Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

kan nie kiezen

Sjors-V6 zei:
Mickel_MV6 zei:
servil zei:
voorloppig de fiets 8)7

-- 03 aug 2011 21:23 --

zaterdag ga ik naar een B2 mv6 IRMSCHER (2000) kijken, zwart met een wit interieur
205.000 gelopen
resize.aspx

Ik dacht dat de B2 niet als MV6 geleverd was ???


Klopt, de MV6 was het topmodel van de B1 Omega, officieel Opel MV6. dit had niets met de 3.0 motor te maken er kan even goed een 2.5 TD in liggen !


Het is een B2 3.0 V6 met irmscher grille.

Voorbeeld:
ik heb een BMW 540I te koop waar ik zelf een M voorbumper op geplaatst heb, dan is het ook niet inene een M5 ;)


Het gebeurd zoveel Omega 3.0 I MV6 Irmscher enz.. bla bla dat verkoopt lekker ! maar het klopt vaak voor geen meter.

In Engeland is de B2 Omega echter wel als MV6 geleverd, (andere voorbumper die wij niet kennen op de B2 en o.a. Sport zetels en een verlaagd sport onderstel) maar dat is een Vauxhall en we hebben het hier over een Opel. ;)


Ben erg benieuwd naar je verhaal aankomende zaterdag ! succes !



Groetss,
Sjors


zo dit wordt goed onderhandelen over de prijs, want het is geen irmscher en ook geen mv6 ;)
als hij gaat zeggen dat hij van een 70 jarige is geweest draai ik echt meteen om want dan geloof ik dat
ook niet meer, krijg er langzaam echt twijfels over
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hoeft opzich niet veel te betekenen, daar zou ik geen al te zwaar oordeel aan hangen. Die Mercedes handelaren weten vaak weinig over de uitvoeringen van dit soort auto's, dat is in het recente verleden al eens vaker gebleken. :P
 
begrijp ik, maar tis leuk om de handelaar het ff onder zijn neus te wrijven,
langzaam maar zeker ga ik steeds meer van de omega type's snappen,
ben toch nog best wel een leek op sommige vlakken
 
Sorry hoor,

Even off-topic;

maar ik dacht dat ik al aardig wat van Omega's af wist, maar wat is een originele Irmscher Omega ?

Ken wel bijv. de Vectra i500 dit is een door Irmscher getunde beperkt geleverde Vectra...
Deze kun je ook zelf maken maar dan is die idd. minder in waarde. (deze 2.5 v6 heeft ook meer pk's)

Maar zo'n model ken ik bijv. niet van de Omega?
 
Tsja, goeie vraag! Denk dat je een B2 Irmscher over een Omega praat waar gewoon alles op en aan zit af fabriek ?! dan praat je weer over een Johnny Cecotto edition.. weet het ook niet precies

Er staat mij vaag iets van een motortuning bij van Irmscher op de B2 3.2.. geen idee waar ik dat eens gelezen heb..


Bij de Omega B1 had je de Sport Edition II die af fabriek met veel Irmscher was uitgevoerd, en dit werd er aan de lopende band terwijl de Omega gebouwd werd op gezet!


Omega_b-032.jpg


Omega_b-033.jpg
 
nou ik ben geweest en hij blonk niet meer ( stof+ regen maakt niet mooier)
Hij heeft wat aandachtspunten( roest)
2011-08-06135808.jpg


2011-08-06140349.jpg


ook stonden de binnenkanten van de achterspatborden bol en daar zat dus ook al best veel roest onder

daarnaast had hij een flinke buts in de voorbumper
2011-08-06140448.jpg


Leer van de stoelen was uitgedroogt, en het opervlakte had scheuren en daar zit dus best wel wat werk in

al met al een auto die wat aandacht nodig heeft, ik heb er niet mee gereden want de zaken die ik noemde
was voor mij de reden om hem voorlopig te laten staan voor wat hij is.


ben ook nog naar een mv6 uit 98 wezen kijken, maar dat was pas echt triest. onder alle raamlikkers veel roest
maar het ergste is dat de vorige eigenaar zonder olie rond gereden heeft ( waar is Gvd dan die melding op je boordcomputer voor
en dat rode lampje dat gaat branden met dat oliekannetje)
motor komt niet meer op toeren, ik mocht ff het gas in trappen van de verkoper en in neutraal ging de naald net zo snel omhoog
als een slak op topsnelheid, bij 4000 toeren heb ik het gas maar losgelaten was bang dat hij uit elkaar zou klappen.

Dus als er nog iemand die een echte opknap mv6 zoekt, deze is rijp voor de sloop.
ik denk dat je hem voor 500 meeneemt met 275000 km op de teller
 
Hoop niet dat je al te ver hebt moeten reizen voor de V6. Lijkt me ook niet meer dan redelijk dat zo'n verkoper even meld dat het niet moeders mooiste is. Zonde joh, maar zoekt en gij zult vinden.

Eric
 
het was bij Arnhem, dus ja het was wel een ritje, maar gelukkig had ik een kia picanto 1.1 te beschikking en dan na een dag rijden en ongeveer 250km onder de wielen gehad te hebben viel het tanken mee, 14 litertje das te doen zou ik zeggen.
dit weekend ga ik naar een groene kijken met witte stoffen bekleding, op de foto's een plaatje
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ook mooi (op de foto's): <a class="postlink" href="http://www.gebruikteauto.nl/details.php?aid=109919" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.gebruikteauto.nl/details.php?aid=109919</a>
 
LOL, dat is hem niet maar die staat wel 100 meter van de groene waar ik naar ga kijken
<a class="postlink" href="http://www.autowereld.nl/opel/omega/2.5i-v6-elegance-1765673/details.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autowereld.nl/opel/omega/2.5 ... tails.html</a>
deze heeft 170000km gelopen
dat gaat dus een dubbel bezoekje worden
 
Bovenaan