Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

kan nie kiezen

gisteren afscheid genomen van mijn omi, en vandaag voor het eerst fietsen naar mijn werk, grrrrr spijttt want het regende en dus mis ik mijn groene rakker die mijn die 8 km toch droog over deed brengen.

vandaag maar weer het internet af gestruind voor een opvolger van mijn groene vriend.
en nu komt het probleem, ik kan nie kiezen .
een b1 vind ik persoonlijk mooie dan de b2 door zijn (platte) voorkant
maar zover ik weet staat de b1(slecht onderhouden) bekent om zijn roest op de bekende plekken
Het interieur van de b2 vind ik een plaatje, vooral de radio enz zoals dat ingebouwd is.

daarnaast stel ik mijzelf zoveel vragen, 2,5 of 3.0.( geen 4 pitter omdat van de v6 sound hou)
leer of stoffen bekleding.
IK ben bang dat het een moeilijke keuze gaat worden vooral als ik de 3 mogelijke omi's naast elkaar zet
ze vallen alle drie binnen de beschikbare begroting en ik moet eerlijke zeggen dat ik ze allemaal even mooi vind
vooral de keuze tussen b1 of b2 is moeilijk
waarom is er geen b1½ die mijn voorkeuren allemaal heeft.
 
Je kunt ook een project beginnen...
Sjors en ik hebben ooit een B1 interieur in een B2 gebouwd.
Kostte wel wat (voornamelijk tijd) maar dan heb je ook iets redelijk unieks :Y
Voorwaarde aan het geheel is natuurlijk wel dat het binnen jouw budget valt... daar kunnen wij niet bij helpen.
Veel lezen/kijken/vragen/oriënteren...
 

yoyo

The UK brothers
Er zijn er hier leden bij die een B1 hebben en het exterieur omgebouwd hebben naar een B2!
Dus keuze zat:
een B1
een B2
een B1 achtige B2
of een B2 achtige B1
of de fiets! :?

sterkte met de keuze. :Y
 
voorloppig de fiets 8)7<br /><br />-- 03 aug 2011 21:23 --<br /><br />zaterdag ga ik naar een B2 mv6 IRMSCHER (2000) kijken, zwart met een wit interieur
205.000 gelopen
resize.aspx
 
Echte Irmscher of een "nagebouwde"? Als het een echte is, zitten er ook papieren bij die dat bewijzen. Zitten bij mijn Omega er ook bij. Let er dan ook op dat je deze erbij krijgt, als het een echte is. Een echte is wel een meerprijs waard(als je dat er zelf voor wilt geven), maar een "nagebouwde"(klinkt oneerbiedig; i know: niet zo bedoeld tegen degene op dit forum die dat hebben gedaan ;) ) , kan iedereen maken dus qua prijs zou ik daar zelf ook niet zoveel meer voor willen geven. Anders kan je het spul ook zelf kopen en erop schroeven.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wel of geen officiële Irmscher uitvoering is in de markt geen euro meer of minder waard. Sterker nog, normaliter scheelt de prijs van een volledige Irmscher uitvoering nauwelijks met die van een normale complete Omega.

Dat die van mij dan op papier geen Irmscher is zal mij een zorg zijn, er zit meer Irmscher op en aan dan sommige die zo uit de fabriek gerold zijn. Daarbij zijn er ook nog genoeg zo besteld waarbij de dealer uiteindelijk de delen gewisseld heeft. Dat is niets meer of minder dan wat ik nu gedaan heb. :P

Ik heb zelfs liever een originele, des te groter is de kans dat hij door iemand die past bij het beeld van de gemiddelde Omega eigenaar die de auto nieuw besteld heeft gereden is. Ik weet nog dat er destijds bij de VOD waar onze B1 vandaan kwam een paar van die Irmscher versies reden waarmee gigantisch werd getrapt. Ik word elke keer weer blij als ik een grijze haar uit m'n bekleding vis. _O-

Zonder gekheid Peter, ga voor de auto waar je het beste gevoel bij hebt, en selecteer vooraf voor jezelf wat je er graag in wilt hebben zitten. Veel is in te bouwen, sommige dingen schelen echter veel werk en geld als het er al in zit. Ga met je lijstje eisen vervolgens kijken wat daarbij het beste in de buurt komt.
 
kijk aan dit soort tips heb ik iets,
staat het ook op kenteken als type aanduiding of moeten er echt papieren bij zitten
en wat zijn de kenmerken( onderscheid) te opzichten van een "gewone"B2?
hier een foto van de voorkant, misschien geeft dat al wat uitsluitsel

resize.aspx
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Inderdaad. Wel een op de foto's nette auto.

Staat al wel een tijdje te koop voor een redelijk scherpe prijs, dus wie weet verhullen de foto's dingen die je in het echt wel kunt zien..
 
dus een "nepper"
ach altijd leuk om het bij de prijs onderhandeling te laten blijken,
misschien doet het iets met de prijs.

Moet wel zeggen dat hij momenteel op 1 staat in mijn lijstje
ivm het witte binnenkantje<br /><br />-- 03 aug 2011 21:49 --<br /><br />
B-Buster zei:
Inderdaad. Wel een op de foto's nette auto.

Staat al wel een tijdje te koop voor een redelijk scherpe prijs, dus wie weet verhullen de foto's dingen die je in het echt wel kunt zien..

mijn oom en neef gaan mee, die zien zaken die anderen niet zien
gaan ook gerust helemaal onder een auto liggen om te kijken of er
iets aan de onderkant is.
 
B-Buster zei:
Wel of geen officiële Irmscher uitvoering is in de markt geen euro meer of minder waard. Sterker nog, normaliter scheelt de prijs van een volledige Irmscher uitvoering nauwelijks met die van een normale complete Omega.

Dat die van mij dan op papier geen Irmscher is zal mij een zorg zijn, er zit meer Irmscher op en aan dan sommige die zo uit de fabriek gerold zijn. Daarbij zijn er ook nog genoeg zo besteld waarbij de dealer uiteindelijk de delen gewisseld heeft. Dat is niets meer of minder dan wat ik nu gedaan heb. :P

Ik heb zelfs liever een originele, des te groter is de kans dat hij door iemand die past bij het beeld van de gemiddelde Omega eigenaar die de auto nieuw besteld heeft gereden is. Ik weet nog dat er destijds bij de VOD waar onze B1 vandaan kwam een paar van die Irmscher versies reden waarmee gigantisch werd getrapt. Ik word elke keer weer blij als ik een grijze haar uit m'n bekleding vis. _O-

Zonder gekheid Peter, ga voor de auto waar je het beste gevoel bij hebt, en selecteer vooraf voor jezelf wat je er graag in wilt hebben zitten. Veel is in te bouwen, sommige dingen schelen echter veel werk en geld als het er al in zit. Ga met je lijstje eisen vervolgens kijken wat daarbij het beste in de buurt komt.


Zoveel mensen, zoveel wensen/meningen.

Het feit dat ik door 1 iemand van dit forum al benaderd ben om mijn Omega te verkopen, alleen als ik de originele Irmscher papieren er nog bijhad, een klein half jaar geleden, spreekt wat mij betreft hierin al boekdelen. Nope; uit respect zal ik niet zeggen wie dit was; misschien dat diegene het nu zelf zegt :P

Ikzelf heb ook de auto meteen voor de vraagprijs gekocht, en geen cent afgedongen, puur omdat het een echte Irmscher was; en ik dit ook wilde. En net als mij, zijn er nog meerdere van die gekken. Yep; ik weet dat ik een gek op dat vlak ben, hoeft niemand meer te zeggen *O*
Enneh? Stuurapparaat anyone? Volgens mijn papieren is mijn motorstuurapparaat af-fabriek door Irmscher aangepast. Nu ik erover nadenk, misschien is dat de reden dat mijn dashboard nu zo raar aan het doen is. Misschien heeft indertijd iemand van de Irmscher afdeling zijn werk niet helemaal goed gedaan en begint het stuurapparaat nu kuren te vertonen..... _O- _O-

Een echte "Irmscher", M3, Quattro of wat dan ook voor uitvoering brengt bij de èchte liefhebbers doorgaans gewoon wat meer geld op. Hoe dan ook; mijn hoofdzakelijk punt is dat als het een echte irmscher is, je ook zorgt dat je de papieren erbij krijgt. Mocht het niet voor de waarde zijn, dan voor de leukigheid.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het is in dit geval jou beleving. Kijk rond wat de marktprijzen zijn, en dan vooral in Duitsland waar de 'echte' Irmschers rondrijden. Verschil in prijs is verwaarloosbaar.
Dat jij in dit geval bereid bent daardoor de vraagprijs te betalen is wederom een beleving. Dat zou mijn eer te na zijn, maar goed dat zit er nu eenmaal te ver ingebakken. :P

De liefhebbers zitten hier genoeg, ik zie toch vaker dat er gekozen wordt voor een complete auto met leuke km stand. Heb ik ook gedaan. Die accessoires komen er vanzelf wel. Daar zit meer lol in dan hem kant en klaar kopen voor mij.

Is maar goed dat we keuzes kunnen maken. ;)
 
ik wil geen spelbreker zijn tussen jullie( geintje)
maar ik moet zeggen dat het me niet echt uit maakt wel of niet echt
Ik vind hem mooi, en dat telt voor mij.
en idd ik kan hem in de toekomt zelf ook nog aanpassen, maar voor mij is
hij af en ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn bankrekening niet veel meer
dan dit toelaat, hoewel ik zelf de limiet zelf steeds een stukje hoger leg omdat
ik steeds meer mooi omi's tegen kom die dan toch weer net wat mooier zijn
of minder km hebben dan de ander.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Haha, maakt ook echt niet uit Peter. Ik zou als ik jou was gaan voor waar je blij van wordt.

Bedenk wel dat je rekening moet houden op korte termijn dat aanschafbedrag nog wel langs te kunnen zien komen in rekeningen voor onderhoud. Zo'n auto zit toch op een leeftijd dat je hoe dan ook wel een verrassing langs krijgt, plus het normale onderhoud. Dan rollen ze er vlot doorheen...
 
servil zei:
dus een "nepper"
ach altijd leuk om het bij de prijs onderhandeling te laten blijken,
misschien doet het iets met de prijs.

Moet wel zeggen dat hij momenteel op 1 staat in mijn lijstje
ivm het witte binnenkantje

-- 03 aug 2011 21:49 --

B-Buster zei:
Inderdaad. Wel een op de foto's nette auto.

Staat al wel een tijdje te koop voor een redelijk scherpe prijs, dus wie weet verhullen de foto's dingen die je in het echt wel kunt zien..

mijn oom en neef gaan mee, die zien zaken die anderen niet zien
gaan ook gerust helemaal onder een auto liggen om te kijken of er
iets aan de onderkant is.
Laat even weten hoe het is afgelopen met de bezichtiging. Op basis van die ene foto lijkt het op voorhand wel goed te zitten maar ja; wat zegt een foto.

Groet,

Walter
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
In Nederland/Duitsland in ieder geval niet. In Engeland wel. Gewoon een verkoper die wat minder goed op de hoogte is. Zo te zien doen ze vooral sterren daar.
 
Mickel_MV6 zei:
servil zei:
voorloppig de fiets 8)7

-- 03 aug 2011 21:23 --

zaterdag ga ik naar een B2 mv6 IRMSCHER (2000) kijken, zwart met een wit interieur
205.000 gelopen
resize.aspx

Ik dacht dat de B2 niet als MV6 geleverd was ???


Klopt, de MV6 was het topmodel van de B1 Omega, officieel Opel MV6. dit had niets met de 3.0 motor te maken er kan even goed een 2.5 TD in liggen !

Het is een B2 3.0 V6 met irmscher grille.

Voorbeeld:
ik heb een BMW 540I te koop waar ik zelf een M voorbumper op geplaatst heb, dan is het ook niet inene een M5 ;)


Het gebeurd zoveel Omega 3.0 I MV6 Irmscher enz.. bla bla dat verkoopt lekker ! maar het klopt vaak voor geen meter.

In Engeland is de B2 Omega echter wel als MV6 geleverd, (andere voorbumper die wij niet kennen op de B2 en o.a. Sport zetels en een verlaagd sport onderstel) maar dat is een Vauxhall en we hebben het hier over een Opel. ;)


Ben erg benieuwd naar je verhaal aankomende zaterdag ! succes !



Groetss,
Sjors
 
Bovenaan