf zelf maar op 110Nm berekend is en dat dit dus automatisch de maximum waarde wordt bij andere bouten, anders breekt je binnenschroefdraad op de naaf.
Die nieuwe bouten moeten dus ook minimaal de 110Nm aankunnen.

Best is zoals niels al zei, van achteraf gewoon te controleren.

Ik heb nog nooit een bout los gehad met men geijkte sleutel op 110Nm.
 
Bovenaan